
BMW radu jeden prepriahlo v roku 2019 na lacnejšiu podlahovú platformu sesterského Mini. Zarytým priaznivcom značky to nebolo príliš po chuti. Architektúra UKL2 totiž znamenala koniec klasického „lejautu“. Jednotka totiž prišla o pozdĺžne uložené motory aj zadný náhon. A k tomu všetkému sa musel vstupný model sveta BMW vzdať 6-valcových agregátov. Ostali mu preplňované 3-valce a 4-valce. BMW i tak chcelo dokázať, že vie urobiť poriadny kompakt. Predný náhon vyšperkovalo extrémne rýchlou kontrolou trakcie odvodenou z elektromobilu i3. A chcelo tiež dokázať, že aj na nových základoch dokáže postaviť poriadny hothatch.

A tak prišlo na svet BMW M135i, a najmä jeho verzia M135i xDrive s pohonom oboch náprav, ktorá mala urobiť bodku za polemikami, či je jednotka vôbec ešte BMW, alebo len ďalší „Golf R“. Skalní priaznivci značky sa i tak ťažko zmierovali s miernou stratou dynamiky. Pôvodná emková jednotka so 6-valcom šprintovala totiž na stovku za 4,4 sekundy, kým nástupcovi to trvalo o štyri desatinky dlhšie. Mníchov to však nevzdal a prichádza z modernizovaným M135i xDrive. Pod kapotou je síce stále 4-valec 2,0 TwinPower Turbo s identickým výkonom 225 kW a krútiacim momentom 450 Nm, ktorého maximum je dostupné už od 1 750 otáčok, ale lepšie časy na okruhoch či v serpentínach zaručí M135i revízia podvozka.


Zmenil sa odklon predných kolies, pribudli hydraulické členy na ich ramenách a prepracované bolo aj uloženie zadných ramien viacprvkového zavesenia. Zmenám sa nevyhli ani tlmiče a pružiny. Výsledkom sú menšie náklony karosérie v zákrutách, teda ešte vyššia stabilita, čo umožňuje M135i xDrive rýchlejšie prejazdy zákrut. O skvelú trakciu sa stará nielen štvorkolka a spomínaná technológia ARB, ktorá krotí preklz predných kolies desaťkrát rýchlejšie ako bežné systémy, ale aj mechanický samosvorný predný diferenciál. Vďaka 36-percentnej svornosti pri akcelerácii a 26-percentnej pri predbiehaní je schopný prenášať na predné koleso s lepšou priľnavosťou dodatočný krútiaci moment.

Viac voľnosti za volantom prináša tolerantnejší stabilizačný systém a špeciálne vyladené M riadenie s väčšou spätnou väzbou. O deceleráciu sa stará posilnená brzdová sústava z dielne BMW M Sport. Ukrytá je v 18-palcových diskoch z ľahkých zliatin, ale dopriať si môžete aj o palec väčšie. BMW M135i xDrive ich potrebuje, pretože na stovku šprintuje v kombinácii s 8-stupňovou prevodovkou Steptronic Sport za 4,8 sekundy. Len maximálka je obmedzená na obligátnych 250 km/h. Zákazníci sa majú tešiť na ešte viac emócií aj vďaka zlepšenej výfukovej sústave, ktorá generuje emotívny zvuk, zosilnený v kabíne pomocou reprosústavy. Každé stlačenie plynu či podradenie omamuje posádku akustickou kulisou.
