Geely Monjaro: Toto čínske SUV treba brať vážne. Cenou omráči

Nad čínskymi autami stále tak trochu ohŕňame nos. Nové Geely Monjaro však zdieľa techniku s Volvom a za jeho dizajn by sa nemusela hanbiť ani sama švédska značka.

24.01.2022 10:00
debata (6)
Geely Monjaro je atraktívne SUV strednej... Foto: Geely
Geely Monjero - 2022 Geely Monjaro je atraktívne SUV strednej triedy. Jeho dizajn vám možno trochu pripomenie Volvo XC60. Vyčítať mu to ale nemôžme, Geely je totiž vlastníkom švédskej značky.

Geely je obria čínska automobilka, ktorej aktivity ďaleko presahujú región „ríše stredu“. Vlastní totiž značky Volvo, Lotus, a Polestar a zároveň je najväčším akcionárom Daimleru, teda Mercedesu-Benz. Autá vyrába aj s logami Geely, Lynk &Co a Proton, nehovoriac o divízii úžitkových vozidiel. Po Lynk&Co 01 a 03, ktoré sú súrodencami modelov Volva a schádzajú z liniek jeho holandského závodu, prichádza na rad ďalšia novinka s európskymi ambíciami – Geely Monjaro. V Číne má síce toto SUV názov Xing Yue L alebo XK11, ale na starý kontinent dorazí s oveľa vľúdnejším pomenovaním.

Geely Homtruck - ekologický kamión Čítajte viac Geely Homtruck: Číňania predstavili kamión budúcnosti

Monjaro zaútočí na SUV strednej triedy. Naznačuje to už rozmermi. Je dlhé 4 770, široké 1 895 a vysoké 1 689 mm. Aj rázvorom náprav 2 840 mm jasne naznačuje, že tu máme konkurenta napríklad pre Škodu Kodiaq alebo VW Tiguan Allspace. Hanbiť sa nemusí ani za dizajn. Má veľmi vyvážené proporcie, výraznú prednú masku, profil tak trochu pripomínajúci Volvo XC60 a zadné svetlá prepojené módnou diódovou lištou. Interiér zaujme modernou palubnou doskou s trojicou displejov. O luxus sa zas starajú štandardné elektricky nastaviteľné sedadlá, výkonné audio, automatická klimatizácia, bezkľúčový prístup a štartovanie či panoramatická strecha.

Na elektronike sa nešetrilo. Monjaro môže mať... Foto: Geely
Geely Monjero - 2022 Na elektronike sa nešetrilo. Monjaro môže mať až tri veľké displeje. O luxus sa zas starajú elektricky nastaviteľné sedadlá, bezkľúčové štartovanie, automatická klimatizácia či panoramatické okno.

Pochybovať netreba ani o konektivite a bezpečnostných asistentoch. Aktuálna je aj technika pod kapotou. Geely Monjaro je totiž postavené na platforme CMA sesterského Volva, ktoré švédska značka používa pre svoje menšie SUV XC40 a je rovnako základom Lynk & Co 01. Ako ale vidieť, Geely využilo modularitu platformy na maximum. Veď Monjero je až o 450 mm dlhšie. O pohon sa stará 4-valec 2,0 turbo s výkonom 160 alebo 175 kW. Slabšia verzia s krútiacim momentom 235 Nm je spojená so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou a pohonom predných kolies. Silnejšia posial krútiaci moment 350 Nm ku všetkým štyrom kolesám a to cez 8-stupňovú automatickú prevodovku.

Základom Monjara je platforma CMA, ktorá... Foto: Geely
Geely Monjero - 2022 Základom Monjara je platforma CMA, ktorá podoprie známe Volvo XC40. Čínsky derivát je ale až o 450 mm dlhší, takže konkuruje skôr Volvu XC60.

Neskôr by mala doraziť aj plug-in hybridná verzia s elektromotorom a preplňovaným 3-valcom s objemom 1,5 –litra. Opäť ide o techniku dobre známu z Volva XC40. Napriek tomu bude Monjaro veľmi dostupným modelom. Európske ceny síce ešte nepoznáme, ale tie čínske áno. Základ štartuje na 137 200 juanoch, čo je len 19 100 eur. Vrchol v podobe štvorkolky a najvyššej úrovne vybavenia sa stále zmestí pod 26 000 eur. To sú sumy, o ktorých sa nám v dnešných časoch nemôže ani snívať. Aj podstatne menšia Škoda Karoq, je v Európe drahšia. Či sa ale Geely podarí udržať čínske ceny na strom kontinente, sa dozvieme až v druhej polovici roka, kedy by sa Monjero malo objaviť na vybraných trhoch.

Geely Monjero -  2022
Geely Monjero -  2022
+9Geely Monjero -  2022

© Autorské práva vyhradené

6 debata chyba
Viac na túto tému: #Geely #Geely Monjaro
Články podľa značiek