
Ťažko to pochopiť, ale Číňania s nízkym vzrastom milujú veľké autá. Napríklad aj klasické limuzíny, ktoré majú na tamojšom trhu na rozdiel od Európy stále vysoký spoločenský status a popularitu. No ak sú pre nich vlajkové lode niektorej z nemeckých prémiových značiek pridrahé, môžu si dovoliť o číslo alebo o dve menšiu „veľkosť“. Automobilky totiž rady vychádzajú v ústrety chúťkam zákazníkov na veľkých trhoch. A tým Čína nepochybne je. Tak vznikajú predĺžené verzie rôznych európskych sedanov. A nemusí ísť nutne o prémiu. Príkladom je „natiahnutá“ čínska Škoda Octavia alebo Volkswagen Passat.
A teraz sa zdá, že móda „jazvečíkov“ prichádza aj do Indie – na ďalší z miliardových trhov. BMW totiž pre Indiu pripravilo špeciálne BMW radu 3 s prívlastkom Gran Limousine. Ide o predĺženú trojku, známu už roky z Číny, kde sa predáva od generácie F30. Aktuálny model 3 Li pochádza z roku 2019. Jeho rázvor a tým aj celková dĺžka narástli o 120 mm na konečných 2 851, respektíve 4 829 mm. Indický derivát však pridáva prívlastok Iconic Edition, s čím súvisí niekoľko exkluzívnych úprav. Týka sa to napríklad podsvietenej masky Iconic Glow, ktorá sa v rade 3 objavuje vôbec po prvý raz. Nechýbajú LED svetlá, chrómové dekorácie, 18-palcové disky a tri špecifické laky karosérie – Carbon Black, Cashmere Silver alebo Mineral White.

V kabíne je nielen viac miesta, najmä na zadných sedadlách, ale aj viac luxusu. V sérii je prehľadný volič prevodovky, takzvaný Crystal Gear so svietiacim číslom 3, kožené čalúnenie Vernasca, vankúšiky pre zadných cestujúcich, 3-zónová klimatizácia s aktívnym filtrom, vešiaky na oblečenie, ambientné podsvietenie, infotainment s 10,25-palcovým displejom, špičková audiosústava Harman/Kardon so 16 reproduktormi, panoramatické strešné okno či akustické sklá. Indická trojka sa teda tak trochu hrá na rad 7 v menšom formáte. Zákazníci majú na výber verziu 330 Li so 4-valcom 2,0 TwinPower Turbo (190 kW) alebo diesel pre verziu 320 Ld s výkonom 141 kW.

Výkonnejšia verzia šprintuje na stovku za 7,6 sekundy a tá naftová za rovných deväť. Ceny môžeme Indom naozaj závidieť. Základ štartuje na 5,3 milióna indických rupií, čo je približne 61 200 eur. Nie je to málo, ale bohatá výbava mnohé ospravedlňuje. Navyše sa pohybuje v cenovej hladine, s ktorou sa dnes bežne stretnete pri manistreamových elektromobiloch. Do Európy sa predĺžená trojka síce nechystá, ale BMW nevylučuje, že v prípade úspechu by sa mohla verzia Iconic Edition objaviť aj na ďalších trhoch. Napríklad v Thajsku alebo v Malajzii.