Pokračovanie článku: Chevrolet Corvette C8: Americké ‘Ferrari‘ je v Európe. Prišlo však o pár koní

Kabriolet bez plátna

V ponuke je, samozrejme, aj otvorená verzia, ktorá medzigeneračne zamenila pôvodné plátno za ľahký kompozitný materiál. Dva strešné panely sú uchytené na mechanizme, ktorý ovláda šesť elektromotorov synchronizovaných pomocou enkodérov. Strecha sa tak vysunie alebo zasunie pod výklopný zadný panel „tonneau“. Celé to trvá len 16 sekúnd, pričom manipulácia je povolená do rýchlosti 48 km/h. Nová konštrukcia má poskytnúť posádke rovnaký komfort a bezpečnosť ako kupé. Pri otvorenej streche bráni prúdeniu vzduchu do kabíny výsuvné zadné sklo, umiestnené medzi dvoma „gondolami“. A čo je podstatné, roadster má rovnakú tuhosť ako kupé. „Vette“ totiž konštruovali od začiatku prevažne ako kabriolet. Napokon, aj kupé má odnímateľné strešné panely. Centrum jej tuhosti preto nespočíva „na ramenách“ strechy, ale ultrapevného stredového tunela.

Strecha sa skladá z dvoch karbónových panelov... Foto: Chevrolet
Chevrolet Corvette Stingray Convertible EÚ - 2021 Strecha sa skladá z dvoch karbónových panelov umiestnených na mechanizme ovládanom šiestimi elektromotormi. Proces otvárania a zatváranie trvá len 16 sekúnd.
Chevrolet Corvette - zachránená zbierka 36 kusov Čítajte viac Happy End: 36 ‘hrdzavých‘ Corviet je zachránených. Mieria do aukcie

Navyše si otvorená verzia zachovala dva kufre a vďaka výsuvnému spojleru a difúzoru aj rovnaký prítlak pri vysokých rýchlostiach. A teraz to najlepšie. Nová Cortvette dorazí do Európy ešte v októbri a to v cenách, o ktorých sa konkurentom z dielne Ferrari, Porsche či Lamborghini ani nesníva. V Nemecku štartuje na 86 900 eurách, čo je síce viac ako v USA, ale do úvahy musíme vziať fakt, že je už v sérii vybavená paketom Z51 Performance. Za kabriolet si Chevrolet vypýta najmenej 94 400 eur. Po prvýkrát sa budú môcť z „Vette“ tešiť aj zákazníci vo Veľkej Británii, keďže po prvý raz ponúkne Chevrolet verziu s pravostranným riadením. V budúcnosti môžeme počítať s výkonnejšími derivátmi vrátane ZR1, kde pomôže mohutnému 8-valcu dýchať kompresor, či sa však dostane do emisiami „zošnurovanej“ Európy, nie je jasné.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Chevrolet #Chevrolet Corvette #Chevrolet Corvette Stingray
Články podľa značiek