Corvette bolo vždy extrémne výkonné kupé či roadster za neporovnateľne menej peňazí, ako si pýtali konkurenti z dielne Ferrari, Lamborghini, Porsche, Lotusu či McLarenu. Samozrejme, úmerne tomu išlo o relatívne jednoduché auto, svoje hendikepy však vedelo vždy dohnať typickou americkou receptúrou – brutálnou nádielkou koní. Teraz sa však svojim európskym súperom približuje na dohľad. Po prvý raz vo svojej histórii, ktorá sa datuje od roku 1953, opúšťa totiž klasický „lejaut“ s motorom vpredu a prechádza na koncepciu s agregátom umiestneným pred zadnou nápravou. A to je dobré, pretože bez pohonu 4×4, s ktorým, mimochodom, neráta ani do budúcnosti, boli trakčné schopnosti tohto amerického superšportu takpovediac na limite.
Stále „Vette“, ale iná
Aj ôsma generácia však ostáva stále Corvette. Vidieť to na dizajne, ktorý preberá typické črty „sedmičky“. Až na proporcie. Tie sa menili práve z dôvodu umiestnenia motora za zadné sedadlá. Predná kapota je výrazne kratšia a kabína posunutá až o 420 mm vpred. Na zadných blatníkoch pribudli obrovské „lapače“ vzduchu v štýle bojových stíhačiek Lockheed Martin F22 Raptor či F35 Lighting. Zadné okno však už nepatrí kabíne. Pod sklom s hrúbkou 3,2 mm bije dokonale „vydizajnované“ srdce Corvette – v dnešných časoch vzácny atmosférický 8-valec. Nesie označenie LT2 Small Block. Z objemu 6,2 litra produkuje 354 kW a krútiaci moment 613 Nm. To ale zároveň znamená, že európska verzia prišla pre emisie o 11 kW a 24 Nm. Za volantom by to však veľký rozdiel byť nemal.
Na rozdiel od predchádzajúcich generácií je agregát vybavený suchou kľukovou skriňou, ktorá zabezpečuje dokonalé mazanie aj pri veľkom preťažení, či už priečnom alebo pozdĺžnom. Olejový okruh obsahuje až tri čerpadlá a o 25 % účinnejší chladič. Charakteristika motora je nastavená tak, aby poskytovala mohutný záťah už od nízkych otáčok. A v tomto smere mu pomáha aj úplne nová 8-stupňová dvojspojková prevodovka. Prvé dva stupne sú extrémne krátke, aby Corvette vyrazila z miesta bez zaváhania. Ďalšie štyri sú naskladané pekne nahusto, pre prípad, že si chcete zajazdiť na okruhu, a posledné dva zasa zabezpečujú ekonomickú prevádzku pri vysokých rýchlostiach, napríklad na diaľnici. Nechýba Launch Control ani elektronický samosvorný diferenciál.
Čarovnou vlastnosťou prevodovky je, že umožňuje odpojenie spojok pomocou pritiahnutia oboch krídeliek na volante. Načo je to dobré? Automobilka tvrdí, že ide o jednoduchšiu formu zaradenia „neutrálu“, ale zároveň priznáva, že to majiteľom umožní vytáčať motor na mieste, ak sú o to „požiadaní okolím“. Na pozérstvo, ktoré k triede superšportov patrí, sa teda nezabudlo, i keď Corvette vie ohúriť aj inak. Tak napríklad akceleráciou. Stovku totiž zvláda približne za 3,5 sekundy. Balík Performance Package, ktorý zvýši výkon agregátu na 369 kW a šprint skráti na tri sekundy, sa do Európy nedostal. No i tak sa už základná Corvette dostala takmer na úroveň pôvodnej vrcholovej verzie ZR1, ktorá v tejto disciplíne excelovala údajom 2,85 s.