Sedemnápravový špeciál Tatra jazdí od septembra v skúšobnej prevádzke v českých oceliarňach Liberty Ostrava. Slúži na prevoz závitových tyčí dlhých až 24 metrov. Na tuto úlohu bežné Tatry ani iné konkurenčné vozidlá jednoducho nestačili. Preto spoločnosť Liberty požiadala Tatru a vývoj unikátneho špeciálu. Špeciálne úpravy podvozka Tatra uskutočnila podľa vlastného technického návrhu firma Partner Ipex, ktorá je zároveň tradičným predajcom úžitkových vozidiel z Kopřivnice. Tak vznikla najdlhšia Tatra všetkých čias.
Čítajte viac Tatra Phoenix oslavuje 10. výročie. Otvorila novú éru slávnej značkyMá totiž neuveriteľných 25,3 metra. Práce prebehli v rekordnom čase desiatich mesiacov, hoci ich komplikovala pandémia aj napätá situácia na automobilovom trhu. Vozidlo je vybavené tradičným vzduchom chladeným 8-valcom Tatra s výkonom 300 kW. Má sedem vzduchom odpružených náprav, pričom štyri sú hnané a dve predné a tri zadné zas riadené. To dáva Tatre napriek enormnej dĺžke prekvapujúcu manévrovateľnosť. Súčasťou technických úprav bola aj inštalácia predsadenej krátkej upravenej kabíny modelového radu Tatra Force, vďaka čomu má vozidlo malú celkovú výšku.