Volkswagen uviedol športovo ladený crossover T-Roc na trh v roku 2017. A stal sa preň dôležitým modelom. Svedčí o tom viac ako milión registrácií. V roku 2019 rozšíril ponuku o „nadupaný“ T-Roc R s výkonom 225 kW a rok na to aj o ojedinelý kabriolet. Teraz prichádza čas na modernizáciu. A Volkswagen si dal na nej záležať. Štylistické zmeny síce nie sú dramatické, no zato v kabíne pôsobí T-Roc podstatne hodnotnejšie. Vidieť, že automobilka zareagovala na kritiku príliš lacného spracovania.
Zvonku si všimnete najmä nové LED svetlá a zadné svetlá s tmavým tónovaním. Ešte markantnejšie je to pri digitálnych svetlách IQ.Light LED-Matrix, ktoré sú vpredu prepojené svetelnou lištou a vzadu obsahujú 3D grafiku či dynamické smerové svetlá. Vzhľad navyše osviežuje ponuka piatich nových lakov karosérie a tiež diskov kolies s priemerom od 17 do 19 palcov. Okrem toho sa dizajnéri snažili viac odlíšiť jednotlivé verzie. Línia Style má preto kontrastné lakovanú strechu a viac chrómových dekorácií.
R-Line sa zas priblížila ostrému T-Rocu R zvislými dennými diódami a agresívnejšie tvarovanými nárazníkmi. Okrem toho si môžu zákazníci zvoliť čierny paket nahrádzajúci chróm klavírnou čerňou. Zaujímavé je, že aj R-Line dostal športový balík, v rámci ktorého disponuje zníženým podvozkom. V interiéri Volkswagen prepracoval celú palubnú dosku. A urobil dobre, pretože T-Roc konečne zodpovedá postaveniu značky v hierarchii koncernu. „Palubovka“ je čalúnená mäkkým materiálom s efektným prešívaním. Textil či umelá koža sa dostali aj na dvere.
Infotainment sa môže pochváliť 10-palcovým digitálnym prístrojovým panelom, prípadne príplatkovým Digital Cockpit Pro. Nový je aj centrálny dotykový voľne stojaci displej s uhlopriečkou 8,0 alebo 9,2 palca. Všetky systémy infotainmentu teraz vychádzajú z najnovšej architektúry MIB3, takže k dispozícii môže byť hlasové ovládanie, on-line služby We Connect Plus, streamovanie či konektivita so smartfónmi cez bezdrôtové platformy Apple Carplay a Android Auto. Nový je aj multifunkčný volant a samostatný digitálny panel klimatizácie.
Verzia Style pridáva komfortné sedadlá či ambientné podsvietenie. R-Line posilňuje športovú atmosféru športovým volantom. Za príplatok si budú môcť zákazníci zvoliť športové sedadlá. Balík Black obohatí interiér o čierne dizajnové dekorácie. Bezpečnosť podporuje sériový Front Assist na predchádzanie čelným zrážkam a udržiavanie v jazdnom prúde Line Assist. Príplatkový paket I.Q.Drive Travel Assist, funkčný až do rýchlosti 210 km/h, pridáva pokročilé asistenčné funkcie vrátane inteligentného tempomatu a obmedzovača rýchlosti, ktoré pracujú aj s dátami navigácie a čítačky dopravných značiek.
Čítajte viac VW ID.5: Prvé SUV-kupé z Wolfsburgu jazdí len na elektrinuPod kapotou ostalo všetko pri starom. A to je dobré, pretože v ponuke ostávajú aj dva naftové motory 2,0 TDI s výkonom 85 alebo 110 kW, pričom pre výkonnejší je k dispozícii štvorkolka 4Motion. Benzínovú ponuku tvoria tri agregáty – 3-valec 1,0 TSI (81 kW) a dva 4-valce 1,5 TSI (110 kW) a 2,0 TSI (140) kW. Najvýkonnejší je štandardne spojený s pohonom oboch náprav. Podľa motorizácie budú na výber 6-stupňové manuálne alebo 7-stupňové dvojspojkové prevodovky. Vrcholový T-Roc R ostáva verný 4-valcu 2,0 TSI vyladenému až na 225 kW.
Pre netypický kabriolet, ktorý zloží strechu len za deväť sekúnd, je určený výhradne motor 1,5 TSI (110 kW). Vynovený crossover Volkswagenu bude možné objednávať od decembra. K prvým zákazníkom by sa mal dostať na jar 2021. A to hneď vo všetkých troch verziách.
Čítajte viac VW ID.Life: Toto je ‘lacný‘ elektromobil na rok 2025. Robil na ňom aj Kabaň