
Škoda Fabia Monte Carlo debutovala v roku 2011 spolu s druhou generáciou Fabie. Teda ešte v časoch, keď v ponuke nechýbala ostrá Fabia RS. Pôvodne malo ísť len o limitovanú edíciu, ktorá pripomenie úspechy Škody v tejto slávnej rely súťaži. Automobilka plánovala vyrobiť 5 000 exemplárov. Lenže červeno-čierny tunig a zopár športových doplnkov v kabíne zapôsobili na zákazníkov ako magnet. Linky s Fabiou Monte Carlo sa teda nezastavili, dokonca ani po tom, čo sme sa museli rozlúčiť s Fabiou RS. V ponuke sa objavila aj v tretej generácii. A nielen to. Rovnaký recept použila Škoda aj na ďalšie modely – Yeti, Rapid Spaceback, Citigo, Scalu a Kamiq. Teraz je tu ale nová Fabia a asi neprekvapí, že Monte Carlo chýbať nemôže.

Vyzerá o to lepšie, že štvrtá generácia má už sama osebe dynamickejšie proporcie. V porovnaní s tou predošlou je dlhšia, širšia a nižšia. Takže športový paket je sluší ako uliaty. Opäť tu máme pútavý červený lak, čiernu masku a čierne pozadie svetiel, tentoraz LED, aj športový nárazník. V čiernej farbe sú vyhotovené spätné zrkadlá, strecha, strešný spojler a zadný difúzor. Špecifické čierne disky majú v základe priemer 16 palcov, ale za príplatok si môžete dopriať o palec väčšie sedemnástky. Rovnaký farebný koncept prenikol aj do kabíny. Čiernu palubnú dosku delí červená lišta. A červeň nájdeme aj na kľučkách dverí. Atmosféru zušľachťuje čierny strop, ambientné podsvietenie či textílie s karbónovým vzorom.

Podstatnejšie sú však športové anatomické sedadlá s integrovanými opierkami hláv, trojramenný kožený volant a antikorové pedále. Palubná doska môže byť vybavená za príplatok virtuálnym kokpitom. V ponuke sú dva druhy infotainmentu – základný Bolero s 8-palcovým displejom alebo Amundsens s väčšou 9,2-palcovou obrazovkou. Fabia Monte Carlo dostala kompletný balík asistenčných systémov vrátane udržiavania v jazdnom prúde, adaptívneho tempomatu, čítačky dopravných značiek či parkovacieho asistenta, ktorý zvláda priečne a pozdĺžne manévre. V sérii je tiež deväť airbagov.

Pod kapotou nenájdeme žiadne veľké prekvapenie. Fabia Monte Carlo má motorovú paletu bežnej Fabie s výnimkou najslabších atmosférických motorov 1,0 MPI. Ponuka sa tak začína 3-valcami 1,0 TSI s výkonom 70 alebo 81 kW. Na vrchol sa postaví 4-valec 1,5 TSI (110 kW), spárovaný so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Inak je základom 6-stupňový manuál, podobne ako pri výkonnejšej verzii 3-valca. Ta slabšia si musí vystačiť s 5-stupňovým manuálom. Ceny zatiaľ Škoda nezverejnila. Dozvedieť sa ich máme v priebehu marca. Pripomeňme, že pretekárska kariéra Fabie začala v roku 2003, keď nahradila súťažné Octavie WRC. V roku 2009 nasledovala Fabia Super 2000, neskôr Fabia Rally2 a Rally2 evo.
