
Dacia predstavila svoj nové veľké kombi Jogger na autosalóne IAA Mobilty v Mníchove. A, samozrejme, pritiahla ním veľkú pozornosť. Bolo jasné, že na svete je najlacnejšie kombi, navyše s možnosťou siedmich sedadiel, ktoré nebude mať v úžitkových vlastnostiach súpera. Navyše dobre vyzerá. Čakalo sa už len na ceny. A tie dnes poznáme, dokonca tie slovenské. V dnešných časoch naozaj fascinujú, hoci aj Dacia sa musela so svojimi cenami posunúť vyššie ako v minulosti. Napriek tomu ideový nástupca prvej generácie Loganu MCV nesklamal.

Jogger vychádza z nového Loganu a Sandera, no jeho platforma CMF-B Low Spec je zosilnená v oblasti motora aj kabíny a natiahnutá na maximum. Na dĺžku má toto „megakombi“ 4 550 mm, asi ako sedany nižšej strednej triedy, zato rázvorom s hodnotou 2 900 mm atakuje limuzíny strednej triedy a výškou 1 632 mm zas triedu crossoverov. A za výšku podvozka 200 mm by sa nemuseli hanbiť ani SUV. Sama Dacia tvrdí, že Jogger jednoducho nie je možné zaradiť do jednej triedy.

Hanbiť sa nemusí ani za svoj dizajn. Jogger sa môže pýšiť typickou maskou a svetlami s grafikou písmena Y. Mimochodom, denné aj stretávacie sú štandardne diódové! Odolnosť proti zlým cestám demonštruje Jogger masívnejšími nárazníkmi, nábehovými platňami a robustnou plastovou ochranou spodných partií karosérie. Kolesá majú síce priemer len 16 palcov, no už tie plechové FlexWheel sú vďaka špecifickým pukliciam na nerozoznanie od diskov z hliníkových zliatin.

Nešetrilo sa ani vzadu. Vidieť to najmä na vertikálne umiestnených svetlách, ktoré lemujú zadné stĺpiky. Modulárne strešné nosiče sa zaobídu bez priečnikov, sú totiž integrované. Stačí ich otočiť o 90 stupňov, čo je nesmierne praktické. Interiér ponúka bezkonkurenčný priestor. Zmestia sa sem tri rady sedadiel v konfigurácii 2 + 3 + 2. Tretí rad tvoria dve samostatné sklopné a demontovateľné sedadlá. Jogger tak ponúkne neuveriteľných 56 usporiadaní inetriéru. Podľa toho sa pohybuje aj objem batožinového priestoru.

V sedemmiestnej verzii je pod výklopným vekom síce len 160 litrov, ale po sklopení druhého a tretieho radu narastie na 1 594 litrov a po demontáži na 1 807 litrov. V 5-miestnej verzii je za druhým radom minimálne 708 litrov a po sklopení druhého radu rekordných 1 819. V kufri nájdeme elastické popruhy, štyri kotviace oká a k tomu tri háčiky na tašky. V druhom rade zas nechýbajú výklopné stolčeky, ktoré sa dajú posúvať v rozsahu 70 mm. A k tomu všetkému musíme pripočítať 24 litrov odkladacích priestorov priamo v kabíne.

Zlé to nie je ani z pohľadu komfortu a infotainmentu. Jogger má výškovo nastaviteľné sedadlo, dvojosovú reguláciu volantu a modernú palubnú dosku zo Sandera zdobenú textíliou. Ponúkne tri infotainmenty. Základný Media Comfort vyžaduje inštaláciu smartfónu do pripraveného držiaka, ale vyššia úroveň Media Display sa už môže pochváliť 8-palcovou dotykovou obrazovkou, Bluetooth a kompatibilitou s telefónmi cez rozhrania Apple CarPlay a Android Auto. Vrcholový infotainment Media Nav obohacuje funkcie o navigáciu.

Z komfortných prvkov si môžete dopriať automatickú klimatizáciu, bezkľúčový prístup a štartovanie s handsfree kartou či vyhrievané sedadlá a tempomat. Jogger k nám prichádza v troch úrovniach vybavenia – Essential, Comfort a Extreme. Pod jeho kapotou sú na výber dva motory – preplňované 3-valce 1,0 TCe. Čo je prekvapujúce, základ tvorí verzia s výkonom 74 kW, schopná spaľovať LPG. Až nad ňou je čisto benzínový Jogger s výkonom 81 kW. Motory sú spojené so 6-stupňovým manuálom.

Cenník otvára Jogger 1,0 TCe LPG Essential za 13 550 eur. V sérii obsahuje šesť airbagov, LED denné a stretávacie svetlá, hmlové svetlá, svetelný senzor, obmedzovač rýchlosti, elektricky ovládané predné okná, výškovo nastaviteľný volant, centrálne zamykanie, 16-palcové disky či rádio DAB s Bluetooth. Comfort pridáva elektrické ovládanie zadných okien, vyhrievané spätné zrkadlá, dažďový senzor, tempomat, manuálnu klimatizáciu, infotainment s dotykovým displejom, konektivitu cez Apple CarPlay a Android Auto, pozdĺžne nastaviteľný kožený volant, modulárne strešné nosiče, zadné parkovacie senzory a 16-palcové disky Flexwheel.
Najvyššia úroveň Extreme obohatí výbavu o bezkľúčový prístup a štartovanie, automatickú klimatizáciu, zadnú parkovaciu kameru, 16-palcové hliníkové disky, sklopné zadné stolíky a odnímateľný držiak na smartfóny. Za dve sedadlá v treťom rade si priplatíte len 700 eur. Jogger tiež ponúka cenovo dostupné balíky ako Media Nav s navigáciou (230 €), bezpečnostný paket Tech Extreme (400 €), ktorý obsahuje elektrickú parkovaciu brzdu, sledovanie mŕtveho uhla alebo predné parkovacie senzory. Za metalízu si Dacia vypýta 490 eur. Jogger je možné objednávať od začiatku decembra. Prvé vozidlá však dorazia k zákazníkom až na prelome marca a apríla.