Ostrý Civic Type-R, o ktorom sa šušká, že by mohol ponúknuť vďaka hybridnej výpomoci až 400 koní, teda neuveriteľných 298 kW, má premiéru naplánovanú na budúci rok. Už teraz ho Honda testuje na referenčnom nemeckom okruhu Nürburgring. Je sa na čo tešiť, najmä preto, že Type-R si má zachovať manuálnu prevodovku. Kým však dorazí k prvým zákazníkom, do ringu vypúšťa Honda verziu Civic Si. Tá sa v mnohom inšpiruje práve technológiami Type-R, hoci pod kapotou má klasický 1,5-litrový 4-valec i-VTEC Turbo.
Čítajte viac Honda HR-V: Konečne vieme všetkoV porovnaní s bežným Civicom však disponuje širším pásmom maxima krútiaceho momentu. V rozmedzí od 1 800 do 5 000 otáčok neklesá pod 260 Nm. Podobne je to s maximálnym výkonom 147 kW, ktorý má predĺženú „špičku“ v pásme od 6 000 do 6 500 otáčok. Nový jednohmotový zotrvačník, ľahší o 26 %, zasa zvyšuje chuť motora po otáčkach a najmä reakciu na stlačenie plynového pedála. Emócie umocňuje dvojitá výfuková sústava s 27-percentným zvýšením prietoku výfukových plynov. A k tomu pridáva Civic Si aj aktívnu klapku, ktorá zabezpečí potrebnú zvukovú kulisu.
Ďalšou dobrou správou je zachovanie 6-stupňovej manuálnej prevodovky so skrátenými prevodmi. S radením pomáhajú presnejšie dráhy radiacej páky a funkcia rev-matching z Civicu Typer-R, teda automatického medziplynu pri podraďovaní. Výsledkom týchto zmien má byť bohatší a pútavejší zážitok za volantom. Potenciál Si je o to väčší, že 11. generácia Civicu má rázvor náprav predĺžený o 38 mm na konečných 2 736, o čosi širší rozchod a najmä o osem percent vyššiu torznú tuhosť karosérie. K tomu pridáva o osem percent tuhšie predné a až o 54 % tuhšie zadné pružiny. Odlišne naladené sú aj tlmiče.
Priemer dutých stabilizátorov narástol na 27, respektíve 188 mm na zadnej náprave, čo znamená výraznú redukciu náklonov. Predné puzdrá a ramená viacprvkovej zadnej nápravy si Si požičalo opäť z Type-R. Predné kotúče bŕzd majú priemer 31 a zadné 28 cm. Ukrývajú sa v 18-palcových diskoch, obutých pneumatikami s profilom 235/40 R18. Reakcie na riadenie zlepšuje o 60-percent tuhšia torzná tyč spájajúca hriadeľ riadenia s pastorkom. Jazdným prejavom, najmä stabilitou v zákrutách, by tak nemal byť Civic Si ďaleko od Type-R.
Navonok avizuje Si športové ambície agresívnejším nárazníkom so zväčšenými sacími otvormi, výrazným zadným spojlerom alebo čiernou úpravou kolies. Klavírnu čerň nájdeme aj na spätných zrkadlách alebo na maske s plástovým výpletom. Čierne prvky vyniknú zvlášť v kombinácii so žiarivým lakom Blazing Orange Pearl. Interiéru dominujú športové anatomické sedadlá s integrovanými opierkami hláv. Nechýba kontrastné prešívanie, hliníkové pedále ani hliníková mriežka zakrývajúca vetracie otvory. Prístrojový panel obsahuje analógový rýchlomer aj otáčkomer, funkcie infotainmentu sú sústredené v 9-palcovej dotykovej obrazovke.
Čítajte viac Honda Civic Hatchback: ‘Päťdverák‘ má športovejší strih aj praktický kuforBohužiaľ, Civic Si to má namierené opäť len k americkým zákazníkom. Tí európski si budú môcť dopriať až ostrý Type-R. Aj to je hudba budúcnosti, veď zatiaľ tu nemáme ešte ani 11. generáciu tejto japonskej legendy. Dôvodom je, že na starý kontinent dorazí výlučne s hybridnou sústavou e:HEV, tak ako menší Jazz, HR-V a CR-V. Inak by nemala Honda šancu splniť tvrdé emisné limity. Očakávať tak môžeme kombináciu elektromotora s generátorom poháňaným atmosférickým 4-valcom, podobne ako v CR-V. Otvorené sú však aj iné možnosti.