Chrysler Airflow Concept: Chrysler sa prebúdza z hlbokého spánku

Koncept Chrysleru, predstavený na CES v Las Vegas, spomína na slávnu históriu. Pozerá sa ale do elektrickej budúcnosti. A to spojenej so Stellantisom.

11.01.2022 10:00
debata (1)
Airflow je označovaný ako koncept. Nie je na... Foto: Chrysler
Chrysler Airflow Concept - 2022 Airflow je označovaný ako koncept. Nie je na ňom ale nič extra futuristické. V podstate ide o blízku víziu elektrického crossoveru, ktorý sa dostane na trh v roku 2025.

Automobilky v posledných rokoch obchádzajú autosalóny, no o to viac sa zaujímajú o špecializované podujatia. Napríklad o veľtrh spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas. Svojou účasťou ho poctilo viacero automobiliek. Napríklad Mercedes-Benz, Cadillac či Chevrolet. A medzi nimi aj Chrysler. Ten sa tu rozhodol „oprášiť“ časť svojej slávnej histórie, z ktorej dnes ostalo už len torzo. V ponuke má totiž iba tri modely. Tým ďalším by sa ale mohol stať kompaktný elektrický crossover Airflow, pomenovaný po jednom z prvých sériovo vyrábaných aerodynamických áut planéty z rokov 1934 až 1937. Popri Tatre 77.

Karoséria rešpektuje aerodynamiku. Aj preto... Foto: Chrysler
Chrysler Airflow Concept - 2022 Karoséria rešpektuje aerodynamiku. Aj preto silueta kabíny pripomína skôr kupé, ako crossover. Veľkosť maskujú obrovské 22-palcové disky kolies.
Chrysler Airflow Concept - 2022
Chrysler Airflow Concept - 2022
+12Chrysler Airflow Concept - 2022

Ako vidieť, novinka je skôr predprodukčným prototypom ako futuristickou štúdiou. S realitou ju spája platforma koncernu Stellantis, teda skôr európska technológii, keďže Chrysler v oblasti elektrifikácie poriadne zaspal. Časy, keď patril k inovátorom, sú dávno preč. V súčasnosti ho na tomto poli reprezentuje jedine plug-in hybridné MPV Pacifita. To sa má ale čoskoro zmeniť, pretože v roku 2025 príde na rad prvý čistý elektromobil a o tri roky neskôr má byť elektrifikované celé portfólio. Airflow využíva s najväčšou pravdepodobnosťou architektúru STLA Medium koncernu Stellantis, ktorá je pripravená pre elektromobily strednej veľkosti, vrátane crossoverov, akým Airflow nepochybne je.

Interiér je veľmi priestranný a doslova nabitý... Foto: Chrysler
Chrysler Airflow Concept - 2022 Interiér je veľmi priestranný a doslova nabitý displejmi. Len palubná doska nesie tri. Samostatnú obrazovku má aj spolujazdec a ďalšie dve slúžia zadným cestujúcim.
Chrysler Airflow Concept - 2022
Chrysler Airflow Concept - 2022
+8Chrysler Airflow Concept - 2022

Má sympatické a aerodynamické tvary. Prednej časti dominuje úzka maska s logom automobilky a extrémne úzke svetlá. Profil kabíny s kontrastnou čiernou strechou pripomína kupé. Aj vzadu je evidentná snaha o aerodynamickú optimalizáciu vďaka difúzoru a strešnému spojleru. Rozmery nepoznáme, ale odhadujeme, že Airflow by mohol byť podobný Kii EV6 alebo Hyundaiu Ioniq 5. Skutočnú veľkosť totiž maskujú obrovské 22-palcové disky kolies. Kabína má priniesť posádke nielen veľkorysý priestor, ale najmä rozsiahlu konektivitu. Stará sa o to najmodernejší infotainment STLA Brain.

Interiér je veľmi priestranný a doslova nabitý... Foto: Chrysler
Chrysler Airflow Concept - 2022 Interiér je veľmi priestranný a doslova nabitý displejmi. Len palubná doska nesie tri. Samostatnú obrazovku má aj spolujazdec a ďalšie dve slúžia zadným cestujúcim.

Využíva umelú inteligenciu so samoučiacimi sa algoritmami. Samozrejmosťou je diaľková aktualizácia softvéru. Jednoduchá palubná doska je vybavená troma veľkými displejmi vrátane STLA SmartCockpitu vodiča. Ich obsah je možné personalizovať, zjednodušiť alebo aj integrovať. Dva displeje nájdeme aj vzadu. Každé sedadlo má navyše kameru, ktorá umožňuje vzájomnú komunikáciu členov posádky. Modernú atmosféru dotvárajú svetlé ekologické materiály a ambientné osvetlenie. Nechýbajú ani asistenčné systémy, ktoré zvládajú autonómnu jazdu na úrovni SAE3. Pocit priestoru umocňujú štíhle sedadlá na konzolách, ktoré akoby sa vznášali nad podlahou.

Chrysler Turbine - 1963 Čítajte viac Chrysler Turbine: Kupé na ‘tequilu‘ bolo romantickou, ale slepou uličkou

Pohon zabezpečujú dva elektromotory (EDMs), každý na jednej z náprav s výkonom po 150 kW. Spolu je tu teda systémových 300 kilowattov. Kapacitu batérií zabudovaných v podlahe nepoznáme, ale Chrysler udáva dojazd 350 až 400 míľ, čo je približne 560 až 640 km. Platforma nepochybne umožní variovať kapacitu akumulátorov, výkon aj voľbu medzi pohonom zadných, alebo všetkých štyroch kolies. Podľa neoficiálnych správ by mal Airflow nahradiť v ponuke obstarožný sedan Chrysler 300, keďže tento druh karosérie postupne vychádza z módy už aj v USA, kým popularita crossoverov a SUV neustále rastie. Airflow si tiež vieme predstaviť ako ideálneho vyslanca Chrysleru pre opätovný návrat do Európy.

Carlos Tavares Čítajte viac Šok: Stellantis úplne končí s osobnými vanmi a MPV. Zostanú len elektrické

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Concept #koncept #Chrysler #CES Las Vegas #Chrysler Airflow
Články podľa značiek