
„Ešte potrvá, kým vybudujeme imidž DS na úroveň, aby sme si mohli účtovať vysoké sumy za autá, ako je toto. V každom prípade potrebujeme v portfóliu imagemakera. Či to však bude E-Tense, vám sľúbiť neviem,“ povedal v roku 2016 na konto štúdie E-Tense Carlos Tavares, vtedy ešte len šéf koncernu PSA, dnes už šéf Stellantisu. Od premiéry ubehlo šesť rokov, no ako sa zdá, vízia výroby elektrického kupé stále žije. Prečo by inak DS vytiahlo zo „depozitu“ pôvodnú štúdiu a kompletne ju prepracovalo? Tentoraz s pomocou divízie DS Performance, ktorá má na starosti všetko, čo súvisí s účasťou DS v seriáli Formuly E.

DS E-Tense s prívlastkom Performance sa tak premenilo na „prezlečenú“ Formulu E s tou najnovšou technológiou. Kým pôvodný koncept mal dva elektromotory s výkonom 300 kW, tentoraz sú naladené odlišne. Predný má 250 a zadný 350 kW. Pochádzajú priamo z elektrického monopostu DS. Spolu je tu teda 600 kW a k tomu gigantických 8 000 Nm krútiaceho momentu, meraného na kolesách. Dynamika musí byť omračujúca, najmä ak je DS E-Tense s dĺžkou približne 4,7, šírkou dva a výškou len necelých 1,3 metra, vyrobené z kompozitných materiálov. Jeho nosnú štruktúru predstavuje karbónový monokok.

Úplne nové sú aj batérie, na ktorých vývoji pracovalo DS s TotalEnergies a jej dcérskou spoločnosťou Saft. Kapacita nie je známa, ale DS tvrdí, že majú inovatívnu chémiu a revolučný chladiaci systém článkov. Umožňujú poskytovať výkon 600 kW a zároveň regenerovať brzdnú energiu s rovnakým výkonom. Aj preto E-Tense Performance používa klasické brzdy len naozaj výnimočne. Absolútna väčšina spomalení ide na konto rekuperácie. O bezpečnosť akumulátorového paketu sa stará uhlíkovo-kompozitná schránka, umiestnená pred zadnou nápravou, čo prispieva k perfektnému rozloženiu hmotnosti.

Menil sa aj dizajn, hoci dráždivý zelený lak Ametrin, ktorý mení odtieň podľa intenzity svetla a uhlu pohľadu, štúdii zostal. Nové sú však extrémne úzke reflektory, ktoré tvorí 800 diód, a tiež maska. Pôvodný plástový výplet nahradil podsvietený modul s výrazným 3D efektom a uvítacou sekvenciou, ktorý sme už mohli vidieť na mladšom koncepte DS Aero Sport Lounge. Objavujú sa tu tiež dve kamery, ktoré posielajú potrebné údaje pre asistenčné systémy a dotvárajú technologický imidž štúdie. Vynovené 21-palcové disky dostali aerodynamický dizajn a strecha matný čierny náter, ktorý dodáva konceptu dramatický vzhľad.
Do kabíny nás DS opäť nepustilo, má byť však zariadená veľmi stroho, takmer ako monopost Formuly E, z ktorej si E-Tense Performance požičalo napríklad sedadlá. Že nejde o okruhový špeciál však naznačuje špičková aparatúra Focal Utopia s párom reproduktorov Scala Evo. Či nakoniec z E-Tense vznikne sériové kupé, nie je stále jasné. DS považuje koncept zatiaľ za laboratórium nových technológií, ktoré zamieria do sériových áut. Už od tohto mesiaca sa budú za volantom striedať Jean-Éric Vergne a Antonio Felix da Costa, šampióni Formuly E, s cieľom doviesť vývoj do finále. Minimálne bude E-Tense Performance „ambasádorom“ novej stratégie DS, ktoré sa už v roku 2024 plánuje zmeniť na čistú „elektromobilku“.
