VW T-Roc: Vynovený crossover si polepšil v kvalite a konektivite

Po štyroch rokoch modernizuje VW svoj kompaktný crossover T-Roc. Prináša kvalitnejšie materiály v kabíne, ale aj viac konektivity a bezpečnosti. Facelift sa týka všetkých troch verzií. Teda aj ostrého T-Rocu R a kabrioletu. Nafta pod kapotou pokračuje.

22.11.2021 10:00
debata
Modernizovaný T-Roc má nove matné pozadie... Foto: Volkswagen
VW T-Roc - 2021 Modernizovaný T-Roc má nove matné pozadie svetiel a v prípade digitálnych reflektorov IQ. Light aj svetelnú lištu.
VW T-Roc - 2021
VW T-Roc - 2021
+12VW T-Roc - 2021

Volkswagen uviedol športovo ladený crossover T-Roc na trh v roku 2017. A stal sa preň dôležitým modelom. Svedčí o tom viac ako milión registrácií. V roku 2019 rozšíril ponuku o „nadupaný“ T-Roc R s výkonom 225 kW a rok na to aj o ojedinelý kabriolet. Teraz prichádza čas na modernizáciu. A Volkswagen si dal na nej záležať. Štylistické zmeny síce nie sú dramatické, no zato v kabíne pôsobí T-Roc podstatne hodnotnejšie. Vidieť, že automobilka zareagovala na kritiku príliš lacného spracovania.

Ostrý T-Roc R s výkonom 225 kW má znížený... Foto: Volkswagen
VW T-Roc R - 2021 Ostrý T-Roc R s výkonom 225 kW má znížený podvozok a agresívne tvarované nárazníky.
VW T-Roc R - 2021
VW T-Roc R - 2021
+7VW T-Roc R - 2021

Zvonku si všimnete najmä nové LED svetlá a zadné svetlá s tmavým tónovaním. Ešte markantnejšie je to pri digitálnych svetlách IQ.Light LED-Matrix, ktoré sú vpredu prepojené svetelnou lištou a vzadu obsahujú 3D grafiku či dynamické smerové svetlá. Vzhľad navyše osviežuje ponuka piatich nových lakov karosérie a tiež diskov kolies s priemerom od 17 do 19 palcov. Okrem toho sa dizajnéri snažili viac odlíšiť jednotlivé verzie. Línia Style má preto kontrastné lakovanú strechu a viac chrómových dekorácií.

Modernizáciu podstúpil aj nevšedný kabriolet,... Foto: Volkswagen
VW T-Roc Cabriolet - 2021 Modernizáciu podstúpil aj nevšedný kabriolet, ktorý dokáže zložiť či vysunúť plátennú strechu len za deväť sekúnd.
VW T-Roc Cabriolet - 2021
VW T-Roc Cabriolet - 2021
+12VW T-Roc Cabriolet - 2021

R-Line sa zas priblížila ostrému T-Rocu R zvislými dennými diódami a agresívnejšie tvarovanými nárazníkmi. Okrem toho si môžu zákazníci zvoliť čierny paket nahrádzajúci chróm klavírnou čerňou. Zaujímavé je, že aj R-Line dostal športový balík, v rámci ktorého disponuje zníženým podvozkom. V interiéri Volkswagen prepracoval celú palubnú dosku. A urobil dobre, pretože T-Roc konečne zodpovedá postaveniu značky v hierarchii koncernu. „Palubovka“ je čalúnená mäkkým materiálom s efektným prešívaním. Textil či umelá koža sa dostali aj na dvere.

Interiér pôsobí oveľa hodnotnejšie. To najmä... Foto: Volkswagen
VW T-Roc - 2021 Interiér pôsobí oveľa hodnotnejšie. To najmä vďaka čalúneniu palubnej dosky, solídnejším materiálom a podstatne modernejšiemu infotainmentu s voľne stojacou dotykovou obrazovkou.

Infotainment sa môže pochváliť 10-palcovým digitálnym prístrojovým panelom, prípadne príplatkovým Digital Cockpit Pro. Nový je aj centrálny dotykový voľne stojaci displej s uhlopriečkou 8,0 alebo 9,2 palca. Všetky systémy infotainmentu teraz vychádzajú z najnovšej architektúry MIB3, takže k dispozícii môže byť hlasové ovládanie, on-line služby We Connect Plus, streamovanie či konektivita so smartfónmi cez bezdrôtové platformy Apple Carplay a Android Auto. Nový je aj multifunkčný volant a samostatný digitálny panel klimatizácie.

Pod kapotou môžu byť naďalej naftové motory 2,0... Foto: Ľuboš Pilc
VW T-Roc 1,5 TSI Evo Sport - test 2018 Pod kapotou môžu byť naďalej naftové motory 2,0 TDI s výkonom 85 alebo 110 kW. V ponuke ostávajú aj štvorkolky 4Motion.

Verzia Style pridáva komfortné sedadlá či ambientné podsvietenie. R-Line posilňuje športovú atmosféru športovým volantom. Za príplatok si budú môcť zákazníci zvoliť športové sedadlá. Balík Black obohatí interiér o čierne dizajnové dekorácie. Bezpečnosť podporuje sériový Front Assist na predchádzanie čelným zrážkam a udržiavanie v jazdnom prúde Line Assist. Príplatkový paket I.Q.Drive Travel Assist, funkčný až do rýchlosti 210 km/h, pridáva pokročilé asistenčné funkcie vrátane inteligentného tempomatu a obmedzovača rýchlosti, ktoré pracujú aj s dátami navigácie a čítačky dopravných značiek.

VW ID.5 GTX - 2022 Čítajte viac VW ID.5: Prvé SUV-kupé z Wolfsburgu jazdí len na elektrinu

Pod kapotou ostalo všetko pri starom. A to je dobré, pretože v ponuke ostávajú aj dva naftové motory 2,0 TDI s výkonom 85 alebo 110 kW, pričom pre výkonnejší je k dispozícii štvorkolka 4Motion. Benzínovú ponuku tvoria tri agregáty – 3-valec 1,0 TSI (81 kW) a dva 4-valce 1,5 TSI (110 kW) a 2,0 TSI (140) kW. Najvýkonnejší je štandardne spojený s pohonom oboch náprav. Podľa motorizácie budú na výber 6-stupňové manuálne alebo 7-stupňové dvojspojkové prevodovky. Vrcholový T-Roc R ostáva verný 4-valcu 2,0 TSI vyladenému až na 225 kW.

Pre netypický kabriolet, ktorý zloží strechu len za deväť sekúnd, je určený výhradne motor 1,5 TSI (110 kW). Vynovený crossover Volkswagenu bude možné objednávať od decembra. K prvým zákazníkom by sa mal dostať na jar 2021. A to hneď vo všetkých troch verziách.

VW ID.Life Concept - 2021 Čítajte viac VW ID.Life: Toto je ‘lacný‘ elektromobil na rok 2025. Robil na ňom aj Kabaň

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #VW T-Roc
Články podľa značiek