
Volkswagen práve uvádza na náš trh nový crossover Taigo. Ten patrí do segmentu B, v ktorom automobilka už má dva silné modely -Polo a hlavne T-Cross. Práve druhý z nich sa na našom trhu v uplynulom roku predával výborne, predbehol dokonca aj Golf. Stal sa nielen najpredávanejším modelom Volkswagenu na slovenskom trhu, ale dostal sa aj do prvej desiatky najpredávanejších áut na Slovensku.

Práve T-Cross je novému Taigu najbližšie a uvidíme, či na sebe nebudú trochu kanibalizovať. Rozmerovo sú si veľmi podobné, rázvor majú prakticky identický. T-Cross svojou karosériou však viac pripomína klasické SUV, zatiaľ čo nové Taigo má populárnu karosériu, ktorá svojou skosenou zadnou časťou evokuje kupé. Preto je od T-Crossu o niečo nižšie a dlhšie, aby viac vynikla jeho dynamika.
Rozmery, objemy (porovnanie s T-Cross)
Model | Volkswagen Taigo | Volkswagen T-Cross | Rozdiel |
---|---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4 258 | 4 108 | + 150 |
Šírka (mm) | 1 757 | 1 760 | – 3 |
Výška (mm) | 1 495 | 1 559 | – 64 |
Rázvor náprav (mm) | 2 566 | 2 564 | + 2 |
Objem kufra (l) | 438 | 455 | – 17 |
Taigo prichádza aj s pomerne zaujímavou základnou cenou. S motorom 1,0 TSI s výkonom 81 kW a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou stojí 17 990 eur. Škoda Kamiq s rovnakým motorom a prevodovkou začína v základnej výbave Style s cenou len o 10 eur nižšie. A ako vyzerá cenové porovnanie s T-Crossom? Ten je s týmto motorom a 6-stupňovým manuálom drahší o tisícku. Na rozdiel od Taiga ho však dostanete aj so slabším benzínovým „litrákom“ s výkonom 70 kW (91 koní) a 5-stupňovým manuálom za 18 390 eur.
Cenník Volkswagen Taigo
Motor | Výkon (kW/k) | Prevodovka | Life | Style | R-Line |
---|---|---|---|---|---|
1,0 TSI | 81/110 | 6M | 17 990 € | 20 790 € | 20 890 € |
1,0 TSI DSG | 81/110 | 7DSG | 20 190 € | 22 390 € | 22 490 € |
1,5 TSI DSG | 110/150 | 7DSG | – | 24 190 € | 24 290 € |
Nové Taigo prichádza s tromi stupňami výbavy. Nižší je označený ako Life a dva vyššie, cenovo prakticky identické, ako Style a R-Line. Už v základe má Taigo pomerne slušnú výbavu. Patria do nej napríklad 16-palcové disky z ľahkých zliatin, parkovacie senzory vpredu aj vzadu, LED svetlá vpredu aj vzadu, digitálny kokpit, klimatizácia Climatic. rádio Composition Colour so 6,5-palcovým farebným dotykovým displejom a centrálny airbag medzi vodičom a spolujazdcom.
Vyššie výbavy Style a R-Line sú podobné, R-Line je viac imidžová a obsahuje napríklad športové sedadlá a inak tvarované nárazníky, Style zas má pokročilé svetlá IQ Light s technológiou Matrix Led, teda s premenlivým tvarom svetelného kužeľu. V oboch je však posilnená technologická výbava v podobe balíku IQ.Drive. Ten obsahuje asistent pre aktívne vedenie v jazdnom pruhu, asistent pre jazdu v dopravnej zápche a adaptívny tempomat ACC. Taktiež súčasťou oboch je možnosť bezdrôtového pripojenia smartfónov prostredníctvom protokolov Apple Car Play a Android Auto a tiež v oboch auto obúva väčšie kolesá so 17-palcovými diskami.
Ako Taigo reálne jazdí sa dozviete už onedlho, pretože práve v tomto týždni auto preberáme na náš redakčný test.
Technické údaje
Motor | 1,0 TSI | 1,0 TSI DSG | 1,5 TSI DSG |
---|---|---|---|
Max. výkon (kW/k) | 81/110 | 81/110 | 110/150 |
Krútiaci moment (Nm) | 200 | 200 | 250 |
Prevodovka | 6M | 7DSG | 7DSG |
0 – 100 km/h (s) | 10,9 | 10,9 | 8,3 |
Max. rýchlosť (km/h) | 191 | 191 | 212 |
Spotreba na 100 km, WLTP (l) | 5,5 | 5,9 | 6,1 |