Aktuálnu generáciu modelového radu X3 a X4 predstavilo BMW v roku 2017. Modernizácia tak rozhodne neprekvapí. Dizajn osviežili nové o 10 mm užšie svetlá, už v základe s full-LED technológiou. Za príplatok však môžu zákazníci voliť aj laserové reflektory Laser Light s dosvitom až 650 metrov. Tradičné ľadvinky dostali v hornej časti ostrejšie tvary, sú širšie a v strede spojené lištou ukrývajúcou kameru. Nový je aj predný nárazník s výrazne ostrými prelismi a bez samostatných hmlových svetiel, ktoré sa presťahovali do hlavných reflektorov. Prívod vzduchu k motoru a brzdám zabezpečujú zväčšené otvory.
Zboku si môžeme všimnúť výraznejšiu ochranu podvozka a bočné lišty, ktoré boli doteraz len súčasťou balíka X Line. Vzadu sú dominantou prepracované svetlá s vynovenou grafikou a čiernou horizontálnou lištou. Zmenám neunikol ani nárazník s väčšími koncovkami výfukov a výraznejšou striebornou vložkou. Komu to nestačí, môže dynamický vzhľad posilniť balíkom M Sport s ešte agresívnejšie tvarovanými nárazníkmi s lesklými čiernymi prvkami, čiernymi ľadvinkami či 19-palcovými dvojfarebnými diskami. K dispozícii sú však aj kolesá s priemerom 20 alebo dokonca 21 palcov z ktorých „vykúkajú“ červené, prípadne modré brzdové strmene.
Ešte ďalej idú verzie X3 M40i a M40d, ktoré sa blížia ostrým BMW X3 M a X4 M. Špecifický vzhľad dotvárajú nárazníky M Sport, aerodynamické spätné zrkadlá, chrómové ľadvinky, štandardne dodávané 20-palcové sivé disky so zmiešaným obutím (245/45 R20 vpredu a 275/40 R20 vzadu) a neprehliadnuteľné výfuky Two Teeth. Podobne je to s BMW X4, ktoré preberá všetky dizajnové prvky vynoveného X3, no pridáva exkluzívny rozlišovací prvok – vypletané ľadvinky a tiež štandardné adaptívne full-LED svetlá. Facelift uzatvára vynovená paleta 11 lakov karosérie vrátane novej sivej Skyscraper Grey a M Brooklyn Grey. X4 dostalo navyše exkluzívny červený odtieň Piedmont Red.
Kabína našla inšpiráciu v kupé BMW 4. Objavuje sa tu preto nová stredová konzola so samostatne stojacou 10,25-palcovou dotykovou obrazovkou a na požiadanie s obrazovkou s uhlopriečkou až 12,3 palca. V sérii je digitálny prístrojový panel Live Coskpit Plus. Na stredovom tuneli nájdeme nový volič automatickej prevodovky aj nový „controller“ systému iDrive. Sedadlá môžu byť potiahnuté novým čalúnením Sensatec. Komfortné prvky rozšírila 3-zónová klimatizácia či ambientné podsvietenie s obrysovým osvetlením. Pre zjednodušenie a sprehľadnenie konfigurácie však BMW zúžilo počet balíkov a doplnkov o celých 30 %. O bezpečnosť sa stará rozšírený paket asistentov vrátane Driving Assist Professional, ktorý podporuje vodiča až do rýchlosti 210 km/h. Parkovanie uľahčí asistent cúvania.
Pod kapotou sa BMW zameralo najmä na emisie. Preto boli všetky 4– a 6-valcové verzie vybavené mild-hybridným 48-voltovým štartérom-generátorom. Týka sa to benzínových verzií xDrive 20i (135 kW), xDrive 30i (180 kW), M40i (245 kW) aj troch dieslov xDrive 20d (135 kW), xDrive30d (210 kW), aj najvýkonnejšie M40d (250 kW). Zaujímavé je, že z ponuky úplne vypadli manuálne prevodovky. Všetky agregáty sú kombinované s pohonom oboch náprav xDrive a s 8-stupňovým automatom Steptronic, ktorý si lepšie rozumie s asistenčnými systémami aj elektrifikáciou. V ponuke je aj športová prevodovka Steptronic Plus s funkciou Launch Control a krídelkami na volante. Dynamika je presvedčivá.