Bronco je pre Ford obrovským úspechom. Reinkarnovaná legenda už stihla ukradnúť množstvo zákazníkov legendárnemu Wrangleru. Doteraz ale Ford nemal odpoveď na najvýkonnejšie a najdrsnejšie verzie Jeepu. Napríklad na 8-valcový Rubicon 392. To sa práve mení. Bronco prichádza v novej verzii Raptor, pri ktorej divízia Ford Performance využila skúsenosti zo stavby drsných pikapov F-150 Raptor a Ranger Raptor, ako aj z Bronca DR a zo špeciálov pre zničujúce off-roadové preteky Ultra4 Racing. Ford tak sľubuje, že Bronco Raptor zvládne jazdu po púštnych dunách diaľničnou rýchlosťou a nezľakne sa ani obrích balvanov.
Čítajte viac Ford Bronco: Wrangler už nie je sám. Súper sa vracia po 24 rokoch!Hoci je už štandardné Bronco v teréne ako doma, Raptor ide ešte ďalej. Ford Performance neobišiel pri off-roadovom tuningu žiadny aspekt. A začal rovno hardvérom. Rámový podvozok využíva vysokopevnostnú oceľ a nové tlmičové veže, umožňujúce väčší zdvih kolies. Spodnú časť vrátane hnacej sústavy chránia odolnejšie nárazníky s ťažnými okami a odnímateľnými koncovými krytmi, ale aj oceľové klzné dosky. V oblasti stĺpika B pribudla dodatočná priečka a vystužený je aj C stĺpik, čo Raptoru prinieslo o 50 % vyššiu torznú tuhosť. Odolnú prednú nápravu Dana 44 AdvanTEC dopĺňa zadná tuhá náprava Dana50 Heavy-Duty.
Rozchod kolies bol zväčšený o 21,8 a svetlá výška o 12 centimetrov. Zmenám neunikli ani tlmiče. Tie nové FOX s technológiou LiveValve označuje Ford ako poloaktívne. Ich senzory monitorujú aktuálny stav 100-krát za sekundu a podľa toho upravujú nastavenie. Nové zavesenie umožnilo zväčšiť zdvih predných kolies na 330 a zadných až na 355 mm, čo je o 60, respektíve o 40 % viac. Špeciálne 17-palcové disky obúvajú extrémne pneumatiky BFGoodrich s priemerom 37 palcov, čo sú najväčšie off-roadové plášte vyrábané v USA. Upravené bolo aj riadenie s novým hrebeňom a krytom.
Pod kapotou pracuje 6-valec 3,0 EcoBoost s dvojicou turbodúchadiel, vyladený na 298 kW. To je výrazný nárast, pretože doteraz najvýkonnejšia verzia 2,7 EcoBoost produkovala „len“ 246 kW. Aby bol motor priam nezničiteľný, zamenil hliníkový blok za liatinový. Aj preto má Raptor na váhe 2 600 kg. Hoci bežné Bronco si môžete dopriať s manuálom, Raptor využíva výlučne 10-stupňový automat SelectShift. Ten má skrátený stály prevod na 3,06. O emócie sa stará zdvojená výfuková sústava s aktívnymi klapkami, ktorá umožňuje viacero akustických prejavov – od decentného Quiet cez Normal, Sport až po ostrý Baja.
Pohon oboch náprav ponúka štyri jazdné módy cez systém voľby jazdných režimov G.O.A.T. vrátane Baja a nového Tow/Haul, vďaka ktorému zvládne Raptor ťahať príves s hmotnosťou dvoch ton, čo je 500 viac. Toto nezastaviteľné monštrum si nemôžte nevšimnúť. Má totiž čierne nadstavce blatníkov rozšírené o 250 mm, oceľové nárazníky a reflektory s jantárovou farbou denných a obrysových svetiel. Nápis Bronco na prednej maske nahradil nápis Ford. Prahy chránia oceľové lišty. Na prednej kapote zabezpečujú prívod vzduchu k medzichladičom čierne otvory. Tie na blatníkoch sa zas starajú o odvod horúceho vzduchu z motorového priestoru.
Na výber bude desať lakov karosérie vrátane oranžového odtieňu Code Orange. Oranžová farba prenikla aj do interiéru. Kontrastuje totiž s čiernym čalúnením. Športové sedadlá z dielne Ford Performance sú pokryté vinylovým poťahom a podlaha gumou, aby Raptor odolával vode a bolo ho možné ľahko vyčistiť. Upravený je aj veniec volantu či grafika prístrojov. Dvanásťpalcový digitálny kokpit môže zobrazovať dôležité údaje ako otáčky, zaradený prevodový stupeň či uhly náklonov. Infotainment Sync4 s 12-palcovým dotykovým displejom zas zvláda 360-stupňové zobrazenie okolia, čo príde v teréne vhod. Nechýba hlasové ovládanie, audio B&O s 10 reproduktormi či adaptívny tempomat.
Bronco Rapotor si budú môcť americkí zákazníci objednať od marca, pričom prvé kusy k nim dorazia v priebehu leta. Cenu im budeme závidieť. Bronco Raptor štartuje za Atlantikom na 69 995 dolároch. Či sa bronco dostane aj do Európy je zatiaľ neisté, no americké vedenie spoločnosti nad tým vraj uvažuje.