Novú generácia kupé Alpine A110 s motorom uprostred a pohonom zadných kolies priviedol Renault na svet po viacerých peripetiách v roku 2017. Vyvolalo nadšenie, i keď predajmi nijako zvlášť neoslnilo. V roku 2018 putovalo v Európe k zákazníkom 1 950 exemplárov a rok nato 4 376 kusov. Pandemické časy boli pre Alpine A110 ťažké. Vlani si zaknihovalo len 1 343 európskych registrácií. Renault to však nevzdáva. S reinkarnovanou značkou má naďalej veľké plány, veď presunúť pod ňu sa majú všetky športové aktivity Renaultu vrátane F1 či divízie R.S. Teraz dáva o sebe Alpine vedieť modernizáciou A-stodesiatky. A prináša asi to najdôležitejšie – vyšší výkon.
Čítajte viac Alpine bude už len elektrická. Chystá tri novinky, aj ostrý Renault R5!Novinkou sú tri verzie. Základná s jednoduchým označením A110 je vstupnou bránou do sveta Alpine. Poháňa ju naďalej naprieč situovaný preplňovaný 4-valec 1,8 TCe s pôvodným výkonom 185 kW a krútiacim momentom 320 Nm, ktorý spolupracuje s 7-stupňovou prevodovkou s dvojicou mokrých spojok. Pri hmotnosti len 1 102 kg to znamená šprint na stovku za 4,5 sekundy. Oveľa zaujímavejšie to však začína byť pri verzii A110 GT. Z toho istého motora totiž technici „vyžmýkali“ až 221 kW a 340 Nm krútiaceho momentu. Disciplínu akcelerácie tak GT zvláda za 4,2 sekundy.
Zvonku spoznáte GT vďaka označeniu, sivej farbe Thunder alebo väčším 18-palcovým diskom obutým pneumatikami Michelin Pilot Sport 4. O deceleráciu sa zas stará výkonnejšia brzdová sústava s kotúčmi zväčšenými z 296 až na 320 mm. A keďže GT kombinuje dynamiku a komfort, v sériovej výbave sa objavujú napríklad sedadlá nastaviteľné v šiestich smeroch, hnedé alebo čierne kožené čalúnenie či parkovací asistent. Presným protipólom GT je nová verzia A110 S, ktorá mieri ku skutočným puristom. Komfort obetuje pre agilnejšie jazdné vlastnosti.
Čítajte viac Alpine sa rozrastie. Pohltí Renault Sport aj Renault F1Aj preto esko preberá výkonnejšiu verziu motora, no pridáva podstatne viac emócií. Vidieť to už na aerodynamickom kite. Predný karbónový splitter zvýši pri rýchlosti 275 km/h prítlak o 61 a zadný o 81 kg, čo dodáva Alpine A110 S potrebnú stabilitu. Účinnejší má byť aj difúzor. Neprehliadnuteľné je dvojfarebné lakovanie s kontrastnou čiernou strechou, oranžové strmene výkonnejších bŕzd, ale aj zvuk, ktorý generuje športová výfuková sústava. Osemnásťpalcové disky GT Race sú obuté opäť pneumatikami Michelin Pilot Sport 4, no tentoraz so širším profilom 214/40, respektíve 245/40 na zadnej náprave.
Zákazníci však môžu voliť aj okruhové plášte semi-Slik Michelin PS Cup 2. Úpravám sa nevyhlo ani zavesenie kolies. Alpine A110 S má o 50 % tuhšie pružiny, o 100 % pevnejšie stabilizátory, navyše duté, o štyri milimetre zníženú svetlú výšku, ale aj úplne prekalibrované tlmiče a hydraulické dorazy riadenia. V kabíne dotvárajú športovú atmosféru sedadlá Sabelt Sport, čalúnenie mikrovláknom s oranžovým prešívaním alebo hliníkové pedále. Dopriať si môžete aj paket Racing Seat s oranžovými bezpečnostnými pásmi. Tak ako vo všetkých verziách má aj A110 S tri jazdné režimy – Normal, Sport a Track. Stabilizačný systém ESC možno deaktivovať.
Čítajte viac Alpine A110 SportsX Concept: Francúzske kupé sa chystá na lyžovačkuRaritou je funkcia Launch Control, pri aktivácii ktorej sa dočasne deaktivuje jeden valec, aby bol dosiahnutý špecifický akustický efekt. Všetky tri verzie Alpine A110 dostali zároveň modernejší infotainment so 7-palcovou obrazovkou. Zabezpečuje lepšiu konektivitu so smartfónmi, hlasové ovládanie, navigáciu, no najmä poskytuje údaje o tlaku turbodúchadla, teplote prevodovky, okamžitom výkone a krútiacom momente, uhle natočenia volantu alebo telemetrické dáta, ktoré využijete na okruhu. Audio Focal Premium obohatí zážitok o prémiový zvuk, ktorý generujú štyri reproduktory a subwoofer.
Technické údaje
Verzia | A110 | 110 GT | A110 S |
---|---|---|---|
Motor | 1,8 TCe | 1,8 TCe | 1,8 Tce |
Zdvihový objem (ccm) | 1 798 | 1 798 | 1 798 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Max. výkon (kW/ot.) | 185/6 000 | 221/6 300 | 221/6 300 |
Max. krútiaci moment (Nm/ot.) | 320/2 000 | 340/2 400 | 340/2 400 |
Prevodovka | 7– DS | 7.DS | 7-DS |
Max. rýchlosť (km/h) | 250 | 250 | 260 – 275 |
0 – 100 km/h (s) | 4,5 | 4,2 | 4,2 |
0 – 1 000 m (s) | 23,2 | 22,4 | 22,4 |
Spotreba na 100 km (l) | 6,7 | 6,8 | 6,8 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1 102 – 1 140 | 1 119 – 1 140 | 1 109 – 1 140 |