
Suzuki patrilo k prvým značkám, ktoré elektrifikovali celú svoju ponuku. Ignis, Swift, Vitara aj SX4 S-Cross dostali už pred dvoma rokmi mild-hybridné pohonné jednotky so 48 V štartérom-generátorom SHVS. Pribudlo tiež hybridné kombi Swace a plug-in hybridné SUV Across, modely, ktoré sú výsledkom spolupráce s Toyotou. Výnimku tvorí len miniatúrny off-road Jimny, ktorý je v Európe homologizovaný v triede úžitkových áut. Elektrifikácia však bude pokračovať. Suzuki totiž vyvinulo vlastný full-hybridný pohon, ktorý označuje ako Strong Hybrid.

Skombinuje nový 4-valec s objemom 1,5 litra so samočinnou prevodovkou AGS a motor-generátorom (MGU). Systémový výkon má byť 85 kW, pričom maximálny výkon spaľovacieho motora bude 74 a elektromotora 24 kW. Aby udržalo Suzuki cenu hybridnej sústavy čo najnižšie, použije jednoduchšiu 6-stupňovú robotizovanú prevodovku. Jej nevýhodou sú síce dlhšie časy radenia, ale na to má Suzuki recept. Elektromotor totiž umiestnilo až za prevodovku, čo znamená, že bude vykrývať výpadky krútiaceho momentu. Výhodou takéhoto usporiadania má byť aj účinná rekuperácia.

Tak ako každý full-hybrid bude aj Strong Hybrid umožňovať krátkodobú čisto elektrickú prevádzku, napríklad pri nízkych rýchlostiach, cúvaní či pri nízkom zaťažení. Rekuperovanú energiu uskladní Strong Hybrid do batérie, umiestnenej pod podlahou batožinového priestoru. Výsledkom bude nízka spotreba paliva a nízke emisie. Na konkrétne dáta si však ešte budeme musieť počkať. Strong Hybrid debutuje až v budúcom roku, najprv pod kapotou Vitary a následne v novom Suzuki S-Cross. Nie je vylúčené, že nakoniec využije úspornú technológiu aj úplne nový Swift, ktorý má premiéru naplánovanú tiež na budúci rok.
