Pandémia ochorenia COVID-19 zabránila konaniu niekoľkých významných automobilových výstav. Kým v Európe a v USA sa zrejme v tradičnej podobe už nikdy nevrátia, v Ázii sa stále tešia veľkej popularite. Ide o príležitosť hlavne pre domáce značky predviesť odbornej aj laickej verejnosti novinky pre nasledujúci modelový rok aj koncepty, ktoré predznamenávajú dizajnové a technické smerovanie automobiliek.
Presne to je aj prípad tokijského autosalónu, ktorý otvorí brány začiatkom roka 2022. Túto príležitosť si nenechá ujsť ani japonská značka Daihatsu patriaca pod Toyotu. Jej portfólio tvoria hlavne malé terénne vozidlá a malé modely kategórie kei, ktorá je typická pre japonský trh. Ide o autá so špecificky určenými rozmermi a kubatúrou motora, ktoré sú menej daňovo zaťažené a zároveň vhodné do preplnených veľkomiest.
Čítajte aj Geniálna prestavba: Dacia Dokker ako karavan!Daihatsu prichádza do Tokia s konceptom malého karavanu odvodeného práve z modelu kategórie kei. Keďže pandémia zvýšila dopyt práve po automobiloch upravených na kempovanie alebo dlhší pobyt v prírode, Japonci sa rozhodli zhmotniť predstavu, ako by sa dalo upraviť aj rozmerovo skromné vozidlo.
Základom konceptu Daihatsu Atrai Deck Camper je dodávka Atrai, ktorá je určená hlavne pre donáškové služby. Aby auto mohlo byť zaradené do kategórie kei, má trojvalcový motor s objemom 658 centimetrov kubických, ktorý dosahuje výkon 39 kW (52 k) a krútiaci moment 64 Nm. Spojený môže byť s päťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo automatom CVT.
Napriek miniatúrnym rozmerom (dĺžka 3 395 mm, šírka 1 475 mm, výška 1 890 mm) je druhý pár bočných dvier posuvný. Koncept pridáva k odvážnemu lakovaniu a efektným diskom kolies upravenú zadnú časť v štýle pick-upov. Na streche je pripevnený rozkladací stan. V prípade, že je stan zložený, dá sa naň ešte pripevniť ďalšia batožina v štýle safari. V noci určite príde vhod prídavný panel s LED reflektorom.
Keby sa aj podobný model dostal na výrobné linky, určite by sa nemohol rovnať s plnohodnotnými karavanmi pohodlím ani jazdnými schopnosťami. Na autosalóne si však automobilka môže zozbierať reakcie a podnety od návštevníkov a zapracovať ich do budúcich modelov.