Mazda je konzervatívnou automobilkou, ktorá odoláva downsizingu, preplňovaným motorom aj elektrifikácii. Lenže v Európe sa jej to môže ľahko vypomstiť. Predaje jediného elektrického modelu MX-30 nemajú šancu dostať jej emisné skóre do noriem, ktoré požaduje Brusel. A tak nasadí do predaja aspoň prvý hybrid. No keďže žiaden vlastný nemá, obrátila sa na Toyotu. Podobne, ako to spravilo Suzuki s hybridným Swace a plug-in hybridným Acrosom. Sú totiž len „prezlečenými“ Toyotami Corolla Tourer Sports a RAV4 PHEV.
Toyota s kooperáciou naozaj nemá problém. Spolupracuje na všetky strany. Nielen so Suzuki, ale aj s BMW, so Subaru či Stellantisom, presnejšie s jeho bývalou časťou PSA. A nie je to ani po prvýkrát, čo spolupracuje s Mazdou. Len to nebolo v Európe. V podstate jej vracia „dlh“. V Kanade totiž Toyota predávala Yaris s karosériou sedanu, odvodený z Mazdy 2. Toyota sa snažila zvýrazniť príslušnosť značky aspoň zmenenou maskou. Tentoraz sa však v Hirošime naozaj „nemaznali“. Vidieť to na prvý pohľad. Snaha dať novej Mazde 2 aspoň akú-takú autonómiu, išla celkom bokom.
Čítajte viac Mazda odhalila európske plány. Príde 6-valec, diesel aj Wankel!Jednoducho, Mazda 2 bude Yarisom s prelepeným logom. Nič iné sa na dizajne nemenilo. V exteriéri ani v interiéri. To, že si Mazda vybrala výlučne hybridnú verziu, je kvôli spomínaným emisiám logické. Pod kapotou sa tak nachádza atmosférický 3-valec s objemom 1,5 litra s výkonom 68 kW a elektromotor s výkonom 59 kW, teda sústava, ktorá dáva výsledných 85 kW, identických s Yarisom. Podľa metodiky WLTP má Mazda 2 spotrebovať len od 3,8 do 4,0 litra benzínu na 100 km. A o to tu išlo. Podobne ako Yaris ponúkne novinka s rázvorom 2 590 mm batožinový priestor s objemom 286 litrov.
Predávať sa bude od jari budúceho roka v troch úrovniach vybavenia Hybrid Pure, Hybrid Agile a Hybrid Select. Z Yarisu zdedí Mazda 2 aj päť bezpečnostných hviezdičiek z crashtestov Euro NCAP. Pikantné je, že súčasná Mazda 2 napriek pokročilému veku celkom nekončí. Vo Veľkej Británii, ktorá je po brexite mimo emisných noriem kontinentálnej Európy, ostane naďalej v ponuke s miernou modernizáciou, najmä čo sa týka mild-hybridnej podpory. Podľa Mazdy to dá zákazníkom možnosť vybrať si presne to, čo potrebujú. Ako na novinku zareagujú zákazníci, ukáže až čas. Niektoré kooperácie jednoducho nevyšli. Spomeňme si na hyperúspešné Suzuki SX4 a jeho neúspešné dvojča Fiat Sedici.
Čítajte viac Test: Mazda CX-30 150 Skyactiv-G AWD – čistý pôvab atmosféry