Mitsubishi Outlander PHEV: Tajomný plug-in hybrid má výkon vyšší o 40 %

Je to zvláštne, Mitsubishi predstavuje nabíjateľnú verziu nového Outlandera, a to bez jedinej informácie o motore či výkone. Čaká nás prekvapenie? Minimálne v tom, že vďaka väčším batériám prejde v bezemisnom režime takmer 90 km. My Európania sa ho možno nedočkáme.

29.10.2021 10:00
debata
Základné tvary si Outlander požičal zo štúdie... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Outlander PHEV - 2022 Základné tvary si Outlander požičal zo štúdie Engelberg Tourer z roku 2019. Má robustný dizajn s takmer kolmou maskou Dynamic Schield. Plug-in hybridná verzia sa líši v podstate len nápisom PHEV na predných dverách.

Mitsubishi ukázalo tretiu generáciu Outlandera už vo februári. Zatiaľ ale len v klasickej benzínovej verzii, poháňanej 2,5-litrovým atmosférickým 4-valcom s výkonom 135 kW. Aj to dávalo tušiť, že Outlander to nemá namierené do Európy. Osud tejto značky na starom kontinente je napokon dosť nejasný po tom, čo automobilka vlani oznámila, že nepočíta s uvedením žiadnych nových modelov. Neskôr však spustila predaj modernizovaného Eclipse Cross PHEV a navyše sa dala počuť, že vyvíja niekoľko noviniek na báze Renaultu. Vzniknúť majú ako pendanti Clia a Capturu. A tak je možné, že nakoniec dorazí do Európy aj nový Outlander. Ak sa tak stane, nepochybne pôjde práve o jeho plug-in hybridnú verziu, ktorá má práve premiéru.

Mitsubishi Outlander PHEV - 2022
Mitsubishi Outlander PHEV - 2022
+22Mitsubishi Outlander PHEV - 2022
Mitsubishi Outlander PHEV - 2022
Mitsubishi Outlander PHEV - 2022
+12Mitsubishi Outlander PHEV - 2022

Čo je zvláštne, Mitsubishi k nej neposkytlo žiadne konkrétne technické dáta. Takže pohon ostáva stále tajomstvom. O to väčším, že tretia generácia Outlandera je postavená na aliančnej platforme, spoločnej s Nissanom Rogue, u nás známym ako Nissan X-Trail. Je teda otázkou, nakoľko je kompatibilná s plug-in hybridnou technológiou Mitsubishi. V každom prípade pôjde o pokrok, keďže výkon dvoch trakčných elektromotorov stúpol až o 40 % a o 40 % má byť výkonnejšia aj batéria. Predný elektromotor má mať navyše funkciu „booster“, pre krátkodobé zvýšenie výkonu. Jeden z mála konkrétnych údajov sa týka akumulátora, ktorý má kapacitu až 20 kWh, čo je výrazne viac v porovnaní so súčasnou verziou, ktorá pojme maximálne 13,8 kWh elektrickej energie. Aj preto Mitsubishi sľubuje elektrický dojazd až 87 km.

Plug-in hybridný pohon skombinuje atmosférický... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Outlander PHEV - 2022 Plug-in hybridný pohon skombinuje atmosférický 4-valec v úlohe generátora a dva trakčné elektromotory. Výkonom má vzrásť až o 40 %. Batéria s kapacitou 20 kWh zasa ponúkne dojazd až 87 km.
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV (2021) Čítajte viac Test: Mitsubishi Eclipse Cross s elektrickou výpomocou

Navyše má byť Outlander PHEV mimo spevnených ciest rovnako schopný, ako jeho základná verzia s klasickým rozvodom 4×4. A možno ešte lepší, pretože elektrická modifikácia systému S-AWC (Super-All Wheel Control) je vybavená funkciou AYC (Active Yaw Control), ktorá dokáže regulovať hnací moment medzi nápravami aj medzi kolesami každej z náprav. To znamená perfektnú trakciu na asfalte aj na nespevnených povrchoch. A k tomu pribalilo Mitsubishi systém jazdných režimov. Nastaviť možno až sedem módov – Normal, svižný Tarmac, Štrk, Sneh, Blato, Power a Eco. O spaľovacom motore, ktorý má naďalej funkciu generátora, nepadla ani zmienka. Špekuluje sa ale o zachovaní súčasného Atkinsonovho 4-valca s výkonom 94 kW. Celkový výkon sa odhaduje na 165 kW.

V teréne by sa mal Outlander PHEV cítiť ako... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Outlander PHEV - 2022 V teréne by sa mal Outlander PHEV cítiť ako doma. Dokáže totiž regulovať hnací moment medzi nápravami aj medzi jednotlivými kolesami.
L200 Mountain Sherpa-01 Čítajte viac Test: Mitsubishi L200 Mountain Sherpa – pickup, ktorý zvládne temer všetko

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #plug-in hybrid #Mitsubishi #Mitsubishi Outlander #Mitsubishi Outlander PHEV
Články podľa značiek