Audi, ako súčasť koncernu Volkswagen, sa elektrickej budúcnosti rozhodne nebráni, no nezabúda ani na priaznivcov tradičných športových modelov. Dokazuje to aj športová verzia modelu A3 nesúca označenie S3 Sedan. Poháňa ho totiž preplňovaný dvojlitrový štvorvalec s výkonom 228 kW (310 k) a krútiacim momentom 400 Nm. Silu agregátu prenáša na všetky kolesá pohonu quattro sedemstupňová automatická prevodovka S-tronic.
Vďaka tomu neprekvapí zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a elektronicky obmedzená maximálna rýchlosť 250 km/h. To sú však údaje, ktoré samé o sebe nemusia znamenať veľa. V Ingolstadte si dali záležať na vylepšeniach aj v ďalších oblastiach, ktoré majú priniesť prvotriedne jazdné schopnosti.
Ide o zníženie podvozku o 15 milimetrov, kotúčové brzdy s vnútorným chladením, elektronicky riadené tlmiče a možnosť zvoliť si okrem štandardne dodávaných 18-palcových diskov kolies aj príplatkové 19-palcové.
Zároveň sa nezabudlo ani na vonkajšie zmeny vzhľadu, ktoré dodávajú autu patričné vyžarovanie. Prednú masku Singleframe tvoria veľké šesťuholníky, ktoré dopĺňajú zväčšené otvory pre prísun chladiaceho vzduchu k brzdám. Vzadu nechýba štvorica koncoviek výfuku a difúzor. Zadné svetlá majú tmavé pozadie a predné môžu využívať techniku LED Matrix s 15 LED segmentami.

V interiéri sa vodič môže tešiť na najmodernejší digitálny prístrojový štít Audi Virtual Cockpit s uhlopriečkou 12,3 palca. Ide o príplatkový prvok výbavy. Štandardne má vodič pred sebou displej s 10,25-palcovou uhlopriečkou. Infotainment sa ovláda cez 10,1-palcovú dotykovú obrazovku. Za príplatok je možné auto vybaviť aj head-up displejom.
Športovú atmosféru kabíny dotvára kontrastné prešívanie sedadiel, naspodku sploštený volant, detaily z hliníka a karbónu. Pre milovníkov hudby je pripravený prémiový audiosystém Bang & Olufsen.
Verzia RS ide ešte ďalej
Vrcholová verzia modelového radu ponúka ešte o niečo agresívnejší dizajn a športovejšie okrasy v interiéri. Najpodstatnejšia zmena sa však ukrýva pod kapotou. Je ňou 2,5-litrový päťvalec s výkonom 294 kW (400 k) a krútiacim momentom 500 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá len 3,8 sekundy a maximálna rýchlosť s paketom RS Dynamic dosahuje 290 km/h. To sú už hodnoty zo sveta superšportov.
Okrem silnejšej pohonnej jednotky má verzia RS prepracované nastavenie pruženia aj tlmičov a rozdelenie krútiaceho momentu, čo umožňuje ľahšie kontrolovať drifty. Silnejší výkon potrebuje aj silnejšiu brzdovú sústavu, a tak má verzia RS štandardne šesťpiestikové brzdové strmene na oceľových kotúčoch. Za príplatok je na výber aj karbónovo-keramická brzdová sústava s priemerom kotúčov 380 mm vpredu a 310 mm vzadu.