Škoda Slavia: ‘Rapid‘ pre Indiu by zaujal aj v Európe. Stáť bude pod 9000 €!

Škoda konečne predstavila svoj dlho avizovaný lacný sedan Slavia, určený pre indický trh. Má moderný dizajn aj obrovský kufor.

19.11.2021 10:00
debata (1)
Škoda Slavia pripomína niekdajší Rapid. Ide... Foto: Škoda-Auto
Škoda Slavia - 2021 Škoda Slavia pripomína niekdajší Rapid. Ide však o sedan s množstvom aktuálnych štylistických prvkov Škody. Predná časť akoby z oka vypadla novej Fabii.

Po SUV Kushaq odhalila Škoda svoj druhý indický model. Je ním dlho avizovaný sedan Slavia, ktorý vyvíjala v rámci projekt India 2.0 a ktorý bude vyrábaný na tomto miliardovom trhu s 95 % lokalizáciou dodávateľov. Jeho vzhľad po množstve skíc neprekvapí. Slavia pôsobí ako menšia Octavia. V tomto prípade však ide o sedan so samostatným vekom kufra. Formátom má teda najbližšie k niekdajšiemu Rapidu, ktorý v Európe vystriedala novšia Scala. Celkovou dĺžkou 4 541 mm však tento liftback prekonáva takmer o šesť centimetrov a rázvorom náprav s hodnotou 2 651 mm o päť centimetrov.

Škoda Slavia - 2021
Škoda Slavia - 2021
+6Škoda Slavia - 2021

Základom je, podobne ako pri Kushaqu, lacnejšia verzia platformy MQB s prívlastkom A0-IN. Napriek cenovej orientácii prekvapí Slavia dizajnom, ktorý nemá ďaleko od európskych modelov Škody. Spredu zaujme nízko posadená 6-uholníková maska s typickým zubom aj svetlá, ktoré môžu byť vo vyšších výbavách vybavené full-LED technológiou. V zadných a denných sú diódy štandardom. Nechýba ani typická línia „tornado line“, céčková grafika zadných delených svetiel či kryštalické motívy odkazujúce na tradíciu českej sklárskej výroby. Špecifikom sú nápisy Škoda na predných blatníkoch a viac chrómu, ktorý je v Indii na rozdiel od Európy stále populárny.

Aj zadné delené svetlá s diódovou technológiou... Foto: Škoda-Auto
Škoda Slavia - 2021 Aj zadné delené svetlá s diódovou technológiou a grafikou písmena C ukazujú, že napriek cenovej orientácii Škoda na Slavii nešetrila.
Video
Pozrite si statickú premiéru Škody Slavia v Indii
V priestrannej kabíne sa Slavia inšpirovala novou Fabiou. Vidieť to na palubnej doske s kruhovými prieduchmi ventilácie, cez ktoré prechádza ozdobná lišta. Aktuálne dizajnové trendy sú jasné aj z dvojramenného volantu. Škoda nešetrila ani na infotainmente. Digitálny kokpit dopĺňa centrálna 10-palcová voľne stojaca obrazovka. Konektivitu so smartfónmi zabezpečuje Bluetooth či funkcia SmartLink. Nechýbajú USB-porty ani indukčné nabíjanie. Manuálna klimatizácia, ktorá je štandardnou výbavou, dostala samostatný panel. Vyššie úrovne vybavenia sa môžu pochváliť klimatizáciou Climatronic. V oboch prípadoch je klimatizačný systém výkonnejší ako v Európea má výduchy aj pre zadných pasažierov.
Interiér pripomína v mnohom novú Fabiu. Vidieť... Foto: Škoda-Auto
Škoda Slavia - 2021 Interiér pripomína v mnohom novú Fabiu. Vidieť to na palubnej doske s dekoračnou lištou, ktorá prechádza kruhovými prieduchmi ventilácie. Infotainment využíva až 10-palcovú dotykovú obrazovku.
Škoda Karoq - facelift 2021 Čítajte viac Škoda Karoq: Toto je facelift na prvej skici. Príde nová maska aj svetlá

Cenník príplatkov obsahuje dokonca odvetrávané kožené sedadlá (!), bezkľúčové odomykanie a štartovanie, monochromatické spätné zrkadlo či panoramatické strešné okno. Škoda ostala aj pri Slavii verná praktickým prvkom Simply Clever. Zadné sedadlá sú sklopné a delené v pomere 60:40, držiak nápojov má špeciálne riešené dno tak, aby sa v ňom dali fľaše ľahko otvoriť jednou rukou. V priehradkách vo dverách zase pridržujú predmety gumové lišty. To všetko korunuje obrovský kufor s objemom 521 litrov. Po sklopení je to až 1 050. O bezpečnosť sa postará šesť airbagov či multikolízna brzda. Ochranu proti šmyku má pod kontrolou stabilizačný systém ESC. V Európe je síce štandardom, no v Indii nie.

Vzadu vyniká Slavia veľkým priestorom na nohy.... Foto: Škoda-Auto
Škoda Slavia - 2021 Vzadu vyniká Slavia veľkým priestorom na nohy. Postaral sa o to rázvor náprav s hodnotou 2 651 mm, päť centimetrov dlhší ako pri Rapide.
Škoda Superb Čítajte viac Škoda Superb: Vlajková loď z Boleslavi má 20. Občas sa nad ňou zmrákalo

Indickí zákazníci budú mať na výber z dvoch benzínových motorov. Aj tie sa zhodujú s aktuálnou európskou ponukou. Jediným rozdielom je ich schopnosť spaľovať aj menej kvalitný benzín. Základom je 3-valec 1,0 TSI (85 kW) a nad ním stojí 4-valec 1,5 TSI (110 kW). Oba sú štandardne kombinované so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Pre menší motor je však pripravená špecifická 6-stupňová automatická prevodovka s hydrodynamickým meničom, ktorú v Európe nepoznáme. Pri silnejšom si možno priplatiť za 7-stupňovú dvojspojku DSG. Trakciu zlepšuje elektronický diferenciál XDS+.

Škoda Slavia - 2021
Škoda Slavia - 2021
+7Škoda Slavia - 2021

So Slaviou má Škoda v Indii veľké plány. Aj preto ju vyrába priamo vo svojom indickom závode v Pune. Skvelý štart SUV Kushaq jej dáva veľkú šancu na úspech. To aj vďaka cene, s ktorou by sa mala dostať hlboko pod hranicu 9 000 eur. O čomsi takom môžeme v Európe už len snívať. Na Slaviu, ktorej predaj Škoda spustí v Indii v roku 2022, sa preto netešte. Má síce exportné ambície, napríklad s ňou Škoda počíta na trhoch Juhovýchodnej Ázie, Latinskej Ameriky, Ruska alebo Afriky, no starý kontinent na zozname chýba. Pripomeňme, že Kushaq a Slavia dostanú neskôr súrodencov s logami Volkswagenu. Aj ich vývoj zabezpečovala Ško­da.

Rozmery, objemy

Dĺžka (mm) 4 541
Šírka (mm) 1 752
Výška (mm) 1 487
Rázvor náprav (mm) 2 651
Svetlá výška (mm) 179
Objem kufra (l) 521
Kolesá 205/55 R16

Technické údaje

Motor 1,0 TSI 1,5 TSI
Počet valcov/ventilov 3/12 4/16
Výkon (kW) 85 110
Prevodovka 6M/6A 6M/7-DSG
Škoda 200 RS - novodobá ointerpretácia 2021 Čítajte viac Škoda 200 RS: Takto by mohlo vyzerať ‘neznáme‘ kupé dnes

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Škoda-Auto #Škoda Slavia
Články podľa značiek