Škoda Enyaq Coupé: Najdrahšia Škoda je tu. Cenu zatiaľ tají

Škoda konečne vyložila karty na stôl. Predstavila dlho avizovanú kupé verziu Enyaqu iV. Nový je dizajn aj softvér. V podstate tu máme sériovú verziu konceptu Vision iV predstaveného v roku 2019. Novinka sa tiež rýchlejšie nabíja.

01.02.2022 05:00
debata (3)
Športovejší derivát Enyaqu iV má agresívnejšie... Foto: Škoda-Auto
Škoda Enyaq Coupé RS iV - 2022 Športovejší derivát Enyaqu iV má agresívnejšie nárazníky, minimálne 19-palcové disky aj lakované prahy.

Škoda už vo veľkom naskočila na vlak elektrifikácie. Realitou je jej nové elektrické SUV Enyaq iV. Vedeli sme však, že čoskoro bude nasledovať jeho športovejšia verzia Coupé. A Škoda to ani netajila. Už dlhší čas nás dráždila snímkami zamaskovaných predprodukčných prototypov aj skicami exteriéru a interiéru.

Až včera sa ale Enyaq Coupé iV predstavil v plnej nahote. A to hneď aj ako atraktívne RS. Aj keď sa jeho svetová premiéra odohrala virtuálne, Slovensko patrilo k piatim krajinám, kam novinka počas akcie aj skutočne dorazila a zúčastnení novinári si ju bezprostredne mohli obzrieť na vlastné oči. A to hneď v atraktívnej verzii RS. A musíme priznať, že naživo vyzerá Enyaq Coupé RS iV skutočne exkluzívne. Posúďte sami:

Škoda Enyaq Coupé RS iV (2022)
Škoda Enyaq Coupé RS iV (2022)
+11Škoda Enyaq Coupé RS iV (2022)

Enyaq Coupé má hneď niekoľko primátov. Je prvým SUV-Coupé a zároveň prvý elektrickým modelom rodiny RS. Je teda presne tým, čo Škoda naznačila štúdiou Vision iV v roku 2019, ešte na vtedajšom autosalóne v Ženeve.

Zaujímavé je, že formát kupé sa nijak zásadne nemenil. Na rázvore 2 770 mm a celkovej dĺžke 4 653 mm pribudlo len päť milimetrov. Rozdiel v šírke predstavujú len dva milimetre, a čo je prekvapivé, Enyaq Coupé iV nie je dokonca ani nižší. Naopak, jeho 1 622 mm znamená, že má o štyri milimetre viac.

Napriek splývavej siluete kabíny, ktorá začína... Foto: Škoda-Auto
Škoda Enyaq Coupé iV - 2022 Napriek splývavej siluete kabíny, ktorá začína klesať za stredovými stĺpikmi je kupé rovnako vysoké ako bežný Enyaq. Dokonca o štyri milimetre vyššie.
Škoda Enyaq Coupé iV - 2022
Škoda Enyaq Coupé iV - 2022
+10Škoda Enyaq Coupé iV - 2022

Napriek tomu ho spoznáte na prvý pohľad. Má totiž športovejšie nárazníky a hlavne splývajúcu líniu strechy, ktorá začína zvoľna klesať od B stĺpikov. Sklon predného okna sa nemenil. Silueta je zakončená atraktívnou odtrhovou hranou. Aj tá sa podieľa na skvelej aerodynamike s fantastickým koeficientom Cd 0,234.

Ladnejší tvar kabíny sa podpísal na lepšej... Foto: Škoda-Auto
Škoda Enyaq Coupé RS iV - 2022 Ladnejší tvar kabíny sa podpísal na lepšej aerodynamike s fantastickým koeficientom Cd 0,234. Toto je verzia RS, ktorú spoznáte najmä vďaka limetkovému laku, 20-palcový diskom a čiernym dekoráciám.
Škoda Enyaq Coupé RS iV - 2022
Škoda Enyaq Coupé RS iV - 2022
+16Škoda Enyaq Coupé RS iV - 2022

Športový akcent dotvárajú diódové svetlá, lakované prahy, minimálne 19-palcové disky kolies a tiež sériovo dodávaná panoramatická strecha, ktorá nadväzuje na čelné a zadné okno, čím vytvára čierny pás a zvýrazňuje líniu strechy. Ide o najväčšiu panoramatickú strechu zo všetkých modelov Škody. RS pokračuje v emóciách ešte ďalej. Napríklad podsvietenou kryštalickou maskou Crystal Face so 131 diódami, čiernymi kontrastnými prvkami, ako lemom okien, difúzorom, reflexnými prvkami v zadnom nárazníku, 20-palcovými diskami ale tiež špecifickými lakmi karosérie – žiarovo zeleným Mamba alebo šedým Graphite. Dopriať si však môžete aj gigantické dvadsaťjednotky.

Presvetlená kabína so sériovou panoramatickou... Foto: Škoda-Auto
Škoda Enyaq Coupé RS iV - 2022 Presvetlená kabína so sériovou panoramatickou strechou má novší infotainment. RS pridáva špecifické čalúnenie, hliníkové pedále a sedadlá s integrovanými opierkami hláv.
Enyaq, výroba Čítajte viac Škoda chce aspoň päť elektromobilov. So ‘spaľovákmi‘ to ‘zabalí‘

Tak ako pri bežných Enyaqoch, si môžu zákazníci vyberať niekoľko dizajnových línií. Základom je Design Selection Loft s čierno-šedným sfarbení. Vrcholom je ale nepochybne RS v dvoch dizajnových prevedeniach. Obe spájajú pseudokarbónové dekorácie, hliníkové pedále, športové sedadlá s integrovanými opierkami hláv a logom RS. Čalúnenie vo verzii Design Selection RS Loungue má kontrastné limetkové prešívanie, ktoré nájdeme aj na palubnej doske či na volante. RS Suite dáva prednosť perforovanej koži. V sériovej výbave nájdeme trojzónovú klimatizáciu. Pritom však žiadna z verzií Coupé neprišla o praktický kufor s objemom 570 litrov. To je len o 15 menej v porovnaní s bežným Enyaqom.

Najvýkonnejšia verzia RS má dva elektromotory s... Foto: Škoda-Auto
Škoda Enyaq Coupé RS iV - 2022 Najvýkonnejšia verzia RS má dva elektromotory s výkonom 220 kW. Na stovku tak zrýchli za 6,5 sekundy.
Škoda Enyaq iV - Euro NCAP apríl 2021 Čítajte viac Toto sú najbezpečnejšie autá roka 2021. Škoda má dve zlaté!

Trpieť by nemali ani cestujúci na zadných sedadlách, pretože strecha je v rovnakej výške. Kokpit Coupé sa nejako zvlášť nelíši od toho štandardného. Pred vodičom je malý 5,3-palcový displej a v centre „palubovky“ 13-palcový infotainment. Za príplatok dostanete head-up displej. Čo je však podstatné, Enyaq Coupé iV prichádza s novším softvérom ME 3.0, ktorý zlepšuje aktualizáciu dát, ale najmä teplotný manažment batérie, čo sa má prejaviť na výkone, účinnosti rekuperácie a na rýchlosti dobíjania. Posádka si má tiež všimnúť zvýšený kontrast zobrazenia cúvacej kamery. Polepšili si aj asistenčné systémy, povýšené na úroveň 2.5. Enyaq Coupé iV vie nasledovať vozidlá na diaľnici a parkovací asistent si zas zapamätá manévre, ktoré neskôr zopakuje.

V kufri je stále parádnych 570 litrov, len o 15... Foto: Škoda-Auto
Škoda Enyaq Coupé iV - 2022 V kufri je stále parádnych 570 litrov, len o 15 menej ako v klasickom Enyaqu iV.
Škoda 200 RS - novodobá ointerpretácia 2021 Čítajte viac Škoda 200 RS: Takto by mohlo vyzerať ‘neznáme‘ kupé dnes

Na výber budú tri výkonové verzie. Najprv s väčším paketom batérii s využiteľnou kapacitou 77 kWh. Základom je Enyaq Coupé iV 80 s výkonom 150 kW a jediným zadným elektromotorom. Enyaq Coupé iV 80× má pohon oboch náprav. Dvojica elektromotorov poskytuje 195 kW. No a na vrchole je, samozrejme, Enyaq Coupé RS iV s výkonom 220 kW, ktorý zrýchľuje na stovku za 6,5 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 180 km/h, o 20 km/h vyššiu ako ostatné verzie. Zákazníci majú oceniť podporu nabíjania výkonom 135 kW, o 10 kW vyšším. Nabitie z 10 na 80 % zaberie potom len 29 minút. Zlepšená aerodynamika a tepelné čerpadlo vedú zas k vyššej efektivite. Dojazd verzie 80 má byť až 545 km, o 25 viac v porovnaní s Enyaqom iV.

VIDEO: Nová Škoda Enyaq Coupé iV.
Video

Novinka dorazí k zákazníkom najprv vo vrcholovej verzii RS a to už v marci. V máji majú nasledovať aj základné. Vrátane verzie s menším batériovým paketom iV60 s kapacitou 58 kWh a elektromotorom s výkonom 132 kW.

Porovnanie rozmerov

Verzia Enyaq Coupé iV Enyaq iV
Dĺžka (mm) 4 653 4 648
Šírka (mm) 1 879 1 877
Výška (mm) 1 622 1 618
Rázvor náprav (mm) 2 770 2 765
Veľkosť kufra (l) 570/- 585/1 711

Technické údaje

Verzia 60 80 80× RS
Pohon 4×2 4×2 (zadný) 4×4 4×4
Využiteľná kapacita batérie (kWh) 58 77 77 77
Max. výkon (kW) 132 150 195 220
Krútiaci moment (Nm) 310 310 425 460
0 – 100 km/h (s) 8,8 8,7 7,0 6,5
Max. rýchlosť (km/h) 160 160 160 180
Dojazd (km) 545
Nabíjací výkon (kW) 100 135 135 135
Čas nabíjania 10 – 80 % (min)- 29 29 29  

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #elektromobily #Škoda-Auto #Škoda Enyaq Coupé iV
Články podľa značiek