Kia predstavila druhú generáciu Nira už vlani v novembri na autosalóne v Soule. Veľa o ňom však neprezradila. Karty vykladá na stôl až teraz. Zatiaľ ale len o hybridnej verzii, ktorá je základom tohto ekologického modelu. Tak ako v minulosti bude totiž Niro dostupné výlučne v elektrifikovaných verziách. Okrem hybridu sa ponuka rozrastie o plug-in hybrid a tiež čisto elektrickú verziu e-Niro. Všetky spája emotívnejší dizajn štylistického jazyka Opposites United, inšpirovaný štúdiou HabaNiro z roku 2019. Vynovený crossover tak dostal široký zadný stĺpik s kontrastným lakovaním a integrovanými svetlami v tvare bumerangov, ktorý je asi najmarkantnejším znakom druhej generácie. Z tohto dôvodu prišlo Niro o tretie bočné okienko.
Čítajte viac Test: Modernizovaná Kia Stonic - klasika v novom kabáteNa výber bude šesť farieb stĺpika a deväť farieb karosérie. To vytvára veľké možnosti personalizácie. Nezameniteľné je aj vďaka prednej maske s novou interpretáciou „tigrieho nosa“ so svetelnou lištou. Nové sú aj hlavné reflektory. Z profilu zaujme výrazná plastová ochrana spodných partií karosérie, dostupná v troch povrchových úpravách. Jednoduchú zadnú časť oživuje veľký zadný spojler a odrazky v tvare srdca. Samotné proporcie, až na dĺžku, sa ale zásadne nemenili. Nové Niro je dlhé 4 420, široké 1 825 a vysoké 1 545 mm. To znamená, že je o 65 mm dlhšie a o 20 širšie. Rázvor náprav 2 720 mm sa natiahol o rovné dva centimetre. Kia sa chváli aerodynamikou, ktorá skončila koeficientom cd 0,29, čo je na crossover dobrá hodnota.
V interiéri prebehla doslova revolúcia. Niro sa totiž v mnohom inšpirovalo revolučným elektromobilom EV6. Vidieť to na palubnej doske, vybavenej dvojicou vzájomne prepojených displejov, identickom volante aj na dotykovom paneli klimatizácie s dvojitou funkcionalitou, či otočnom ovládači prevodovky na stredovom tuneli. Nechýba head-up displej. Samotný asymetrický tvar „palubovky“ je ale odlišný. Modernú atmosféru dotvára ambientné osvetlenie so 74 odtieňmi a výber troch farebných spracovaní kabíny. Viac miesta prinesie posádke tenšia konštrukcia sedadiel. Vychytávkou je integrovaný vešiak na zadnej strane hlavových opierok či možnosť relaxačnej polohy sedadla spolujazdca.
Čítajte viac Kia Sportage: Žilinské SUV má slovenské ceny. Škode dajú zabraťPremiestnenie 12 V akumulátora k vysokonapäťovej batérii sa postaralo aj o nárast batožinového priestoru. Ten ponúka 451 litrov, o 15 viac ako v minulosti. Ekologickú povahu dokladá Niro použitím recyklovaných materiálov. Strešný obklad je vyrobený z použitých tapiet, sedadlá sú z biopolyuretanu a čalúnenie z materiálu Tencel, ktorý je výsledkom spracovania celulózy z vlákien eukalyptu. Nechýba ani záplava asistenčných systémov balíka DriveWise, vrátane udržiavania v jazdnom prúde, adaptívneho tempomatu, inteligentného rýchlostného asistenta a predchádzaniu zrážok pri prejazde križovatkami, či varovania pri vystupovaní. Najväčšou novinkou je ale parkovací asistent, ktorý zvláda manévre bez vodiča za volantom.
Konečne vieme viac aj o technike. Pohon hybridného Nira zabezpečí opäť kombinácia atmosférického 4-valca 1,6 GDI s výkonom 77 kW a krútiacim momentom 144 Nm, a elektromotora s výkonom 32 kW. Spája ich 6-stupňová dvojspojková prevodovka 6-DCT. Celkový systémový výkon sústavy je naladený na 103 kW. Z tohto pohľadu sa teda nič nezmenilo, ale Kia tvrdí, že nižšie trenie motora a lepšia aerodynamika znížia priemernú spotrebu na päť litrov paliva na 100 km. Ostatné parametre ostávajú tajomstvom. Novinkou plug-in hybridnej verzie je funkcia „Greenzone“. Auto sa teda prepne do bezemisného módu na základe údajov navigácie, ktorá rozpozná, že vodič vstúpil do bezemisnej zóny.
Čítajte viac Kia EV6: Vyskúšali sme kórejské elektrické ‘Porsche‘. Jazdí úžasnePodobne sa tak môže stať aj v blízkosti nemocníc, škôl či v blízkosti domova. Systém si tiež zapamätá miesta, kde vodič najčastejšie využíva režim EV, takže aj tam, pokiaľ je akumulátor dostatočne nabitý, prepne vozidlo do elektrického režimu. Zmenami prešiel aj podvozok s prednými tlmičovými vzperami McPherson a 4-prvkovým nezávislým zavesením zadných kolies. Menila sa geometria náprav, uloženie tlmičov aj nastavenie riadenia tak, aby Niro poskytovalo lepšiu odozvu a stabilitu. O akustický komfort, ktorý bol slabšou stránkou Nira, sa stará dodatočná izolácia motora a podvozkových partií. Novinka Kie bola predstavená zatiaľ len v Kórei, do Európy dorazí v priebehu roka.