Land Cruiser je za Atlantikom minulosťou. Pozíciu luxusných modelov Toyoty tu zastúpi Lexus LX a nová generácia Toyoty Sequoia. Pre Američanov to ale zasa až taká novinka nie je. Sequoia bola totiž už od roku 2000 súrodencom full-size pikapu Tundra a v USA to mala namierené proti veľkým SUV typu Cadillac Escalade či Honda Pilot. Na generačnú výmenu bol naozaj najvyšší čas, pretože súčasná, druhá generácia, bola predstavená už v roku 2007. Takže ani celý rad faceliftov nedokázal utajiť jej vek. Asi neprekvapí, že po toľkých rokoch ide o veľkú zmenu. Sequoia konečne ťaží z najmodernejšej techniky nového Land Cruisera a Lexusu LX, čo znamená platformu GA-F a hybridný pohon. V porovnaní s nimi je ale opäť väčšia.
Srdcom Sequoie je úplne nový 6-valec 3,5 V6 i-Force Max podporený dvojicou turbodúchadiel. Osemvalcová „atmosféra“ je teda minulosťou. O výkon sa však báť netreba, pretože nový agregát produkuje s podporou motor-generátora 326 kW a krútiaci moment 790 Nm. Prenos zabezpečuje 10-stupňová automatická prevodovka. Zaujímavé je, že na rozdiel od Lexusu LX a Land Cruisera bude v ponuke aj verzia s pohonom jednej nápravy. Verzie 4WD môžu naďalej počítať s redukčnou prevodovkou. Dynamické parametre ani spotrebu paliva zatiaľ Toyota neprezradila, hovorí ale o „úžasnej efektivite“ a zlepšení ťažných schopností o 22 %, čo znamená možnosť ťahať príves s hmotnosťou 4 082 kg.
Aj preto vo výbave pribudol balík Tow Tech Package, ktorý obsahuje výsuvné spätné zrkadlá, asistent pre napájanie prívesu, asistent pre cúvanie ako aj stabilizačnú kontrolu pri jazde s prívesom. Základom Sequoie je rámový podvozok, ktorý má byť tuhší a ľahší, napríklad vďaka laserovému zváraniu. Kým predné kolesá sú zavesené nezávisle, vzadu je odolná tuhá náprava vedená viacerými ramenami. Komfort môže zvýšiť pneumatické odpruženie zadných kolies s udržiavaním svetlej výšky, ale aj adaptívne tlmiče (AVS). Úplnou novinkou je elektrický posilňovač riadenia. Systém Drive Mode Select ponúka na výber jazdné režimy Eco, Normal a Sport. S pneumatickým odpružením pribudnú módy Comfort, Sport S+ a Custom.
Vďaka veľkému formátu ponúkne Sequoia nesmierne priestranný a variabilný interiér. Stredný rad sedadiel môže tvoriť lavica alebo dve „kapitánske“ kreslá, ktoré sa dajú nastavovať do relaxačnej polohy alebo preklopiť vpred pre zväčšenie nákladného priestoru. Vychytávkou tretieho radu je možnosť elektrického posuvu v rozsahu 15 cm. Druhou možnosťou je sklápanie do podlahy. A k tomu pridala Sequoia systém prestaviteľných políc Cargo Shelf, ktoré možno uchytiť v rôznych výškach. Na výber bude päť úrovní vybavenia. Už základná verzia má 12,3-palcový digitálny prístrojový panel či vyhrievané sedadlá.
Čítajte viac Toyota Hilux GR Sport: Hviezda Dakaru priostrila. Má takmer voľné poleVyššie úrovne prichádzajú so 14-palcovým infotainmentom, kapitánskymi kreslami, elektrickým ovládaním tretieho radu či kompletným balíkom asistenčných systémov Toyota Safety Sense. Najvyššiu úrovne TRD a úplne novú verziu Capstone oživuje predná svetelná lišta alebo kolesá s priemerom až do 22 palcov. S novou Sequoiou súvisí aj ďalšia podstatná zmena. Jej výroba sa totiž po dlhých rokoch sťahuje z Indiany do San Antonia, kde bude schádzať z liniek po boku pikapu Tundra. Pôvodný závod totiž Toyota pripravuje na výrobu nových 8-miestnych hybridných SUV. K prvým zákazníkom má Sequoia doraziť v lete.
Čítajte viac Toyota Corolla Cross: Tak predsa. ‘Malá ravka‘ príde aj do Európy!