Mitsubishi ukázalo tretiu generáciu Outlandera už vo februári. Zatiaľ ale len v klasickej benzínovej verzii, poháňanej 2,5-litrovým atmosférickým 4-valcom s výkonom 135 kW. Aj to dávalo tušiť, že Outlander to nemá namierené do Európy. Osud tejto značky na starom kontinente je napokon dosť nejasný po tom, čo automobilka vlani oznámila, že nepočíta s uvedením žiadnych nových modelov. Neskôr však spustila predaj modernizovaného Eclipse Cross PHEV a navyše sa dala počuť, že vyvíja niekoľko noviniek na báze Renaultu. Vzniknúť majú ako pendanti Clia a Capturu. A tak je možné, že nakoniec dorazí do Európy aj nový Outlander. Ak sa tak stane, nepochybne pôjde práve o jeho plug-in hybridnú verziu, ktorá má práve premiéru.
Čo je zvláštne, Mitsubishi k nej neposkytlo žiadne konkrétne technické dáta. Takže pohon ostáva stále tajomstvom. O to väčším, že tretia generácia Outlandera je postavená na aliančnej platforme, spoločnej s Nissanom Rogue, u nás známym ako Nissan X-Trail. Je teda otázkou, nakoľko je kompatibilná s plug-in hybridnou technológiou Mitsubishi. V každom prípade pôjde o pokrok, keďže výkon dvoch trakčných elektromotorov stúpol až o 40 % a o 40 % má byť výkonnejšia aj batéria. Predný elektromotor má mať navyše funkciu „booster“, pre krátkodobé zvýšenie výkonu. Jeden z mála konkrétnych údajov sa týka akumulátora, ktorý má kapacitu až 20 kWh, čo je výrazne viac v porovnaní so súčasnou verziou, ktorá pojme maximálne 13,8 kWh elektrickej energie. Aj preto Mitsubishi sľubuje elektrický dojazd až 87 km.
Navyše má byť Outlander PHEV mimo spevnených ciest rovnako schopný, ako jeho základná verzia s klasickým rozvodom 4×4. A možno ešte lepší, pretože elektrická modifikácia systému S-AWC (Super-All Wheel Control) je vybavená funkciou AYC (Active Yaw Control), ktorá dokáže regulovať hnací moment medzi nápravami aj medzi kolesami každej z náprav. To znamená perfektnú trakciu na asfalte aj na nespevnených povrchoch. A k tomu pribalilo Mitsubishi systém jazdných režimov. Nastaviť možno až sedem módov – Normal, svižný Tarmac, Štrk, Sneh, Blato, Power a Eco. O spaľovacom motore, ktorý má naďalej funkciu generátora, nepadla ani zmienka. Špekuluje sa ale o zachovaní súčasného Atkinsonovho 4-valca s výkonom 94 kW. Celkový výkon sa odhaduje na 165 kW.