História Audi A8 siaha do roku 1994. Prvá generácia uchvátila svet celohliníkovou konštrukciu karosérie ASF. Aj ďalšie generácie sa snažili udržať si technologický náskok. V priebehu času je to však čoraz ťažšie. Nespí totiž Mercedes-Benz ani BMW. Štvrtá generácia predstavená v roku 2017 tak už potrebovala modernizáciu ako soľ. Najmä ak je tu úplne nové esko zo Stuttgartu. V Ingolstade si preto dali záležať. Kým však viditeľných zmien je pomenej, tie technologické posúvajú najluxusnejšie Audi o krok vpred. Facelift sa dotkol najmä prednej časti. Typická maska Single Frame je opäť širšia. Jej horizontálne lamely sa odspodu smerom nahor rozširujú. Úplne nová verzia S Line sa však môže pochváliť plástovým výpletom podobným ostrému Audi S8.
Nový je aj nárazník s kolmejšími otvormi pre prívod chladiaceho vzduchu k brzdám. No najväčšou vychytávkou sú nepochybne digitálne svetlá DMD (Digital Micromirror Device), ktoré sa „zahrýzajú“ do nárazníkov. Každé z nich obsahuje 1,3 milióna individuálne riadených pixelov, takže fungujú ako čiernobiely projektor. Dokážu vytvárať napríklad svetelný „koberec“, ktorý uľahčuje orientáciu v jazdnom prúde. Podobne inovatívne sú zadné svetlá s technológiou organických diód OLED. Nielenže dávajú na výber tri rôzne grafiky, ale registrujú aj vozidlá, ktoré sa blížia zozadu. Ak sa vzdialenosť skráti pod dva metre, rozžiaria sa všetky ich segmenty. Facelift v zadnej časti dopĺňa nový nárazník s difúzorom, opäť s cieľom posilniť športový charakter A8.
Zákazníci budú mať na výber 11 farieb laku vrátane piatich matných odtieňov, napríklad sivého Daytona, strieborného Forett alebo zeleného District. Program exclusive však umožňuje aj lakovanie akoukoľvek farbou, ktorú si zákazník bude želať. Ponuka kolies siaha od 18 do 21 palcov, pričom šesť dizajnov je úplne nových. Okrem toho možno vzhľad individualizovať chrómovým paketom, čiernym paketom a spomínaným premiérovým balíkom S line. Spolu s exteriérovými retušami sa mierne zmenili proporcie. Audi A8 je dlhé 5 190, široké 1 950 a vysoké 1 470 mm. A potom je tu ešte predĺžená verzia A8 L. No aj „krátka“ disponuje extrémnym luxusom na palube. Novinkou v ponuke kožených čalúnení vrátane koňakového Cognac je ekologická materiál Dinamica z mikrovlákna.
Najviac komfortu si užijú zadní pasažieri. Vrcholom v ponuke je relaxačné „kapitánske kreslo“ s masážnymi a vyhrievanými opierkami nôh. Samotné sedadlá majú 18 vzduchových vankúšov. K dispozíciu sú aj dva 10-palcové displeje pre multimediálne zariadenia. O špičkový zvuk sa môže starať audio Bang & Olufsen s 23 reproduktormi a výkonom neuveriteľných 1 920 W. Infotainment stavia na digitálnom kokpite a dvoch displejoch s uhlopriečkou 10,1 a 8,6 palca. Dokonalejšie je hlasové ovládanie s umelou inteligenciou. Navigácia pracuje s on-line dátami. O bezpečnosť sa stará až 40 asistenčných systémov rozdelených do troch paketov – Park, Tour a príplatkového City. Posledný z nich obsahuje asistent pre prejazd križovatkou, asistent zmeny jazdného prúdu, asistent pre vystupovanie, a najmä systém zdvihnutia podvozka pri náraze zboku, ktorý zabezpečí lepšiu absorpciu deštrukčných síl.
Všetky pohonné jednotky sú spojené s 8-stupňovou automatickou prevodovkou Tiptronic, pohonom oboch náprav Quattro a mild-hybridnou technológiou. Ponuka začína 6-valcami – naftovým 3,0 TDI (210 kW) pre A8 50 TDI a benzínovým 3,0 TFSI (250 kW) pre A8 55 TFSI. Vrcholom je 8-valec 4,0 TFSI (338 kW) s vypínaním štyroch valcov pre A8 60 TFSI, no najmä pre Audi S8, kde produkuje až 420 kW a krútiaci moment 800 Nm. Ostré S8 sa môže pochváliť v sériovej výbave prediktívnym podvozkom, športovým diferenciálom a dynamickým riadením zadných kolies. Chýbať nebude ani nabíjateľný plug-in hybrid 3,0 TFSI e, kombinujúci benzínový 6-valec a elektromotor.
Čítajte viac Horch sa vracia! Audi naozaj postavilo súpera pre MaybachVšetky verzie Audi A8 obsahujú štandardne pneumatický podvozok. Novou technologickou vychytávkou je však prediktívny podvozok, ktorý v závislosti od zvoleného jazdného režimu cez ovládač Audi drive select reguluje pomocou elektromotorov pozíciu karosérie pri prejazdoch zákrut, akcelerácii alebo pri brzdení. Karoséria sa buď vôbec nenakláňa, alebo sa dokonca nakláňa do zákrut. V móde Comfort+ tak cestujúci v rýchlostiach od 80 do 130 km/h prakticky necítia, že vozidlo prechádza zákrutou, pretože náklon o tri stupne redukuje priečne zrýchlenie. Pneumatické odpruženie zas uľahčuje nastupovanie a vystupovanie, pretože po otvorení dverí sa svetlá výška karosérie zdvihne až o 50 mm. Čoskoro predstaví Audi aj vrcholovú verziu A8 L Horch, ktorá je ešte o 130 mm dlhšia ako predĺžené Audi A8 L. Určená bude však zatiaľ len pre čínsky trh.