Citroën uviedol nástupcu pôvodného sedanu a kombi C5 na trh v roku 2018. A keďže klasike sa príliš nedarilo, C5 transformoval na SUV. Aj preto získalo prívlastok Aircross. Po štyroch rokoch prichádza v modernizovanej podobe. Zmeny sa dotkli najmä dizajnu a interiéru. A nejde rozhodne o retuše. Vidieť to na prvý pohľad. C5 Aircross sa totiž vzdal typických rozdelených predných svetiel. Nové riešenie pôsobí solídnejšie a homogénnejšie. Navyše sa dizajnéri vyhrali s úzkou prednou maskou, ktorá má vďaka lesklým segmentom evokovať klávesy. Tie nadväzujú na úplne novú grafiku svetiel s dennými diódami, ktoré sa po stranách rozvidlujú.
Čítajte viac Citroën Ami Buggy Concept: Mestské ‘mikroautoʼ vystrojili do terénu. Vyzerá odvážneSpolu s maskou sa menil aj nárazník s aerodynamicky tvarovanými rebrami. Zväčšené otvory dokážu priviesť k motoru viac vzduchu. Nové sú aj diódové matné zadné svetlá s výraznejšou 3D grafikou. Z profilu zaujmú nové 18-palcové disky kolies Pulsar s diamantovým výbrusom, tvar ochranných kapsúl Airbump či klavírnou čerňou lakované spätné zrkadlá a strešné lyžiny, ktoré sú teraz štandardom. Paleta lakov karosérie sa síce zúžila na šesť farieb, ale zato pribudol nový hlboký modrý odtieň Eclipse Blue, ktorý podľa intenzity svetla prechádza až do čiernej. Personalizáciu zabezpečia farebné dekoračné pakety – od čierneho cez chrómový až po modrý alebo bronzový.
Aj zmeny v interiéri sú evidentné na prvý pohľad. C5 Aircross dostal totiž kompletne prepracovanú palubnú dosku a stredovú konzolu. Integrovaný displej infotainmentu nahradila voľne stojaca 10-palcové obrazovka, ktorá je teraz v lepšom výhľade a dosahu vodiča. V súvislosti s tým sa zmenili aj pôvodné vertikálne prieduchy ventilácie na decentnejšie horizontálne. Digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 12,3 palca zvláda zobrazovanie navigácie či údajov energetických tokov v plug-in hybridnej verzii. Viac komfortu prinesú nové sedadlá z modelov C4 a C5 X, ktoré používajú penu s vysokou hustotou. Nové je aj ich štruktúrovanie a čalúnenie.
Stredová konzola zamenila joystick automatickej prevodovky za kolískový prepínač (e-Toggle), ktorý poznáme z mladšieho Citroënu C4. Nový je aj ovládač jazdných režimov a systému Grip Control. O bezpečnosť sa stará celkom 20 asistenčných systémov vrátane asistenta pre jazdu na diaľnici, udržiavania v jazdnom prúde či adaptívneho tempomatu. Komfort zvyšuje zavesenie s hydraulickými dorazmi, príplatková masážna funkcia sedadiel či indukčné nabíjanie telefónov. Citroën vyzdvihuje, že C5 Aircross je jediným SUV vo svojej triede s troma samostatnými, posuvnými a sklopnými zadnými sedadlami. Podľa toho sa veľkosť batožinového priestoru pohybuje od 580 do 720 a od 460 do 600 litrov prípade plug-in hybridnej verzie.
Čítajte viac Test: Citroën C4 – iný za každú cenu, ale sympaťákPod prednou kapotou sa toho veľa nemenilo. A to je dobré, pretože ako vieme, nový crossover C5 X sa musel rozlúčiť s naftovým motorom. Našťastie, v C5 Aircross motor 1,5 BlueHDi (96 kW) ostáva, a to buď so 6-stupňovou manuálnou alebo 8-stupňovú automatickou prevodovkou. Spoločnosť mu robia benzínový 3-valec 1,2 PureTech (96 kW) alebo 4-valec 1,6 PureTech (133 kW). Najvýkonnejší agregát je tiež základom plug-in hybridnej verzie, ktorá zapája do hry elektromotor s výkonom 81 kW a li-ion batériu s kapacitou 13,2 kWh. Tá má umožniť čisto elektrický dojazd do vzdialenosti približne 40 km. Ide zároveň o najúspornejšiu verziu s normovanou spotrebou 1,6 litra na 100 km. Pohon oboch náprav nie je pre C5 Aircross dostupný. Aj preto má bližšie ku crossoverom.