Čínska automobilka GAC a jej podznačka Aion poriadne rozčerili vody vo svete elektromobilov. Spoločnosť totiž pracuje na pokrokových batériách, na nabíjačkách s výkonom extrémnych 480 kW, a navyše predstavila sériovú verziu elektromobilu GAC Aion LX Plus s avizovaným dojazdom 1 000 km! Čo si také sa zatiaľ žiadnemu výrobcovi elektromobilov nepodarilo. Mercedes-Benz ešte len avizuje koncept EQXX, ktorý má zdolať túto magickú hranicu, no rozhodne nemá ísť o predzvesť sériového modelu. Na taký si ešte poriadne dlho počkáme.
Čítajte viac Čína začína ovládať už aj svetový trh s elektromobilmiO to šokujúcejšie je, že čínske elektrické SUV Aion LX Plus, ktoré sa už chystá na trh, zvládne na jedno nabitie presne 1 008 km. Samozrejme, kým nemecká automobilka mieri k tejto méte podľa európskeho cyklu WLTP, čínska značka vypočítala dojazd svojho SUV podľa liberálnejšieho čínskeho cyklu CLTC, ktorý má mať blízko starému európskemu NEDC. No i tak je to fascinujúce, pretože nezávislé zdroje tvrdia, že reálny dojazd môže byť 750 km, čo je tiež famózny výsledok a rekord medzi elektromobilmi. Stojí za tým najmä obria batéria s kapacitou 144 kWh.
Čítajte viac GAC A480: Číňania majú supernabíjačku. Nabíja rýchlosťou tankovania! Detaily nie sú známe, ale batéria Aionu používa pravdepodobne chémiu NMC s patentovanou technológiou anód na báze kremíka. Vďaka tomu by mali mať články energetickú hustotu 280 Wh/kg, čo by znamenalo, že oproti bežným batériám by ušetrili minimálne 14 až 20 % hmotnosti. A celý batériový paket by mal mať energetickú hustotu 205 Wh/kg. Aion LX bude veľkým SUV s dĺžkou 4 835, šírkou 1 935 a výškou 1 685 mm. Špičková verzia s dvojicou elektromotorov a výkonom 540 kW bude akcelerovať na stovku za omračujúcich 2,9 sekundy. Tá základná ma mať však len jediný elektromotor s výkonom 180 kW.