V Maranelle vytvorili ďalšie zákazkové Ferrari. Jeho základom je 12-valcové Gran Turismo GTC4Lusso. Prišlo však o dve sedadlá.
Foto: Ferrari
Ferrari BR20 - 2021 Zákazkové BR20 má širšiu masku, užšie svetlá a nádherne modelovanú kapotu.
Stavba zákazkových solitérov je pre automobilky doslova zlatou baňou. Marža na jedinom kúsku predstavuje niekoľkonásobok štandardného modelu. Jednoducho, solventní zákazníci sú ochotní zaplatiť za svoje vysnívané auto prakticky akúkoľvek sumu. Túto taktiku razí už dávnejšie Lamborghini, Bugatti a tiež Ferrari. Práve posledná z menovaných značiek sa teraz pochválila unikátnym kúskom. Na základoch 12-valcového modelu GTC4Luso stvorila špeciál pre anonymného klienta. Ten chcel vozidlo evokujúce slávne modely Ferrari z päťdesiatych a šesťdesiatych rokov, napríklad 410 SA a 500 Superfast, ale bez náznaku nostalgie.
Foto: Ferrari
Ferrari BR20 - 2021 Interiér navodzuje staré časy použitím hnedej sedlovej kože či obkladmi z dubového dreva. Odstránenie zadných sedadiel zväčšilo batožinový priestor.
Čítajte viac Ferrari 296 GTB: Novodobé ‘Dino‘ je tu. Má batérie aj nezvyčajný motor V6
Pod taktovkou Flavia Manzoniho tak vzniklo nádherné kupé BR20. Pôvod v GTC4Lusso síce neutají, ale jeho karoséria má niekoľko nových štylistických prvkov. Predná maska má horizontálne lamely, chrómom zdobené podbehy sa doslova vlnia a vzadu dodávajú osobitú atmosféru špecifické stĺpiky s aerodynamickými otvormi. Predné a zadné okno opticky spája čierna strecha. Nechýba ani množstvo karbónových komponentov. Špeciálne pre BR20 boli vytvorené aj 20-palcové disky s diamantovou úpravou a svetlá s DLR trubicami. Najväčšou zmenou v kabíne je odstránenie zadných sedadiel.
Foto: Ferrari
Ferrari BR20 - 2021 Prepracovaná zadná časť je v porovnaní s GTC4Lusso o 76 mm dlhšia.
Tento priestor využíva BR20 na zväčšenie batožinového priestoru. Sedadlá sú čalúnené hnedou sedlovou kožou Heritage Testa di Moro. Ako dekorácie sa používajú karbón, ale aj dubové drevo, ladiace s farbou kože. Pod prednou kapotou tróni 6,3-litrový atmosférický 12-valec s výkonom 507 kW a krútiacim momentom 700 Nm, teda „strojovňa“, ktorá sa už vo svete áut dlho neudrží. Spojená je so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou a s pohonom oboch náprav. Pripomeňme, že stavba unikátneho modelu trvá Ferrari 18 až 24 mesiacov, takže ročne postaví podľa prianí zákazníkov nanajvýš tri solitéry.