Lexus LX: Land Cruiser sa zmenil na ‘rolls‘ do terénu. Už po štvrtý krát

Štvrtá generácia luxusného off-roadu Lexus LX síce prišla o dva valce, no výkonu ponúka viac. Navyše je ľahšia a úspornejšia. Komfortom v kabíne nemá ďaleko od limuzín. Do Európy ale nezavíta.

19.10.2021 10:00
debata (1)
Štvrtá generácia Lexusu LX opäť vychádza zo... Foto: Lexus
Lexus LX - 2022 Štvrtá generácia Lexusu LX opäť vychádza zo sesterskej Toyoty Land Cruiser. Vďaka megalomanskej vretenovej maske však niet pochýb o jeho príslušnosti k japonskej prémiovej značke.

Lexus LX je v Európe takmer neznámym modelom, no za Atlantikom „seká“ kariéru už od roku 1995. A veľmi úspešnú. Luxusnejší brat legendárnej Toyoty Land Cruiser má na konte neuveriteľných 500 000 regis­trácií. To je na hriešne drahý off-road skvelé číslo. A neskladá zbrane. Naopak, prichádza v celkom novej, v poradí už štvrtej generácii. Dalo sa to čakať, keďže Toyota v júni predstavila novú generáciu svojho kultového off-roadu. Základom je teda tá istá platforma GA-F s rámovým podvozkom, predným zavesením na dvojitých lichobežníkových ramenách a zadnou tuhou nápravou so 4-prvkovým zavesením. V teréne teda nemieni robiť LX ani do budúcna žiadne kompromisy.

V porovnaní s Land Cruiserom je odlišný aj tvar... Foto: Lexus
Lexus LX - 2022 V porovnaní s Land Cruiserom je odlišný aj tvar okien a zadného stĺpika. Svetlá sú prepojené diódovou lištou. Premiérová verzia F-Sport prináša gigantické 22-palcové kované disky kolies.
Lexus LX - 2022
Lexus LX - 2022
+8Lexus LX - 2022
Lexus ES 300h - 2021 Čítajte viac Lexus ES 300h: Vynovený sedan má lepší infotainment aj podvozok

Lexus si však dal záležať, aby bola vyššia pozícia LX v hierarchii Toyoty zjavná na prvý pohľad. Novinka tak dostala monumentálnu vretenovú masku so siedmimi zdvojenými lištami. Po je bokoch sa nachádzajú nové LED reflektory so zdvojenými šošovkami. Odlišne riešené sú aj zadné stĺpiky a zadné svetlá. Špecifický dizajn dostali kolesá. Tie môžu mať priemer neuveriteľných 22 palcov, aspoň čo sa týka novej verzie F-Sport. Tú spoznáte aj vďaka zámene chrómových dekorácií za klavírnu čerň. To, čo nevidieť, je zvýšená tuhosť karosérie až o 20 % a úspora 200 kg hmotnosti, napríklad vďaka hliníkovým komponentom karosérie. Z tohto ľahkého materiálu sú vyrobené napríklad dvere.

Najväčšou novinkou interiéru sú dva displeje... Foto: Lexus
Lexus LX - 2022 Najväčšou novinkou interiéru sú dva displeje umiestnené na stredovej konzole. Ten spodný slúži na ovládanie klimatizácie a niektorých funkcií systému Multi-Terrain Select.

Napriek off-roadovému zameraniu je kabína kráľovstvom luxusu. V porovnaní s Land Cruiserom má Lexus LX úplne prepracovanú stredovú konzolu. Nachádzajú sa na nej až dva displeje. Horný s priemerom 12,3-palca má funkciu multimediálneho rozhrania. Spodný, s uhlopriečkou sedem palcov, slúži pre nastavenie klimatizácie, ale aj vybraných funkcií systému Multi-Terrain Select. Infotanment je kompatibilný so smartfónmi a umožňuje využívať rôzne aplikácie, napríklad cloudovú navigáciu či hlasový asistent. Luxus vládne aj vzadu. Vo verzii Ultra Luxus môže byť zadné VIP sedadlo sklopené do relaxačnej polohy. Výhľad vpred pritom zlepšuje sklopná opierka sedadla spolujazdca aj sklopný displej.

Zadné sedadlo je možné nastaviť do relaxačnej... Foto: Lexus
Lexus LX - 2022 Zadné sedadlo je možné nastaviť do relaxačnej polohy. S tým súvisí aj opierka na nohy a sklopný displej na sedadle spolujazdca pre lepší výhľad vpred.
Lexus LX - 2022
Lexus LX - 2022
+18Lexus LX - 2022
Lexus NX - 2021 Čítajte viac Lexus NX: Druhá generácia prichádza aj ako zástrčkový hybrid

Nechýba ani opierka na nohy, elektricky výsuvné roletky, výduchy ventilácie v strope a centrálny displej pre ovládanie infotainmentu zadnými cestujúcimi. Prémiový pocit zvyšujú luxusné materiály. Verzia F-Sport prináša do kabíny kožený volant a najmä špecifické športové sedadlá s výraznejšou bočnou oporou. Polepšili si tiež asistenčné systémy. Tie ťažia z vylepšenej kamery, radarov a ultrazvukových senzorov. Vďaka tomu LX rozoznáva chodcov aj cyklistov, a to aj za zhoršených svetelných podmienok. Varuje tiež pred vozidlami a chodcami odbočujúcimi na križovatke. Samozrejmosťou je adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom prúde či asistent pre zmenu jazdného prúdu.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Lexus #Lexus LX
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek