Pod kapotou sa odohrala malá revolúcia. Pôvodný atmosférický 8-valec 5,7 V8 nahradil 6-valec s objemom 3,5 litra. O výkon sa však báť vďaka podpore dvoch turbodúchadiel netreba. Ten dokonca vzrástol na 305 kW. A ešte mu sekunduje mohutný krútiaci moment 650 Nm. Motor je spojený s 10-stupňovou automatickou prevodovkou Direct Shift, ktorá má taký veľký rozsah prevodových pomerov, že LX nepotrebuje samostatný redukčný prevod. Pohon oboch náprav pracuje vo viacerých režimoch, nastaviteľných cez ovládač Multi-Terrain Select. A nechýba ani terénny „tempomat“ Crawl Control s piatimi voliteľnými rýchlosťami pre jazdu v teréne.
Podvozok je vybavený nielen adaptívnymi tlmičmi AVS, ale aj systémom AHC (Active Height Control) pre zmenu svetlej výšky v troch jazdných a jednej polohe pre nastupovanie a vystupovanie. Poloha sa mení buď podľa jazdného režimu, alebo manuálnym nastavením úrovne. Vďaka tomu je LX nielen komfortné a stabilné pri rýchlej jazde, ale aj mimoriadne schopné v teréne. Zvláda bočný náklon 44 stupňov, stúpavosť 45 stupňov a dokáže sa brodiť vo vodnej priekope hlbokej 700 mm. Zachovanie pôvodného „zlatého“ rázvoru 2 850 mm prináša LX veľmi dobré nábehové uhly. Verzia F-Sport sa môže pýšiť navyše samosvorným zadným diferenciálom a stabilizátorom, eliminujúcim náklony.
Bohužiaľ, terénna vlajková loď Lexusu opäť minie starý kontinent. Na to by potrebovala hybridnú sústavu, pre ktorú však nie je Land Cruiser pripravený. A úsporný naftový motor by zasa neladil s imidžom japonskej prémiovej značky.