Aktuálne európske auto roka 2021, teda kým nespoznáme v marci to pre rok 2022, prichádza v novej verzii GR Sport. Už názov prezrádza, že je inšpirované ostrým Yarisom GR, presnejšie GR Yarisom, s 3-dverovou karosériou, preplňovaným 3-valcom s výkonom neuveriteľných 192 kW a pohonom oboch náprav. O výkon tentoraz ale nešlo. Pod kapotou „sportu“ pracuje štandardný 3-valec 1,5 Dynamic Force (92 kW) alebo jeho hybridná alternatíva (85 kW). Z ponuky vypadol jedine základný 3-valec 1,0 VVT-i.
Čítajte viac Toyota Yaris: Auto roka vyrábajú už aj v Česku. Čoskoro pribudne Aygo XNovinkou je však 6-stupňová manuálna prevodovka iMT, ktorá pri podraďovaní zvyšuje otáčky (rev-matching), a naopak, pri radení tých vyšších zníži otáčky tak, aby dochádzalo k hladkým a rýchlejším zmenám prevodových stupňov, navyše s akustickým efektom „medziplynu“. Táto funkcia má byť výhodou aj pre jednoduchšie rozjazdy z miesta. Samozrejme, týka sa to nehybridnej verzie, pretože tá hybridná používa naďalej planétovú prevodovku Multidrive S, ktorá prepája spaľovací motor s elektromotorom.
V kabíne podporujú športovú atmosféru látkové sedadlá s červeným prešívaním, kožený perforovaný volant či kožená hlavica voliča prevodovky. Dekorácie s kovovým odtieňom, špecifické len pre GR Sport, nájdeme na výplniach dverí alebo v oblasti prieduchov ventilácie. K tomu pridáva „ostrý“ Yaris nápisy GR na volante, hlavových opierkach, štartovacom tlačidle či v grafike prístrojového panela. Čo je však sympatické, úpravy sa nedotkli len vzhľadu. Toyota išla ďalej, a tak GR Sport podstúpil aj tuning podvozka.
Čítajte viac Test: Toyota Yaris 1,5 Hybrid – Vyskúšali sme Európske auto roka 2021Optimalizované tlmiče majú priniesť rýchlejšie reakcie na riadenie a nové tuhšie pružiny na zadnom zavesení zasa minimalizovať náklony v zákrutách ako aj eliminovať zdvih kolies pri akcelerácii a prudkom brzdení. Upravený bol aj samotný posilňovač riadenia, ktorý má kratší prevod a výraznejšiu spätnú väzbu. K tomu všetkému pridáva Yaris GR Sport dodatočné podlahové výstuhy, ktoré zvýšili tuhosť celej karosérie. O lepšiu aerodynamiku sa zasa postarali dodatočné vložky v oblasti podbehov predných aj zadných kolies.