Automobilová výstava v metropole krajiny vychádzajúceho slnka je jednou z mála, ktorá ustála pandémiu ochorenia COVID-19 aj postupný odklon automobiliek od účastí na tradičných autosalónoch. V Ázii sú jednoducho automobilové veľtrhy stále populárne, čo sa o Európe či o Amerike rozhodne povedať nedá.
Je preto logické, že prezentovať sa budú chcieť hlavne ázijské a predovšetkým domáce japonské značky. Už v polovici januára tak uvidíme Hondu Civic Type R, ktorá sa dočká ďalšej generácie. Kým tá predchádzajúca sa zaradila k dizajnovo kontroverzným, najnovší model má byť o niečo striedmejší.
Čítajte aj Honda Civic Si: Na polceste k Type-R. Ale len pre AmerikuŠkoda len, že Honda plánuje ukázať len maskovaný prototyp doplnený videoprojekciami. Automobilka chce návštevníkom detailnejšie predstaviť proces vývoja a testovanie nového modelu. Dôvodom tajnostkárskeho prístupu je aj fakt, že sériové auto má naplánovanú premiéru až neskôr v roku 2022.
Vzhľadom na elektrické ambície Hondy nemožno pod kapotou hot-hatchu očakávať nový agregát. S vysokou pravdepodobnosťou ho bude poháňať opäť preplňovaný dvojlitrový zážihový štvorvalec. Čo sa však očakávať dá, je nárast výkonu z 228 kW (310 k) až k hranici 298 kW, čo je 405 konských síl.
Čítajte aj Honda NSX: Z veľkého comebacku je fiasko. Japonské ‘Ferrari‘ končíAko sme spomínali, dizajn bude o niečo úhľadnejší ako v minulosti. Nebude však chýbať typické výrazné zadné prítlačné krídlo a trojica koncoviek výfukového potrubia, ktoré debutovali v predchádzajúcej generácii. Vpredu by mala novinka dostať agresívnejší nárazník s otvormi pre prísun vzduchu k brzdám.
Na tokijskom autosalóne nebude Honda Civic Type R jedinou športovou novinkou. Návštevníci sa môžu tešiť aj na Nissan Z alebo koncept elektrického Subaru STI a aj na koncept divízie Ralliart patriacej pod Mitsubishi.