
Piata generácia aristokratického Range Roveru prichádza po ôsmich rokoch. Pritom tá predošlá ešte ani nestihla zostarnúť. Kam teda toto auto posunúť? Veď už Defender jazdí kultivovane ako luxusné SUV a potom je tu ešte komfortnejšie Discovery a, samozrejme, Range Rover Velar. V Solihulle to však dokázali. Novinka ostáva verná tradícii, no je nová doslova „od podlahy“. Vlajková loď Land Roveru prichádza na platforme MLA-Flex, ktorá umožňuje zástavbu spaľovacích aj elektrifikovaných pohonov a k tomu pridáva možnosť čisto batériovej verzie, s ktorou sa Range Rover predstaví v roku 2024. Jej flexibilta spočíva aj vo dvoch rázvoroch náprav, pričom predĺžená verzia LWB môže mať po prvý raz sedem sedadiel.

Dizajn stavil na minimalizmus. Range Rover má síce charakteristickú siluetu s krátkym predným previsom, dlhou kapotou, plávajúcou, jemne klesajúcou strechou, ktorá sa vznáša nad tmavým pásom okien, no povrchy sú spracované s neuveriteľnou hladkosťou, inšpirovanou Velarom. Jednotlivé diely dokonale lícujú a plochy nenarúšajú ani kľučky dverí. Tie sa vysunú, len keď ich je treba. Zapustené sú dokonca aj ozdobné lišty. Výsledkom je koeficient odporu vzduchu Cx 0,30, čo je skvelá hodnota na SUV či skôr luxusný off-road. Maska dostala efektný vzor, svetlá digitálu LED technológiu s dosvitom až 500 metrov a tie zadné sú zas ukryté v čiernom páse, takže ich v deaktivovanom stave vlastne nevidieť. Zadné veko je naďalej horizontálne delené, čo je veľmi praktické.

Základná verzia má na dĺžku 5 052 mm a rázvor 2 997 mm, čo je o 53, respektíve o 75 mm viac ako doteraz. Tá dlhá sa natiahla až na 5 252 mm. Rovných dvesto plusových milimetrov pribudlo aj na rázvore s hodnotou 3 197 mm. Asi neprekvapí, že tieto nárasty priniesli v kabíne ešte viac miesta. A, samozrejme, luxusu. Svojich súrodencov poráža Range Rover najmodernejším infotainmentom PiVi Pro s obrím 13,1-palcovým zakriveným displejom a hlasovým ovládaním cez asistent Amazon Alexa. Vďaka nemu má vodič pod kontrolou celý informačno-zábavný systém, navigáciu, kontakty v smartfóne či ďalšie nastavenia bez toho, aby zložil ruky z volantu.

Samozrejmosťou je digitálny prístrojový panel aj head-up displej. Range Rover si tiež zakladá na vyberaných materiáloch. Okrem pravej kože však ponúka aj prírodné čalúnenie Kvadrat na báze vlny. Čistý vzduch na palube zas zabezpečí klimatizácia s duálnou technológiou Nanoe X, ktorá zachytáva alergény, vírusy aj častice s priemerom 2,5 mikrometra. Myslelo sa aj na komfort zadných cestujúcich, ktorí môžu mať v kombinácii so sedadlami Executive Class k dispozícii 13,7-palcovú centrálnu obrazovku. A deťom zas prídu vhod dva 11,4-palcové displeje zábavného systému uchytené na operadlách predných sedadiel. O ticho na palube sa postará systém aktívneho potláčania hluku pomocou reproduktorov zabudovaných priamo v opierkach hláv, ktoré vytvárajú akési osobné tiché zóny.
