
Suzuki S-Cross, ktoré je nástupcom pôvodného SX4 S-Cross, sa objavilo ako blesk z jasného neba. Ešte začiatkom novembra sme o ňom vôbec netušili, a dnes je v predaji a poznáme aj jeho ceny. Taký rýchly nástup nebýva zvykom. Na druhej strane, bolo načase. Predchádzajúca generácia poriadne presluhovala – veď na trhu sa objavila v roku 2013 a počas svojej kariéry absolvovala len jednu rozsiahlejšiu modernizáciu. Príchod novinky uľahčil možno aj fakt, že nový S-Cross je skôr hĺbkovou revíziou než úplne novou generáciou. To mu ale určite neublíži, zvlášť pri pohľade do cenníka. Štartuje totiž hlboko pod konkurenčnými modelmi Škody, Seatu či Volkswagenu, a to hneď so 4-valcom, vybaveným mildhybridným systémom, takže sľubuje aj úspornú prevádzku.

Na dĺžku má novinka 4 300, na šírku 1 785 a na výšku 1 580 mm. Rázvor náprav je 2 600 mm. To sú temer identické čísla so súčasnou generáciou. Dizajnom sa však S-Cross posúva jednoznačne vpred. Má podstatne robustnejšiu prednú časť s čiernou lesklou maskou, cez ktorú prechádza mohutná chrómová lišta, úplne nové dvojradové LED svetlá a výraznú ochranu podvozka. Vysoko situovaná kapota, hranatý tvar blatníkov a ochrana spodných partií karosérie vrátane strieborných nábehových dosiek umocňujú imidž odolnosti. Nový je aj tvar zadného stĺpika s tretím bočným oknom. Zadné svetlá, opäť výlučne LED, sú spojené módnou lištou, i keď nie svietiacou.

Úplne nová palubná doska nesie moderný voľne stojaci 9-palcový displej infotainmentu. Ten bude kompatibilný so smartfónmi. Prístrojový panel má modernejšiu 3D grafiku, i keď si zachová klasické analógové prístroje. Sympatické je ponechanie samostatného panelu klimatizácie či klasickej ručnej brzdy. Nové sedadlá ponúknu viac komfortu. Zlepšila sa aj bezpečnosť. Balík asistenčných systémov Suzuki Safety Support na báze kamier a senzorov obsahuje udržiavanie v jazdnom prúde, adaptívny tempomat s funkciou stop&go, čítačku dopravných značiek či monitorovanie slepých uhlov zrkadiel a únavy vodiča. Pod zadným vekom je 430 litrov pre batožinu. V kufri teda neubudol ani liter.

Pod prednou kapotou nie je na výber. S-Cross prichádza na úvod s jediným agregátom – no zato preplňovaným mild-hybridným 4-valcom 1,4 BoosterJet s priamym vstrekovaním paliva, variabilným časovaním sacích ventilov VVT a 48 V štartér-generátorom SHVS. Poskytne výkon 95 kW a krútiaci moment 235 Nm. V porovnaní s konkurentmi, ktorí bežne začínajú 3-valcami, je motor S-Crossu skutočne silnou zbraňou. Kombinovať ho možno so 6-stupňovou manuálnou alebo 6-stupňovou automatickou prevodovkou. A potom je tu pohon oboch náprav AllGrip. Cez ovládač AllGrip Sellect ponúka štyri jazdné režimy – Auto, Sport, Snow a Lock, pre ťažšie podmienky. Ceny budú tiež silným argumentom S-Crossu.

Základná verzia 1,4 BoosterJet Comfort 2WD štartuje na 19 290 eurách a za najlacnejšiu štvorkolku 1,4 BoosterJet AllGrip v úrovni vybavenia Premium zaplatíte 22 290 eur. Už úroveň Comfort obsahuje full-LED svetlá, sedem airbagov, hill-holder, cúvaciu kameru, upozornenie na opustenie jazdného prúdu, adaptívny tempomat, elektricky ovládané okná, manuálnu klimatizáciu, 7-palcový dotykový displej, lakťovú opierku, delené sklopné zadné operadlá či 17-palcové zliatinové disky. Prémium pridáva upozornenie na premávku za vozidlom, predné hmlové svetlá, dvojzónovú klimatizáciu, vyhrievané predné sedadlá, bezkľúčové odomykanie a štartovanie, ovládač jazdných režimov, kožený volant, zadnú lakťovú opierku či elektricky sklopné spätné zrkadlá.
Elegance obohatí výbavu o 9-palcový infotainment, navigáciu, kožené čalúnenie a leštené 17-palcové disky. Najvyššia úroveň Elegance+ sa môže navyše pochváliť panoramatickým strešným oknom.