
Lexus LX je v Európe takmer neznámym modelom, no za Atlantikom „seká“ kariéru už od roku 1995. A veľmi úspešnú. Luxusnejší brat legendárnej Toyoty Land Cruiser má na konte neuveriteľných 500 000 registrácií. To je na hriešne drahý off-road skvelé číslo. A neskladá zbrane. Naopak, prichádza v celkom novej, v poradí už štvrtej generácii. Dalo sa to čakať, keďže Toyota v júni predstavila novú generáciu svojho kultového off-roadu. Základom je teda tá istá platforma GA-F s rámovým podvozkom, predným zavesením na dvojitých lichobežníkových ramenách a zadnou tuhou nápravou so 4-prvkovým zavesením. V teréne teda nemieni robiť LX ani do budúcna žiadne kompromisy.


Lexus si však dal záležať, aby bola vyššia pozícia LX v hierarchii Toyoty zjavná na prvý pohľad. Novinka tak dostala monumentálnu vretenovú masku so siedmimi zdvojenými lištami. Po je bokoch sa nachádzajú nové LED reflektory so zdvojenými šošovkami. Odlišne riešené sú aj zadné stĺpiky a zadné svetlá. Špecifický dizajn dostali kolesá. Tie môžu mať priemer neuveriteľných 22 palcov, aspoň čo sa týka novej verzie F-Sport. Tú spoznáte aj vďaka zámene chrómových dekorácií za klavírnu čerň. To, čo nevidieť, je zvýšená tuhosť karosérie až o 20 % a úspora 200 kg hmotnosti, napríklad vďaka hliníkovým komponentom karosérie. Z tohto ľahkého materiálu sú vyrobené napríklad dvere.

Napriek off-roadovému zameraniu je kabína kráľovstvom luxusu. V porovnaní s Land Cruiserom má Lexus LX úplne prepracovanú stredovú konzolu. Nachádzajú sa na nej až dva displeje. Horný s priemerom 12,3-palca má funkciu multimediálneho rozhrania. Spodný, s uhlopriečkou sedem palcov, slúži pre nastavenie klimatizácie, ale aj vybraných funkcií systému Multi-Terrain Select. Infotanment je kompatibilný so smartfónmi a umožňuje využívať rôzne aplikácie, napríklad cloudovú navigáciu či hlasový asistent. Luxus vládne aj vzadu. Vo verzii Ultra Luxus môže byť zadné VIP sedadlo sklopené do relaxačnej polohy. Výhľad vpred pritom zlepšuje sklopná opierka sedadla spolujazdca aj sklopný displej.


Nechýba ani opierka na nohy, elektricky výsuvné roletky, výduchy ventilácie v strope a centrálny displej pre ovládanie infotainmentu zadnými cestujúcimi. Prémiový pocit zvyšujú luxusné materiály. Verzia F-Sport prináša do kabíny kožený volant a najmä špecifické športové sedadlá s výraznejšou bočnou oporou. Polepšili si tiež asistenčné systémy. Tie ťažia z vylepšenej kamery, radarov a ultrazvukových senzorov. Vďaka tomu LX rozoznáva chodcov aj cyklistov, a to aj za zhoršených svetelných podmienok. Varuje tiež pred vozidlami a chodcami odbočujúcimi na križovatke. Samozrejmosťou je adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom prúde či asistent pre zmenu jazdného prúdu.