Len v roku 2016 vytvoril kórejský koncern Hyundai-Kia prémiovú značku Genesis, a už s ňou žne úspechy v USA či v Austrálii. Po detských chorobách, vychádzajúcich z nedostatočnej skúsenosti Kórejčanov s prístupom k prémiovej klientele a rozšírením výrobného programu na štyri modely, si teraz Genesis trúfa aj na najnáročnejší trh na svete – na Európu. To je naozaj odvážne, pretože nemeckému prémiovému triu dokázal zatiaľ ako-tak konkurovať z ázijských značiek iba Lexus a z európskych Volvo. Iní, ako Jaguar či Alfa Romeo, v tomto súboji ťahajú za výrazne kratší koniec. A to nehovoríme o Infiniti, ktoré sa z Európy radšej stiahlo.
To, že Genesis to s európskou ofenzívou myslí vážne, deklaruje práve novým GV70 Shooting Brake. Je to jeho jediný model, určený len pre Európu. Základom je nový sedan G70, no dizajnéri z kórejského Namyangu a európskeho vývojového centra Genesisu v Russelsheime pod taktovkou Luca Donkerwolkeho ho pretvorili na štýlové kombi Shooting Brake, akých veru nie je veľa. O jeho prémiovej povahe nemôže byť najmenších pochybností. Stojí totiž na platforme s pozdĺžne uloženými motormi a prioritným zadným náhonom. Aj preto má krátky predný previs, priam „nekonečnú“ prednú kapotu a kabínu posunutú vzad. Tá sa končí prudko skloneným zadným vekom s panoramatickým oknom zasahujúcim až do strechy a „plávajúcim“ strešným spojlerom.
Nechýbajú typické svetlá tvorené dvoma linkami ani nízko uložená maska s efektným výpletom. Z profilu zaujme parabolická línia, ktorá umocňuje atletický vzhľad G70 Shooting Brake, ako aj odvetrávací otvor v prednom blatníku. K dispozícii bude hneď niekoľko dizajnových línií – od Premium Line cez Luxury Line až po Sport Line s 19-palcovými diskami so vzorom G-Matrix, ktoré ukrývajú červené brzdy Brembo. Zaujímavé je, že rozmery sa v porovnaní so sedanom G70 Shooting Brake nemenili. Je dlhý 4 686, široký 1 850 a vysoký 1 400 mm. Rázvor náprav s hodnotou 2 830 mm sľubuje dostatok miesta. V kufri je až o 40 % viac litrov pre batožinu v porovnaní so základnou verziou. Uložíte sem 465 litrov. Priestor je o to dostupnejší, že pánty sú integrované priamo do strechy. Variabilitu zvyšujú zadné sklopné sedadlá delené v pomere 40 : 20 : 40. Celkový využiteľný objem tak narastie až na 1 535 litrov.
Praktická stránka G70 Shooting Brake však nejde na úkor luxusu. Vidieť to pri prvom pohľade do kabíny plnej prémiových materiálov. Kožou potiahnutá je aj palubná doska či perforovaný volant. Kokpit s 12,3-palcovým prístrojovým panelom je orientovaný na vodiča. Obrazovka infotainmentu s uhlopriečkou 10,25 palca je naklonená smerom k nemu. Genesis sľubuje veľkorysý priestor, ventilované a vyhrievané sedadlá, elektricky nastaviteľný volant či štvorzónovú klimatizáciu. Komfort má poskytnúť aj precízne naladený podvozok s 5-prvkovým zavesením zadných kolies a adaptívnymi tlmičmi. Zároveň má byť G70 Shooting Brake vyslovene vodičským autom, aj preto má za sebou rozsiahle testy na referenčnom okruhu Nürburgring, kde absolvoval 10 000 kilometrov. Meniť povahu z komfortnej limuzíny až po športové kombi dokáže vďaka systému jazdných režimov, ktorý dáva na výber módy Eco, Comfort, Sport a Sport+.
Konečne poznáme aj škálu motorov. Šesťvalcový benzínový agregát 3,3 T-GDi z Genesisu G70 síce nedostane, no dobrou správou je, že na rozdiel od Kie Stinger nezanevrel Shooting Brake na naftu. Štvorvalec 2,2 CRDi poskytuje výkon 147 kW. Benzínovú alternatívu tvoria dva preplňované 4-valce 2,0 T-GDi s výkonom 122 kW alebo až 180 kW. Všetky motory sú štandardne spojené s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. O kultivovanosť chodu benzínového motora sa stará vyvažovací hriadeľ. A o bezpečnosť zas kompletný balík asistenčných systémov vrátane udržiavania v jazdnom prúde, adaptívneho tempomatu s funkciou stop & go, obmedzovača rýchlosti využívajúceho čítačku dopravných značiek a dáta navigácie či asistenta pre jazdu na diaľnici a asistenta proti kolíziám pri odbočovaní a cúvaní. Nechýba ani stredový airbag.
Luxusná kórejská novinka je už piatym modelom Genesisu, ktorým útočí na európsky trh. Prednosť dostali najprv sedany G70, G80 a dvojica SUV GV70 a GV80. Prioritnými trhmi pre Genesis sú Veľká Británia, Nemecko a Švajčiarsko. Postupne však bude Genesis rozširovať svoju exkluzívnu predajnú sieť v ďalších krajinách starého kontinentu.
Čítajte viac Genesis G80 Electrified: ‘Kórejská Tesla S‘ zvládne stovku pod 5 sekúnd