Po SUV Kushaq odhalila Škoda svoj druhý indický model. Je ním dlho avizovaný sedan Slavia, ktorý vyvíjala v rámci projekt India 2.0 a ktorý bude vyrábaný na tomto miliardovom trhu s 95 % lokalizáciou dodávateľov. Jeho vzhľad po množstve skíc neprekvapí. Slavia pôsobí ako menšia Octavia. V tomto prípade však ide o sedan so samostatným vekom kufra. Formátom má teda najbližšie k niekdajšiemu Rapidu, ktorý v Európe vystriedala novšia Scala. Celkovou dĺžkou 4 541 mm však tento liftback prekonáva takmer o šesť centimetrov a rázvorom náprav s hodnotou 2 651 mm o päť centimetrov.
Základom je, podobne ako pri Kushaqu, lacnejšia verzia platformy MQB s prívlastkom A0-IN. Napriek cenovej orientácii prekvapí Slavia dizajnom, ktorý nemá ďaleko od európskych modelov Škody. Spredu zaujme nízko posadená 6-uholníková maska s typickým zubom aj svetlá, ktoré môžu byť vo vyšších výbavách vybavené full-LED technológiou. V zadných a denných sú diódy štandardom. Nechýba ani typická línia „tornado line“, céčková grafika zadných delených svetiel či kryštalické motívy odkazujúce na tradíciu českej sklárskej výroby. Špecifikom sú nápisy Škoda na predných blatníkoch a viac chrómu, ktorý je v Indii na rozdiel od Európy stále populárny.
Cenník príplatkov obsahuje dokonca odvetrávané kožené sedadlá (!), bezkľúčové odomykanie a štartovanie, monochromatické spätné zrkadlo či panoramatické strešné okno. Škoda ostala aj pri Slavii verná praktickým prvkom Simply Clever. Zadné sedadlá sú sklopné a delené v pomere 60:40, držiak nápojov má špeciálne riešené dno tak, aby sa v ňom dali fľaše ľahko otvoriť jednou rukou. V priehradkách vo dverách zase pridržujú predmety gumové lišty. To všetko korunuje obrovský kufor s objemom 521 litrov. Po sklopení je to až 1 050. O bezpečnosť sa postará šesť airbagov či multikolízna brzda. Ochranu proti šmyku má pod kontrolou stabilizačný systém ESC. V Európe je síce štandardom, no v Indii nie.
Indickí zákazníci budú mať na výber z dvoch benzínových motorov. Aj tie sa zhodujú s aktuálnou európskou ponukou. Jediným rozdielom je ich schopnosť spaľovať aj menej kvalitný benzín. Základom je 3-valec 1,0 TSI (85 kW) a nad ním stojí 4-valec 1,5 TSI (110 kW). Oba sú štandardne kombinované so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Pre menší motor je však pripravená špecifická 6-stupňová automatická prevodovka s hydrodynamickým meničom, ktorú v Európe nepoznáme. Pri silnejšom si možno priplatiť za 7-stupňovú dvojspojku DSG. Trakciu zlepšuje elektronický diferenciál XDS+.
So Slaviou má Škoda v Indii veľké plány. Aj preto ju vyrába priamo vo svojom indickom závode v Pune. Skvelý štart SUV Kushaq jej dáva veľkú šancu na úspech. To aj vďaka cene, s ktorou by sa mala dostať hlboko pod hranicu 9 000 eur. O čomsi takom môžeme v Európe už len snívať. Na Slaviu, ktorej predaj Škoda spustí v Indii v roku 2022, sa preto netešte. Má síce exportné ambície, napríklad s ňou Škoda počíta na trhoch Juhovýchodnej Ázie, Latinskej Ameriky, Ruska alebo Afriky, no starý kontinent na zozname chýba. Pripomeňme, že Kushaq a Slavia dostanú neskôr súrodencov s logami Volkswagenu. Aj ich vývoj zabezpečovala Škoda.
Rozmery, objemy
Dĺžka (mm) | 4 541 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 752 |
Výška (mm) | 1 487 |
Rázvor náprav (mm) | 2 651 |
Svetlá výška (mm) | 179 |
Objem kufra (l) | 521 |
Kolesá | 205/55 R16 |
Technické údaje
Motor | 1,0 TSI | 1,5 TSI |
---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 4/16 |
Výkon (kW) | 85 | 110 |
Prevodovka | 6M/6A | 6M/7-DSG |