O vzkriesení značky Horch, ktorá kedysi patrila pod krídla koncernu Auto Union, podobne ako Audi, sa špekuluje už nejaký ten rôčik. Malo to logiku. Reinkarnáciou slávneho loga, ktoré zdobilo luxusné predvojnové modely, má totiž Audi šancu vplávať do vôd úspešného Maybachu. A to sa aj stalo. Horch si však musel najprv počkať na modernizáciu vlajkovej lode A8. Práve z nej totiž vychádza. Nejde teda o samostatnú značku. Ingolstadt len skopíroval recept konkurenčného Maybachu, ktorý stavia hyperluxusné deriváty sériových Mercedesov-Benz.
Čítajte viac Horch sa vracia! Audi už testuje konkurenta pre MaybachAj preto Horch nijako neskrýva svoj pôvod. Na jeho maske nájdeme štyri kruhy. Rozdielov v porovnaní so sériovým Audi A8 je tu ale požehnane. Už len preto, že celá karoséria narástla do dĺžky až na 5 422 mm, čo znamená, že Audi A8 Horch je ešte o 130 mm dlhšie ako predĺžená verzia Audi A8 L. Týka sa to aj enormného rázvoru náprav s hodnotou 3 258 mm. Predná maska má špecifické vertikálne lamely. Logo Horch našlo miesto na predných blatníkoch aj pri treťom bočnom okienku. Dôstojnosť dodávajú Horchu chrómové aplikácie na krytoch spätných zrkadiel, špecifický dizajn 20-palcových kolies a odlišná grafika svetiel. Tie zadné majú technológiu OLED.
Zákazníci budú mať na výber z troch dvojfarebných kombinácií laku karosérie. Ten delí línia prechádzajúca od predných až k zadným svetlám. V ponuke sú schémy Mythos Black s Florett Silver, Florett Silver s Mythos Black a Firmament Blue s Ultra Blue. Interiér je doslova prešpikovaný luxusom. Sedadlá majú diamantové prešívanie, vankúše sa pýšia logom Horch a podlahu pokrývajú koberce s dlhým vlasom. Samozrejmosťou je extrémny priestor pre zadných cestujúcich, ktorí sedia v samostatných sedadlách s ôsmimi masážnymi programami.
V sériovej výbave je audio Bang & Olufsen, aromatizácia kabíny a špičková klimatizácia so systémom čistenia vzduchu negatívnymi iónmi. Pod kapotou Horch mierne sklame. Nič také ako 12-valec nečakajte a dokonca ani 8-valec. V tomto smere bude v konkurenčnom boji s Maybachom ťahať vrcholové Audi za kratší koniec. Poháňa ho totiž vidlicový 6-valec s mild-hybridnou technológiou, ktorý dáva maximálny výkon 253 kW a krútiaci moment 500 Nm. Ten prenáša na všetky štyri kolesá 8-stupňová automatická prevodovka.
Čítajte viac Audi A8 Horch: Ingolstadt provokuje. Pripravuje limuzínu so smädným 12-valcom Ak si ale myslíte, že použitie relatívne úsporného motora je výsledkom snahy plniť prísne európske emisné normy, ste mimo. Audi totiž zatiaľ potvrdilo predaj Horchu výlučne na čínskom trhu. Aj preto absolvuje oficiálnu svetovú premiéru na novembrovom autosalóne v Kantone. Uvidíme, či časom automobilka nezmení postoj. V európskom teritóriu by si totiž Horch mohol potenciálne prekážať s koncernovým Bentleyom. Maybach podobný problém nemá, pretože koncern Daimler, kam patrí, nevlastní podobne prestížnu značku. Napokon, preto sa Daimler rozhodol na prelome tisícročí pre oživenie samotného Maybachu.