Maybach vie svojimi štúdiami poriadne šokovať. Pamätáte si na koncept Exelero z roku 2005, kupé a kabriolet Vision 6 z roku 2016, či na netradičné trojpriestorové SUV Ultimate Luxury z roku 2018? Žiadne z týchto áut sa síce na výrobné linky nikdy nedostalo, ale doplnili vznešenú aureolu Maybachu, ktorý patrí na samotný vrchol automobilovej hierarchie. No to, čo prichádza teraz, je naozaj extrémom. Mercedes-Maybach totiž predstavuje voľnomyšlienkársku štúdiu s jednoduchým označením Project Maybach, ktorá kombinuje dva celkom nezlučiteľné svety – ultraluxusné GT a prvky zo sveta drsných off-roadov.
Rovnako extravagantný je aj jeho autor. Koncept totiž navrhol jeden z najvplyvnejších módnych návrhárov Virgil Abloh v spolupráci so šéfom dizajnu Daimleru Gordenom Wagenerom. Terénne kupé šokuje už svojou dĺžkou takmer šesť metrov, ktorou prekonáva všetky súčasné modely značky. Monumentálne proporcie vytvárajú dojem, akoby mal koncept poháňať minimálne 16-valcový motor, no Project Maybach je v skutočnosti elektromobilom. Zaujímavá je kombinácia minimalistických tvarov pontónu, ktorý kontrastuje so zaoblenou transparentnou kabínou. Zo skla sú vyrobené aj obe kapoty.
Pod tou prednou sa ukrývajú solárne články s cieľom maximalizovať dojazd. A potom je tu množstvo avíz na drsné off-roady. Od kolies obutých terénnymi pneumatikami, cez mohutný ochranný rám kabíny až po strešný nosič, za ktorý by sa nemusel hanbiť ani Land Rover Defender. Nechýbajú ani mohutné ochranné prvky podvozka, vrátane predného rámu, priskrutkované lemy blatníkov či prídavné reflektory. O to subtílnejšie pôsobia kamery digitálnych spätných zrkadiel. Štúdia je lakovaná v púštnom odtieni. Logá Maybachu sa objavujú nielen na sklom prekrytých zadných stĺpikoch, ale aj v grafike reflektorov.
Samozrejme, ani Project Maybach nemá najmenšie šance objaviť sa v ponuke značky. V podstate nedáva žiadnu logiku. Šesť metrov dlhé GT nemôže byť dobrým off-roadom a už vôbec nie dobrým elektromobilom. Klasické proporcie s „nekonečnou“ kapotou, veľkým rázvorom, krátkym predným a dlhým zadným previsom sú v príkrom rozpore s kompatným elektrickým pohonom, ktorý architektúru „fosílneho lejautu“ nepotrebuje. Maybach tvrdí, že konceptom chcel len rozprúdiť vášnivú diskusiu, spochybniť status quo, či zasadiť imidž značky do nezvyklého kontextu. A to sa mu v spolupráci s talentovaným Ablohom nepochybne podarilo.