
Nissan patrí k priekopníkom elektromobility. Veď jeho Leaf z roku 2010 bol jedným z úplne prvých sériovo vyrábaných elektromobilov. V roku 2017 predstavil druhú generáciu. Navyše ponuku čoskoro rozšíri o úplne nové elektrické SUV Ariya. A šušká sa tiež o nástupcovi Leafu, ktorý by sa mal zmeniť z hatchbacku na oveľa atraktívnejší crossover. Opäť na jednej z aliančných platforiem zdieľaných s Renaultom. To ale nie je zďaleka všetko. V rámci stratégie „Ambition 2030“ chce totiž Nissan do konca dekády predstaviť celkom 15 nových elektromobilov. To znamená, že s nimi bude operovať vo všetkých segmentoch. Ako by mohli vyzerať, naznačuje štvoricou konceptov – od dvojmiestneho roadsteru až po pikap.
Nissan Hang-Out
Asi najbližšie k realite má štúdia Hang-Out. Je jasným SUV s elektrickým pohonom a úplne vodorovnou podlahou. Nissan hovorí, že cieľom konceptu je poskytnúť nový spôsob trávenia času na cestách. Je navrhnutý tak, aby potláčal vibrácie a otrasy. Jeho priestrannosť a ticho má ponúknuť pohodlie obývačky. A k tomu pridáva plátno a sedadlá inšpirované tými v kine, takže aj v prírode umožní emotívne projekcie s perfektným obrazom a zvukom. Chýbať nemá ani pohon oboch náprav e-4orce s dvojicou elektromotorov, ktorý zabezpečí perfektnú prejazdnosť terénom, ani pokročilý autopilot Propilot.
Nissan Chill-Out
Ani tento koncept nemusí mať ďaleko od realizácie. Dokonca je možné, že je predzvesťou nástupcu Leafu, ktorý, ako sme spomínali, podstúpi transformáciu na crossover. Vyzerá naozaj realisticky, skôr ako o čosi kompaktnejší súrodenec Nissanu Ariya. Napokon, Nissan ani netají, že Chill-Out využíva rovnakú elektrickú platformu CMF-EV, ktorú poznáme napríklad aj z nového Renaultu Mégane E-Tech. Chill-Out kombinuje prvky SUV s výrazne športovou a aerodynamickou siluetou strechy. Tá je navyše celá čierna, takže vyzerá, akoby sa vznášala nad robustným pontónom s veľkými kolesami. Aj pri Chill-Oute počíta Nissan s pohonom oboch náprav e-4orce.

Nissan Surf-Out
Surf-Out je jasným pikapom pre outdoorové aktivity. Skôr než prevážať ťažké náklady je jeho úlohou dostať športové náradie – či už surf alebo bicykle tam, kde to jeho majitelia potrebujú. Preto má odolnú korbu, pohon oboch náprav e-4orce a variabilnú kabínu, keďže zadná stena je demontovateľná. A chýba dokonca aj predná priečka. Ložná plocha je potom oveľa dlhšia. Navyše možno celý nákladný priestor prekryť transparentným a nezvykle aerodynamickým krytom. Vychytávkou je zadný panel, ktorý je zároveň displejom pre zobrazovanie odkazov. Samozrejme, aj Surf-Out disponuje štvorkolkou e-4orce. Veď jeho hlavným teritórium bude terén či pieskové pláže.
Nissan Max-Out
Max-outom mieri Nissan k milovníkom rýchlej jazdy a ešte k tomu s vetrom vo vlasoch. Je to kabriolet, či skôr elektrický roadster pre dvojčlennú posádku. Kompaktná elektrická technológia mu však prináša možnosť vytvoriť len jednomiestny interiér sklopením sedadla spolujazdca do podlahy. Takto vznikne veľký úložný priestor, nezvyklý pre túto kategóriu vozidiel. Nissan sľubuje ultraľahkú konštrukciu karosérie a vysoký výkon – kombináciu, ktorá má priniesť priam adrenalínové zážitky za volantom. Navyše má byť Max-Out odolný voči nakláňaniu karosérie v zákrutách. V jeho dizajne hrá dôležitú úlohu svetlo, akási diódová pavučina, ktorá sa zobrazuje na viacerých miestach.