Na autosalóne AutoMobility LA v Los Angeles sa Hyundai pochválil elektrickým konceptom Seven. Môžeme ho považovať za predobraz sériového modelu Ioniq 7, ktorý chce zaútočiť v segmente populárnych SUV. Od reality nemá až tak ďaleko, keďže využíva už známu elektrickú platformu E-GMP, predstavenú v crossoveri Ioniq 5. Tentoraz ale v maximalizovanej podobe, pretože rázvor náprav sa natiahol o ďalších 20 centimetrov až na neuveriteľných 3 200 mm. To opäť dokumentuje flexibilitu nových elektrických základov, na ktorých môže Hyundai postaviť prakticky akýkoľvek elektromobil. Tentoraz ide o 7-miestne športovo-úžitkové vozidlo.
Čítajte viac Test: Hyundai Ioniq 5 - elektromobil ako zo sci-fi filmuA poriadne futuristické, aspoň z pohľadu dizajnu. Minimalistické línie totiž Hyundai skombinoval so svojím parametrickým dizajnom svetiel. Platí to nielen o tých predných, ale aj o zadných, ktoré lemujú celé výklopné veko. Individuálne ovládanie pixelov umožňuje vytvárať rôzne grafiky. O aerodynamiku sa starajú okrem hladkých povrchov aj kolesá s aktívnymi klapkami, ktoré sa otvárajú len pri potrebe chladenia bŕzd. Do extrémne priestranného interiéru sa vstupuje dvoma pármi krídlových dverí, pričom tie zadné sa otvárajú protismerne. Pomáha aj odstránený stredový stĺpik. Už prvý pohľad do kabíny prezrádza, že Hyundai sa odpútal tradičného „lejautu“ a tak trochu sa „odtrhol z reťaze“.
Inšpiroval sa svetom bytového dizajnu, k čomu mu pomohla úplne vodorovná podlaha a odstránenie klasického volantu. Seven totiž počíta s autonómnym riadení. Ale ani na to manuálne nepotrebuje klasické ovládacie prvky. Postačí výsuvný joystick v sedadle vodiča. To pripomína pohodlné kreslo, podobne ako druhé sedadlo v strednom rad. Tretí rad zas tvorí originálna zakrivená „sofa“. Palubná doska s ultratenkým kokpitom evokuje skôr poličku ako ústredný zdroj informácií. Podobne je to s výplňami dverí. Všetky materiály sú recyklovateľné. Nájdeme tu napríklad bambusové drevo a koberec či textílie z druhotných surovín.
Hyundai zároveň hovorí o antibakteriálnom prostredí, s čím súvisí klimatizácia inšpirovaná dopravnými lietadlami, kde čerstvý vzduch prúdi vertikálne z hornej časti interiéru nadol, čím sa znižuje vzájomná kontaminácia cestujúcich. A k tomu podáva koncept Seven dezinfekciu vzduchu pomocou UVC sterilizácie. Príjemnú atmosféru dotvára náladové podsvietenie, no najmä displej integrovaný v panoramatickom strešnom okne, ktorý zobrazuje rôzne obsahy alebo ambientné motívy pre relax či rozptýlenie. K dispozícii je aj chladnička na nápoje a občerstvenie, univerzálna konzola Universal Island či špeciálne priehradky na obuv. Dokonca so systémom osvieženia.
Čítajte viac Kia EV9: Toto elektrické SUV zamieri čoskoro na linkyKoncept poháňajú dva elektromotory s výkonom 350 kW. Batéria neznámej kapacity má postačovať na dojazd do vzdialenosti 480 km. Osemstovoltová architektúra umožní extrémne rýchle nabíjanie výkonom až 350 kW. Dobitie z akumulátora z 10 na 80 % má tak zabrať len dvadsať minút. Z toho pohľadu ide teda o dnes už sériovú techniku. Kedy sa však dočkáme finálneho Ioniqu 7, zatiaľ Hyundai neprezradil. No mohlo by to byť o dva-tri roky. Ešte pred ním však príde elektrický sedan Ioniq 6, ktorý predznamenala štúdia 4-dverového Prophecy z roku 2020.