
Suzuki zakončí tento rok predstavením tretej generácie SUV S-Cross, teda ak berieme do úvahy aj prvú generáciu SX4 uvedenú v roku 2006, ktorá sa rodila v spolupráci s Fiatom. Prívlastok S-Cross však debutoval až s druhou generáciou z roku 2013. Takže na trhu je aj napriek výraznej modernizácii a novým motorom s mild-hybridnou technológiou nezvyklo dlho. To sa ale rýchlo zmení. Novinka má totiž doraziť na trh ešte v tomto roku. Tentoraz zas bez označenia SX4. A v budúcom pribudne po prvýkrát hybridná verzia s veľmi nezvyklou technológiou.

Na dĺžku má novinka 4 300, na šírku 1 785 a na výšku 1 580 mm. Rázvor náprav je 2 600 mm. To sú identické čísla so súčasnou generáciou. Takže skôr než novú generáciu tu máme hĺbkovú revíziu. Dizajnom sa však S-Cross posúva jednoznačne vpred, i keď ho možno opäť označiť za konzervatívny. V každom prípade tu máme robustnejšiu prednú časť s čiernou lesklou maskou, cez ktorú prechádza mohutná chrómová lišta, úplne nové dvojradové LED svetlá a výraznú ochranu podvozka. Vysoko situovaná kapota, hranatý tvar blatníkov a ochrana spodných partií karosérie, vrátane strieborných nábehových dosiek, umocňujú imidž odolnosti tohto SUV.

Nový je aj tvar zadného stĺpika s tretím bočným oknom. Zadné svetlá, opäť výlučne LED, sú spojené módnou lištou, i keď nie svietiacou. Na výber bude z ôsmich lakov karosérie vrátane troch perleťových. Kabína má byť priestrannejšia ako v minulosti. Zvlášť sa to má týkať cestujúcich na zadných sedadlách. Pod piatymi dverami bude 430 litrov pre batožiny, teda na chlp rovnaký objem ako v súčasnosti. Kufor má byť však variabilnejší vďaka dvojitej podlahe, ktorej vrchnú časť možno polohovať vo viacerých úrovniach, ale aj vďaka operadlám deleným v pomere 40 : 60. Novinkou je veľké dvojdielne panoramatické okno s rozmermi 1 000 × 560 mm.

Úplne nová palubná doska nesie moderný voľne stojaci 9-palcový displej infotainmentu. Ten bude kompatibilný so smartfónmi. Prístrojový panel bude mať modernejšiu 3D grafiku, i keď si zachová klasické analógové prístroje. Sympatické je ponechanie samostatného panelu klimatizácie či klasickej ručnej brzdy. Nové sedadlá ponúknu viac komfortu. Ich okraje budú čalúnené ekologickou kožou. Balík asistenčných systémov Suzuki Safety Support na báze kamier a senzorov bude obsahovať udržiavanie v jazdnom prúde, adaptívny tempomat s funkciou stop&go, čítačku dopravných značiek či monitorovanie slepých uhlov zrkadiel a únavy vodiča.

Pod prednou kapotou toho zatiaľ na výber veľa nebude. Nový S-Cross prevezme súčasný preplňovaný 4-valec 1,4 BoosterJet s priamym vstrekovaním paliva, variabilným časovaním sacích ventilov VVT a 48 V štartér-generátorom. Výkon 95 kW ostane zachovaný. Na výber dostanú zákazníci 6-stupňovú manuálnu alebo 6-stupňovú automatickú prevodovku. Pohon oboch náprav AllGrip preferujúci predné kolesá, bude pracovať v režimoch Auto, Sport, Snow a Lock. Podľa toho upraví rozdelenie hnacieho momentu. V polovici budúceho roka pribudne v ponuke full-hybrid so samostatným elektromotorom a robotizovanou 6-stupňovou prevodovkou AGS, čo je veľmi nezvyklé riešenie.

Výhodou umiestnenia elektromotora až za prevodovku bude udržiavanie stáleho výkonu aj počas preraďovania rýchlostných stupňov. Hybrid bude pracovať v dvoch režimoch – Standard a Eco. Prvý z nich je zameraný na dynamickejšiu jazdu, kým druhý sa snaží maximálne zvýšiť frekvenciu pomoci elektromotora. Zaujímavé však je, že ešte pred S-Cross dostane hybridný pohon menšia Vitara. Novinku bude Suzuki vyrábať aj naďalej na montážnych linkách svojho európskeho výrobného závodu v Ostrihome. Prvé autá by mali k zákazníkom doraziť ešte pred Vianocami.
Rozmery, objemy, hmotnosti
Dĺžka (mm) | 4 300 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 785 |
Výška (mm) | 1 580 – 1 585 |
Objem batožinového priestoru (l) | 430 – 1 230 |
Objem nádrže (l) | 47 |
Pohotovostná hmostnosť (kg) | 1 195 – 1 330 |
Technické údaje
Verzia | 1,4 BoosterJet 2WD | 1,4 BoosterJet AWD (Allgrip) |
---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 |
Zdvihový objem (ccm) | 1 373 | 1 373 |
Max. výkon (kW/ot.) | 95/5 500 | |
Max. krútiaci moment (Nm/ot.) | 235/2 000 | |
Prevodovka | 6M/6A | 6M/6A |
0 – 100 km/h (s) | 9,5/9,5 | 10,2/10,2 |
Max. rýchlosť (km/h) | 195/195 | 195/195 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,3/5,8 | 5,8/6,2 |