Volkswagen práve uvádza na náš trh nový crossover Taigo. Ten patrí do segmentu B, v ktorom automobilka už má dva silné modely -Polo a hlavne T-Cross. Práve druhý z nich sa na našom trhu v uplynulom roku predával výborne, predbehol dokonca aj Golf. Stal sa nielen najpredávanejším modelom Volkswagenu na slovenskom trhu, ale dostal sa aj do prvej desiatky najpredávanejších áut na Slovensku.
Čítajte viac VW Taigo: Prvé SUV-kupé má brazílske korenePráve T-Cross je novému Taigu najbližšie a uvidíme, či na sebe nebudú trochu kanibalizovať. Rozmerovo sú si veľmi podobné, rázvor majú prakticky identický. T-Cross svojou karosériou však viac pripomína klasické SUV, zatiaľ čo nové Taigo má populárnu karosériu, ktorá svojou skosenou zadnou časťou evokuje kupé. Preto je od T-Crossu o niečo nižšie a dlhšie, aby viac vynikla jeho dynamika.
Rozmery, objemy (porovnanie s T-Cross)
Model | Volkswagen Taigo | Volkswagen T-Cross | Rozdiel |
---|---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4 258 | 4 108 | + 150 |
Šírka (mm) | 1 757 | 1 760 | – 3 |
Výška (mm) | 1 495 | 1 559 | – 64 |
Rázvor náprav (mm) | 2 566 | 2 564 | + 2 |
Objem kufra (l) | 438 | 455 | – 17 |
Taigo prichádza aj s pomerne zaujímavou základnou cenou. S motorom 1,0 TSI s výkonom 81 kW a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou stojí 17 990 eur. Škoda Kamiq s rovnakým motorom a prevodovkou začína v základnej výbave Style s cenou len o 10 eur nižšie. A ako vyzerá cenové porovnanie s T-Crossom? Ten je s týmto motorom a 6-stupňovým manuálom drahší o tisícku. Na rozdiel od Taiga ho však dostanete aj so slabším benzínovým „litrákom“ s výkonom 70 kW (91 koní) a 5-stupňovým manuálom za 18 390 eur.
Cenník Volkswagen Taigo
Motor | Výkon (kW/k) | Prevodovka | Life | Style | R-Line |
---|---|---|---|---|---|
1,0 TSI | 81/110 | 6M | 17 990 € | 20 790 € | 20 890 € |
1,0 TSI DSG | 81/110 | 7DSG | 20 190 € | 22 390 € | 22 490 € |
1,5 TSI DSG | 110/150 | 7DSG | – | 24 190 € | 24 290 € |
Nové Taigo prichádza s tromi stupňami výbavy. Nižší je označený ako Life a dva vyššie, cenovo prakticky identické, ako Style a R-Line. Už v základe má Taigo pomerne slušnú výbavu. Patria do nej napríklad 16-palcové disky z ľahkých zliatin, parkovacie senzory vpredu aj vzadu, LED svetlá vpredu aj vzadu, digitálny kokpit, klimatizácia Climatic. rádio Composition Colour so 6,5-palcovým farebným dotykovým displejom a centrálny airbag medzi vodičom a spolujazdcom.
Vyššie výbavy Style a R-Line sú podobné, R-Line je viac imidžová a obsahuje napríklad športové sedadlá a inak tvarované nárazníky, Style zas má pokročilé svetlá IQ Light s technológiou Matrix Led, teda s premenlivým tvarom svetelného kužeľu. V oboch je však posilnená technologická výbava v podobe balíku IQ.Drive. Ten obsahuje asistent pre aktívne vedenie v jazdnom pruhu, asistent pre jazdu v dopravnej zápche a adaptívny tempomat ACC. Taktiež súčasťou oboch je možnosť bezdrôtového pripojenia smartfónov prostredníctvom protokolov Apple Car Play a Android Auto a tiež v oboch auto obúva väčšie kolesá so 17-palcovými diskami.
Ako Taigo reálne jazdí sa dozviete už onedlho, pretože práve v tomto týždni auto preberáme na náš redakčný test.
Technické údaje
Motor | 1,0 TSI | 1,0 TSI DSG | 1,5 TSI DSG |
---|---|---|---|
Max. výkon (kW/k) | 81/110 | 81/110 | 110/150 |
Krútiaci moment (Nm) | 200 | 200 | 250 |
Prevodovka | 6M | 7DSG | 7DSG |
0 – 100 km/h (s) | 10,9 | 10,9 | 8,3 |
Max. rýchlosť (km/h) | 191 | 191 | 212 |
Spotreba na 100 km, WLTP (l) | 5,5 | 5,9 | 6,1 |