Škoda Karoq: Vynovené SUV prišlo o ‘budíky‘. Našťastie nie o naftu a 4x4

Po štyroch rokoch modernizuje Škoda SUV Karoq. Je aerodynamickejšie, úspornejšie a má nový infotainment. Počet ponúkaných verzií sa síce zúžil, ale naftové motory aj pohon oboch náprav Karoqu zostali. A to je v dnešných časoch dobré.

02.12.2021 05:00
debata
Vynovený Karoq  dostal podľa vzoru väčšieho... Foto: Pravda, Ivan Majerský, Škoda-Auto
Škoda Karoq - 2022 Vynovený Karoq dostal podľa vzoru väčšieho Kodiaqu širšiu 6-uholníkovú masku, ale aj nový nárazník a užšie LED svetlá.

Karoq prišiel na svet v roku 2017, ako nástupca pôvodného Yeti. A bol nesmierne úspešný. Za štyri roky má na konte viac ako pol milióna registrácií. Po Octavii je vôbec druhou najpredávanejšou Škodou. Vyrába sa nielen v Českej republike, ale aj na Slovensku, v Rusku a v Číne. Modernizácia, ktorá prichádza po štyroch rokoch, ho má udržať v dobrej kondícii. Dotkla sa prakticky všetkých oblastí. Dizajnu nevynímajúc. Karoq dostal po vzore väčšieho Kodiaqu novú širšiu 6-uholníkovú masku a užšie svetlá, ktoré už v základe využívajú full-LED technológiu. Po prvý raz sú dostupné aj reflektory Matrix LED. Nový je tiež predný lakovaný nárazník so širokým vstupným otvorom a s bočnými vertikálnymi lištami.

Viac emócii zvonka aj zvnútra

Zboku zaujme nový dizajn 17– až 19-palcových kolies Scutus a Sagiatrius s aerodynamickými krytmi. Tie sú súčasťou viacerých aerodynamických úprav, z ktorých najviditeľnejší je výrazne predĺžený strešný spojler a bočné finlety. Optimalizované bolo aj prúdenie vzduchu pod vozidlom. Pred kolesami sa tak objavili vzduchové clony Air Curtain. Po prvý raz má Karoq aerodynamický kryt palivovej nádrže, aspoň vo verziách s pohonom oboch náprav. Optimalizovaný bol tiež tvar zadného čierneho difúzora. Celé snaženie prinieslo zníženie koeficientu odporu vzduchu Cx o deväť percent na výslednú hodnotu 0,30, ktorá je v triede SUV dobrým výsledkom.

Aerodynamiku, ale aj vzhľad zlepšil predĺžený... Foto: Pravda, Ivan Majerský, Škoda-Auto
Škoda Karoq - 2022 Aerodynamiku, ale aj vzhľad zlepšil predĺžený strešný spojler. Neprehliadnuteľné sú aj aerodynamicky optimalizované kolesá s plastovými vložkami. Menili sa aj zadné svetlá.
Škoda Karoq - 2022
Škoda Karoq - 2022
+10Škoda Karoq - 2022

Okrem toho, že nový strešný spojler predlžuje siluetu Karoqu, vzhľadu prospievajú aj užšie zadné svetlá, opäť na báze LED. Smerové svetlá dostali navyše efektnú dynamickú funkciu. Rozšírila sa aj paleta farieb. Medzi deviatimi lakmi pribudli nové metalické odtiene – oranžový Phoenix a sivý Graphite. Športovo ladená verzia Sportline pridáva čiernu lesklú masku, čierne spätné zrkadlá, lemy okien či strešné nosiče. V sérii sú 18-palcové disky Procyon, plakety Sportline aj full-LED svetlá. Zmenám neunikol ani interiér vynoveného Karoqu. Atmosféru v kabíne zušľachťujú nové dekoračné lišty na palubnej doske a výplniach dverí, ako aj ambientné osvetlenie s desiatimi farbami.

Už len s digitálnym kokpitom

Novinkou je aj balík Eco, vďaka ktorému sa v kabíne nachádzajú vegánske materiály. Napríklad umelá koža alebo špecifické čalúnenie lakťovej opierky a výplní dverí Suedia v hnedej farbe. Po prvý raz môže byť tiež Karoq vybavený elektricky ovládaným sedadlom spolujazdca s pamäťou. No najviac zaujme modernizovaný infotainment tretej generácie. Karoq totiž prišiel o analógové „budíky“. Prístrojový panel disponuje už v základe 7-palcovým a vo vyšších úrovniach 10,25-palcovým digitálnym kokpitom. Nová je aj 8– alebo 9,2-palcová centrálna obrazovka multimediálneho rozhrania. Ovládať sa dá dotykom, ale aj hlasom cez hlasový asistent Laura.

Interiér môže používať výhradne vegánske... Foto: Pravda, Ivan Majerský, Škoda-Auto
Škoda Karoq - 2022 Interiér môže používať výhradne vegánske materiály. No najväčšou novinkou je sériový digitálny kokpit a nový infotainment s 8-, alebo 9,2-palcovou dotykovou obrazovkou.
Škoda Karoq - 2022
Škoda Karoq - 2022
+14Škoda Karoq - 2022

Aplikácia Škoda Connect umožňuje využívať rozsiahle on-line služby od informácií o počasí cez navigáciu po diaľkový prístup k vozidlu. Nechýba nabíjací box pre telefóny. Balík asistenčných systémov Travel Assist obohatil prediktívny tempomat, ktorý upravuje rýchlosť aj na základe navigačných dát a čítačky dopravných značiek. Výkonnejšia kamera zas znamená presnejšie navádzanie v prúde a lepšie rozlišovanie objektov. Novinkou je proaktívna ochrana cestujúcich. V prípade hroziaceho rizika systém pritiahne bezpečnostné pásy, zavrie okná a spustí výstražné svetlá. Po havárií vozidlo na mieste zastaví multikolízna brzda.

V ponuke sú naďalej sedadlá VarioFlex delené v... Foto: Pravda, Ivan Majerský, Škoda-Auto
Škoda Karoq - 2022 V ponuke sú naďalej sedadlá VarioFlex delené v pomere 40 : 20 : 40.

Karoq Sportline zvyšuje emócie špecifickými interiérovými prvkami kabíny. Napríklad pseudokarbónovými dekoráciami, športovými sedadlami s integrovanými opierkami hláv a čalúnením ThermoFlux, čiernym stropom, trojramenným športovým volantom či hliníkovými prahovými lištami. Popritom ostáva Karoq naďalej praktickým SUV. Pri dĺžke 4 390 a šírke 1 841 ponúka nadštandardný batožinový priestor s objemom 521 litrov, ktorý po sklopení operadiel vzrastie na 1 630 litrov. Priplatiť si však môžte aj za tri samostatné zadné sedadlá VarioFlex (40 . 20 : 40), ktoré zväčšia základný objem na 588 litrov, respektíve 1 605 litrov po ich sklopení. Úplnou demontážou zadného radu si Karoq trúfne až na 1 810 litrov nákladu.

Elektrifikáciu nepozná

Pod prednou kapotou je na výber z troch benzínových a dvoch naftových motorov s výkonovým rozpätím od 81 do 140 kW. Základom je 3-valec 1,0 TSI (81 kW), kombinovaný výlučne s pohonom predných kolies a so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Predokolkami sú aj verzie so 4-valcom 1,5 TSI, ale aj s ponukou 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky DSG. Vrcholom benzínovej ponuky je agregát 2,0 TSI (140 kW), štandardne spriahnutý s prevodovkou DSG a pohonom oboch náprav 4×4. Ten je ale určený výlučne pre verziu Sportline. Naftu zastúpi motor 2,0 TDI s dvojitou selektívnou katalytickou redukciou SCR Twin Dosing, vo dvoch výkonových verziách – 85 alebo 110 kW. Oba možno kombinovať s prevodovkou DSG, ale len silnejší s pohonom 4×4.

Pohon 4x4 dostanú už len dva najvýkonnejšie... Foto: Pravda, Ivan Majerský, Škoda-Auto
Škoda Karoq - 2022 Pohon 4x4 dostanú už len dva najvýkonnejšie motory – benzínový 2,0 TSI (140 kW) a naftový 2,0 TDI (110 kW). A to len v kombinácii s dvojspojkovou prevodovkou 7-DSG.

Vynovený Karoq by mal zamieriť k prvým zákazníkom začiatkom budúceho roka.

Technické údaje

Verzia 1,0 TSI 1,5 TSI 2,0 TSI 4×4 2,0 TDI 2,0 TDI 4 × 4
Počet valcov/ventilov 3/12 4/16 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW) 81 110 140 85 110
Max. krút. Moment (Nm) 200 250 320 250 (350) 340 (360)
Prevodovka 6M 6M/7-DSG 7-DSG 6M/7-DSG 7-DSG

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #facelift #Škoda-Auto #Škoda Karoq
Články podľa značiek