VW ID.5: Prvé SUV-kupé z Wolfsburgu jazdí len na elektrinu

Premiéra elektrického ID.5 je pre Volkswagen zároveň aj premiérou v novom segmente.

10.11.2021 10:00
debata (2)
Volkswagen ID.5 prichádza ako tretí člen... Foto: Volkswagen
VW ID.5 - 2021 Volkswagen ID.5 prichádza ako tretí člen elektrickej rodiny ID. Navyše ako prvé SUV-kupé značky. Športovejší charakter akcentuje dynamickejšie tvarovaným predným nárazníkom či kompletne lakovanou karosériou.

Volkswagen urýchľuje svoju elektrickú ofenzívu. V rámci stratégie Accelerate plánuje do roku 2030 zvýšiť podiel čistých elektromobilov na európskom trhu na 70 % a za Atlantikom aspoň na 50 percent. Aj preto každý rok predstaví minimálne jeden batériový elektromobil. A tým najnovším je práve ID.5. Prichádza po hatchbacku ID.3 a SUV ID.4. Pre Volkswagen je však táto novinka výnimočná. To preto, že s ID.5 vstupuje nemecká automobilka zároveň po prvýkrát do populárneho segmentu SUV-kupé. Nejde teda len o obyčajný derivát ID4. Vo Wolfsburgu si dali záležať, abyID.5 získalo autonómnejšiu pozíciu. Zmien je preto viac, než by sa mohlo zdať.

Najväčšou odlišnosťou v porovnaní s SUV ID.4... Foto: Volkswagen
VW ID.5 GTX - 2022 Najväčšou odlišnosťou v porovnaní s SUV ID.4 je splývavá silueta kabíny. Vizuálny efekt môže posilniť kontrastná strecha.
Výfuk Čítajte viac VW má problém: Únia chce, aby za Dieselgate odškodnil nielen Nemcov!

Športový akcent zvýrazňuje ID.5 odlišným nárazníkom so zväčšenými sacími otvormi. Všetky plastové ochranné lišty sú lakované vo farbe karosérie. A potom je tu splývavá silueta kabíny. Už v sérii dostane ID.5 LED svetlá spojené svetelnou lištou. Aj zadné svetlá sú vzájomne prepojené. Vizuálny efekt možno posilniť dvojfarebným lakovaním karosérie, teda kontrastnou strechou. Aerodynamický odpor znižujú predné aktívne žalúzie no najmä zadný spojler. Koeficient Cx tak klesol na vynikajúcu hodnotu Cx 0,27 až 0,26. Napriek identickej platforme MEB, spoločnej s ID.4, došlo aj k miernej zmene formátu. ID.5 má na dĺžku 4 599 mm. Je teda o 126 mm dlhšie ale zároveň o 12 mm nižšie.

Palubná doska nesie malý virtuálny kokpit a... Foto: Volkswagen
VW ID.5 - 2021 Palubná doska nesie malý virtuálny kokpit a dotykovú obrazovku infotainmentu 3.0. so zlepšeným hlasovým ovládaním a funkciou učenia.
VW ID.Life Concept - 2021 Čítajte viac VW ID.Life: Toto je ‘lacný‘ elektromobil na rok 2025. Robil na ňom aj Kabaň

Rázvor náprav s hodnotou 2 760 mm umožnil vytvoriť priestrannú kabínu. Napriek klesajúcej streche sľubuje Volkswagen takmer identický priestorový komfort pre zadných cestujúcich. V kufri je navyše 549 litrov pre batožiny. Hoci sa na prvý pohľad zdá, že infotainment s malým digitálnym kokpitom, veľkým centrálnym displejom a príplatkovým head-up displejom prevzalo ID.5 z ID.4, v skutočnosti ide o jeho modernizovanú verziu 3.0. Má funkciu učenia, zlepšené hlasové ovládanie „Hallo ID.“ a on-line prístup ku cloudovým informáciám. Služby We Connect uľahčujú vodičovi život napríklad on-line aktualizáciami máp. Bezpečnosť zas zvyšuje systém vzájomnej komunikácie vozidiel Car2X.

Napriek športovému strihu je v kufri... Foto: Volkswagen
VW ID.5 - 2021 Napriek športovému strihu je v kufri veľkorysých 549 litrov pre batožiny.
Volkswagen ID.4 GTX (2021) Čítajte viac VW ID.4 GTX prichádza na Slovensko: S pohonom 4x4 a sebavedomou cenou

Zákazníci si môžu dopriať rôzne luxusné prvky, ako ambientné osvetlenie s výberom tridsiatich farieb svetla či športové sedadlá. Ale aj voliteľný parkovací asistent Park Assist Plus s funkciou pamäte. Vyššia pozícia ID.5 je zjavná aj v technike. Dodávať sa totiž bude výlučne s väčším akumulátorom s kapacitou 77 kWh. Základná verzia bude vybavená zadným elektromotorom s výkonom 125 kW. Výkonnejšia zadokolka posilní na 150 kW. A na vrchol sa postaví ID.5 GTX s dvojicou elektromotorov so systémovým výkonom 220 kW. Dojazd by sa mal pohybovať nad hranicou 500 km. S energiou bude ID.5 šetriť inteligentnou rekuperáciou či tepelným čerpadlom.

VW ID.5 - 2021
VW ID.5 - 2021
+12VW ID.5 - 2021

Palubná nabíjačka zvládne dobíjanie s výkonom 11 kW. Na rýchlonabíjacej stanici to ale môže byť až 135 kW. Nabíjanie uľahčí služba We Charge, ktorá sprístupní majiteľom až 250 000 nabíjacích bodov v Európe. Vrcholová verzia GTX bude štandardne vybavená adaptívnymi svetlami IQ.Light Matrix-LED, väčším otvorom na prívod chladiaceho vzduchu ku komponentom pohonu, ako aj 3D grafikou zadných svetiel. Za príplatok si budú môcť zákazníci dopriať adaptívne tlmiče DCC alebo semiautonómne riadenie Travel Assist, využívajúce flotilové dáta. Výrobu ID.5 zabezpečí závod v Zwickau. Prvé vozidlá dorazia k zákazníkom začiatkom budúceho roka.

VW ID.5 GTX - 2022
VW ID.5 GTX - 2022
+18VW ID.5 GTX - 2022

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #elektromobily #VW ID.5
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek