Elektromobilita postupne preniká do rôznych segmentov a automobilky sa snažia prinášať riešenia pre rozličné dopravné kontexty. Asi najskloňovanejším je doprava vo veľkomestách, ktoré sú v súčasnosti preplnené a nútené vytvárať bezemisné zóny, aby obyvateľom zabezpečili zdravšie ovzdušie. Receptom na oba problémy je elektromobilita zabezpečovaná rozmerovo minimalistickými vozidlami.
A práve také vyvinul francúzsky Citroën a nazval ho Ami. Táto elektrická štvorkolka neohuruje výkonom ani kapacitou batérie, ale kompaktnými rozmermi a vysokou mierou individualizácie, čo zákazníkom umožňuje navrhnúť si vozidlo podľa vkusu. Modulárna platforma a elektrický pohon zároveň poskytujú voľnosť dizajnérom pri navrhovaní originálnych nadstavieb.
Posledným takýmto výtvorom z dielne Citroënu je koncept terénnej buginy My Ami Buggy. Ten už na prvý pohľad evokuje dobrodružné zameranie, a to hlavne terénnymi pneumatikami, pridávnym rámom na nárazníku, ochranou svetiel, prídavným LED reflektorom a dokonca rezervným kolesom upevneným na streche.
Ako správna bugina, koncept má len zmenšené dvere, ktoré navyše slúžia na uloženie príručnej batožiny. Vzhľadom na minimum priestoru v kabíne, museli konštruktéri doslova čarovať. Navyše je možné dodatočne vytlačiť na 3D tlačiarni držiaky na akčné kamery, mobil, či prenosný reproduktor. Zvýšiť pohodlie jazdy majú sedadlá s dvojnásobným množstvom výplne. Tie sú čalúnené žlto-zelenou farbou a ladia tak s tmavozelenou farbou laku karosérie. Strešný nosič a disky kolies sú lakované matným zlatým odtieňom.
Čítajte aj Citroën AMI: Francúzsky ‘Smart‘ jazdí na batérie. A bez vodičákuHoci by použitie obdobného auta v teréne bolo určite zábavné, ide skôr o dizajnérske cvičenie, keďže výkon, dojazd a chýbajúca nabíjacia infraštruktúra vo voľnej prírode znemožňujú jeho reálne využitie na dobrodružné výpravy. Na druhej strane, SUV a off-roady sú momentálne v kurze a odlíšiť sa v meste terénnou úpravou elektrického mikroauta môže ľudí zaujať.