Aj tieto motory disponujú integrovaným sacím potrubím a turbodúchadlom s nízkou zotrvačnosťou. Vodič môže navyše využiť systém voľby jazdných režimov. V základe sú tri – Normal, Sport a Eco. Outd-doorová verzia Active so zvýšeným podvozkom a plastovou ochranou spodných partií karosérie však pridáva režim Slippery pre klzké vozovky a vrcholový Focus ST s balíkom X Pack aj mód Track. A keď sme už pri ostrom ST spomeňme, že naďalej ťaží zo 4-valca 2,3 EcoBoost s výkonom až 206 kW a krútiacim momentom 420 Nm v spojené so 6-stupňový manuálom alebo 7-stupňovou dvojspojkou Powershift. Manuálna prevodovka je vybavená funkciou udržiavania otáčok. S trakciou pomáha Focusu ST samosvorný diferenciál a tolerantnejší protišmykový systém ESP. V Balíku X Pack dostanete navyše magnetoreologické tlmiče.
Čítajte viac Ford Fiesta: Modernizácia prináša mild-hybrid aj digitálny kokpitVrcholová verzia sa môže špecifickými 18– alebo 19-palcovými diskami, plástovou maskou, agresívnym zeleným lakom Mean Green či úplne novými elektricky ovládanými sedadlami. V sérii má tiež spomínané matrixové reflektory a agresívnejšie naladený akceleračný pedál. Focus ST bude dostupný ako 5-dverový hatchback aj ako praktické kombi. No a práve s kombi súvisia niektoré ďalšie inovácie. Ford totiž integroval do kufra dvojitú podlahu so stredovým závesom, ktorá umožňuje rozdeliť batožinový priestor priečkou na dve časti. Novinkou je aj „mokrá zóna“, teda vyberateľná vodeodolná vanička pod podlahou, ktorú možno ľahko vyčistiť a tiež koberec s krátkym vlasom, ktorý sa zatiaľ používal len vo verziách Vignale. Ceny novinky zverejní Ford v priebehu decembra.