Pikapy to nemajú v Európe ľahké. Posledným príkladom je kolaps trojčiat Nissan Navara, Renault Alaskan a Mercedes-Benz triedy X. Ani jeden z nich si už nekúpite, Nissan dokonca zatvoril svoj španielsky závod v Barcelone, ktorý bol ich rodiskom. V uvoľnenej aréne tak zostalo len pár modelov. Mitsubishi L 200, nový Ford Ranger a Toyota Hilux. Práve Hilux patrí k stáliciam a tak Toyota nenecháva nič na náhodu. V roku 2020 ho výrazne modernizovala, čo znamenalo aj príchod nového 4-valca 2,8 D-4D a teraz prichádza s imidžovou verziu GR Sport. Nie náhodou. Vlani sa stal Hilux tímu Gazoo Racing (GR) absolútnym víťazom Rely Dakar, tak prečo to nezužitkovať.
Čítajte viac Toyota chce predávať to isté auto aj trikrát! Má to logikuHilux GR Sport má byť určený pre ľudí, ktorí nevnímajú pikap len ako drsného „pracanta“, ale pokojne aj ako štýlového spoločníka na dobrodružné cesty. Je to na ňom vidieť. Tím GR mu doprial atraktívny vizuálny tuning. Predná maska má špecifický čierny výplet a namiesto loga nápis Toyota, čo je odkaz na štvrtú generáciu Hiluxu zo začiatku osemdesiatych rokov. Neprehliadnuteľné sú reflektory s matným pozadím či hmlovky s väčšími lamelami. Čierny povrch majú aj 17-palcové disky kolies obuté terénnymi pneumatikami, kryty zrkadiel, bočné ochranné prahy či lemy blatníkov. S „temnou“ témou ostro kontrastujú červené tlmiče či červený akcent loga GR.
Kabíne dominujú športové sedadlá čalúnené kombináciou čiernej kože a Alcantary prešívané červenou niťou. Nechýbajú logá GR, napríklad na štartovacom tlačidle, koberčekoch, operadlách či grafickej animácii infotainmentu. Športovú atmosféru umocňujú hliníkové pedále, červená lišta, ktorá sa tiahne celou šírkou palubnej dosky a dekorácie s dizajnom karbónu. Raritou je modré ambientné osvetlenie. A keďže GR Sport je vrcholovou verziou modelového radu, jeho vybavenie zodpovedá najvyššej línii, ktorej súčasťou sú sériové LED svetlá, dvojzónová klimatizácia, automatický samosvorný diferenciál či bezkľúčové štartovanie.
Hilux GR tiež ťaží zo všetkých zlepšení, ktoré Hilux absolvoval koncom roka 2020. To znamená, že pod prednou kapotou pracuje 4-valec 2,8 D-4D s výkonom zvýšeným zo 110 na 150 kW a krútiacim momentom 500 Nm. Štandardom je 6-stupňová automatická prevodovka. Zvládne tak odviezť tonu nákladu a ťahať príves s hmotnosťou 3,5 tony. Interiér je vybavený multimediálnym rozhraním s 8-palcovou dotykovou obrazovkou a kompatibilitou so smartfónmi cez Apple CraPlay a Android Auto. Podstatné ale je, že tím Gazoo Racing zapracoval na podvozku.
Čítajte viac Toyota Corolla Cross: Tak predsa. ‘Malá ravka‘ príde aj do Európy! Kľúčovým prvkom úpravy sú nové predné a zadné jednokomorové tlmiče. Špeciálne vyladené sú aj zadné listové pružiny a puzdrá. Toyota tvrdí, že vďaka tomu došlo k výraznému zlepšeniu jazdných vlastností, napríklad k menším náklonom v zákrutách, lepšej reakcii riadenia, pokojnejšiemu správaniu v priamom smere a lepšej priľnavosti zadných kolies. Nové odpruženie má eliminovať vysokofrekvenčné vibrácie, takže prispieva k jazdnému komfortu. Ak máte záujem , musíte byť ešte chvíľu trpezlivé. Novinka Toyoty sa objaví na európskych trhoch až v priebehu leta.