Kia Niro: Konečne vieme viac. Ale len o hybride

Kia konečne prezrádza viac o druhej generácii Nira. Zatiaľ o jeho hybridnej verzii. Plug-in hybrid a čisto elektrický derivát prídu neskôr.

25.01.2022 10:00
debata
Niro ostalo kompaktným crossoverom. Akcentuje... Foto: Kia
Kia Niro - 2022 Niro ostalo kompaktným crossoverom. Akcentuje však viac aerodynamiku. Predná maska využíva úzky „tigrí nos“ a nižšie umiestnené svetlá.

Kia predstavila druhú generáciu Nira už vlani v novembri na autosalóne v Soule. Veľa o ňom však neprezradila. Karty vykladá na stôl až teraz. Zatiaľ ale len o hybridnej verzii, ktorá je základom tohto ekologického modelu. Tak ako v minulosti bude totiž Niro dostupné výlučne v elektrifikovaných verziách. Okrem hybridu sa ponuka rozrastie o plug-in hybrid a tiež čisto elektrickú verziu e-Niro. Všetky spája emotívnejší dizajn štylistického jazyka Opposites United, inšpirovaný štúdiou HabaNiro z roku 2019. Vynovený crossover tak dostal široký zadný stĺpik s kontrastným lakovaním a integrovanými svetlami v tvare bumerangov, ktorý je asi najmarkantnejším znakom druhej generácie. Z tohto dôvodu prišlo Niro o tretie bočné okienko.

Kia Stonic 1.0 74 kW 6MT (2021) Čítajte viac Test: Modernizovaná Kia Stonic - klasika v novom kabáte

Na výber bude šesť farieb stĺpika a deväť farieb karosérie. To vytvára veľké možnosti personalizácie. Nezameniteľné je aj vďaka prednej maske s novou interpretáciou „tigrieho nosa“ so svetelnou lištou. Nové sú aj hlavné reflektory. Z profilu zaujme výrazná plastová ochrana spodných partií karosérie, dostupná v troch povrchových úpravách. Jednoduchú zadnú časť oživuje veľký zadný spojler a odrazky v tvare srdca. Samotné proporcie, až na dĺžku, sa ale zásadne nemenili. Nové Niro je dlhé 4 420, široké 1 825 a vysoké 1 545 mm. To znamená, že je o 65 mm dlhšie a o 20 širšie. Rázvor náprav 2 720 mm sa natiahol o rovné dva centimetre. Kia sa chváli aerodynamikou, ktorá skončila koeficientom cd 0,29, čo je na crossover dobrá hodnota.

Najzaujímavejším prvkom dizajnu je robustný... Foto: Kia
Kia Niro - 2022 Najzaujímavejším prvkom dizajnu je robustný zadný stĺpik s kontrastným lakovaním a integrovanými svetlami. Na výber bude až deväť farieb karosérie, šesť farieb stĺpika a tri povrchové úpravy plastových ochranných prvkov.

V interiéri prebehla doslova revolúcia. Niro sa totiž v mnohom inšpirovalo revolučným elektromobilom EV6. Vidieť to na palubnej doske, vybavenej dvojicou vzájomne prepojených displejov, identickom volante aj na dotykovom paneli klimatizácie s dvojitou funkcionalitou, či otočnom ovládači prevodovky na stredovom tuneli. Nechýba head-up displej. Samotný asymetrický tvar „palubovky“ je ale odlišný. Modernú atmosféru dotvára ambientné osvetlenie so 74 odtieňmi a výber troch farebných spracovaní kabíny. Viac miesta prinesie posádke tenšia konštrukcia sedadiel. Vychytávkou je integrovaný vešiak na zadnej strane hlavových opierok či možnosť relaxačnej polohy sedadla spolujazdca.

Kia Sportage - výroba v Žiline november 2021 Čítajte viac Kia Sportage: Žilinské SUV má slovenské ceny. Škode dajú zabrať
Kia Niro - 2022
Kia Niro - 2022
+6Kia Niro - 2022

Premiestnenie 12 V akumulátora k vysokonapäťovej batérii sa postaralo aj o nárast batožinového priestoru. Ten ponúka 451 litrov, o 15 viac ako v minulosti. Ekologickú povahu dokladá Niro použitím recyklovaných materiálov. Strešný obklad je vyrobený z použitých tapiet, sedadlá sú z biopolyuretanu a čalúnenie z materiálu Tencel, ktorý je výsledkom spracovania celulózy z vlákien eukalyptu. Nechýba ani záplava asistenčných systémov balíka DriveWise, vrátane udržiavania v jazdnom prúde, adaptívneho tempomatu, inteligentného rýchlostného asistenta a predchádzaniu zrážok pri prejazde križovatkami, či varovania pri vystupovaní. Najväčšou novinkou je ale parkovací asistent, ktorý zvláda manévre bez vodiča za volantom.

Interiér s výlučne digitálnym kokpitom a... Foto: Kia
Kia Niro - 2022 Interiér s výlučne digitálnym kokpitom a asymetrickou palubnou doskou je inšpirovaný elektrickou Kiou EV6. Vidieť to aj na paneli klimatizácie s dvojitou funkcionalitou.

Konečne vieme viac aj o technike. Pohon hybridného Nira zabezpečí opäť kombinácia atmosférického 4-valca 1,6 GDI s výkonom 77 kW a krútiacim momentom 144 Nm, a elektromotora s výkonom 32 kW. Spája ich 6-stupňová dvojspojková prevodovka 6-DCT. Celkový systémový výkon sústavy je naladený na 103 kW. Z tohto pohľadu sa teda nič nezmenilo, ale Kia tvrdí, že nižšie trenie motora a lepšia aerodynamika znížia priemernú spotrebu na päť litrov paliva na 100 km. Ostatné parametre ostávajú tajomstvom. Novinkou plug-in hybridnej verzie je funkcia „Greenzone“. Auto sa teda prepne do bezemisného módu na základe údajov navigácie, ktorá rozpozná, že vodič vstúpil do bezemisnej zóny.

Kia EV6 - 2021 Čítajte viac Kia EV6: Vyskúšali sme kórejské elektrické ‘Porsche‘. Jazdí úžasne

Podobne sa tak môže stať aj v blízkosti nemocníc, škôl či v blízkosti domova. Systém si tiež zapamätá miesta, kde vodič najčastejšie využíva režim EV, takže aj tam, pokiaľ je akumulátor dostatočne nabitý, prepne vozidlo do elektrického režimu. Zmenami prešiel aj podvozok s prednými tlmičovými vzperami McPherson a 4-prvkovým nezávislým zavesením zadných kolies. Menila sa geometria náprav, uloženie tlmičov aj nastavenie riadenia tak, aby Niro poskytovalo lepšiu odozvu a stabilitu. O akustický komfort, ktorý bol slabšou stránkou Nira, sa stará dodatočná izolácia motora a podvozkových partií. Novinka Kie bola predstavená zatiaľ len v Kórei, do Európy dorazí v priebehu roka.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Kia #Kia Niro
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek