Kým Renault Captur sa môže hybridným pohonom chváliť približne dva roky, jeho japonský súrodenec dostáva hybridnú technológiu až teraz. To napriek tomu, že na jej vývoji participovali obe značky. Juke HEV kombinuje totiž atmosférický 4-valec s objemom 1,6 litra (69 kW) elektromotor (36 kW) z dielne Nissanu. Štartér-generátor (15 kW) a multi-módová prevodovka zas pochádza od Renaultu. Celé to dopĺňa li-ion batéria s kapacitou 1,2 kWh. Tento hybridný systém je v mnohom odlišný od tých, ktoré poznáme. Najmä vďaka zvláštnej prevodovke, ktorá nepotrebuje klasickú spojku!
Čítajte viac Nissan Leaf: Modernizácia prináša dizajnové retuše a nové technológieNamiesto nej používa zubové spojky bez synchronizácie na radenie štyroch prevodov pre spaľovací motor a dvoch pre elektromotor. Synchronizáciu otáčok zabezpečujú dva elektromotory. Rozbeh z miesta je pritom vždy čisto elektrický. Prevodovka je riadená zložitým algoritmom, výsledkom ktorého je plynulé zrýchlenie a jazdy. Nissan hovorí o spojení výhod paralelného a sériového hybridu. Celkový výkon sústavy, naladený na 117 kW, putuje k predným kolesám. Čo je však podstatné, elektrická časť sústavy zabezpečuje, že Juke HEV môže absolvovať v mestskej premávke až 80 % jázd s vypnutým spaľovacím motorom, a to do rýchlosti 65 km/h.
Vodič má na výber jazdné režimy Normal, Eco a Sport. Ak je batéria dostatočne nabitá, dá sa aktivovať čisto elektrický režim EV. V režime Sport sa zas zvyšuje rekuperácia brzdnej energie a spaľovací motor beží častejšie. Zaujímavé je, že Nissan použil pri svojom hybride funkciu e-pedal, typickú pri jeho elektromobiloch. V tomto prípade ale neumožňuje úplné rekuperačné brzdenie. Spomalenie sa odohráva maximálne do 0,15 g dovtedy, kým rýchlosť neklesne pod 5 km/h. Vo všetkých ostatných prípadoch prichádzajú k slovu aj klasické brzdy. E-pedal tak zodpovedá skôr bežnému módu zvýšenej rekuperácie pri iných hybridoch, označovanému písmenom B.
Spoluprácou oboch motorov sa Nissanu podarilo znížiť spotrebu v meste o 40 % a o 20 % v kombinovanom cykle. Podľa prísnejšej normy WLTP by tak Juke HEV mal „skonzumovať" priemerne 5,2 litra benzínu na 100 km. S ekonomikou pomáha aj zlepšená aerodynamika. Predná maska s novým sieťovým výpletom je menšia, keďže na chladenie hybridu postačuje menej vzduchu. Navyše je tu aktívna mriežka regulujúca prívod vzduchu k chladičom. Zmenili sa tiež spojlery pod predným nárazníkom a kolesami, zadná náprava dostala aerodynamický kryt a predĺžený strešný spojler zas minimalizuje turbulencie za vozidlom.
Čítajte viac Nissan predstavil štyri EV koncepty. Od kabrioletu až po pikap!Navonok sa Juke hlási k ekologickému pohonu nápismi Hybrid na dverách, lesklou čiernou lištou medzi dennými svetlami, ktorá ma evokovať elektromobily Nissanu a nechýba ani vynovené logo značky či modré akcenty. Devätnásťpalcové disky sú inšpirované elektrickou Ariyou. V interiéri sa zmenil najmä infotainment, kde klasický otáčkomer nahradil ukazovateľ výkonu a rekuperácie a na 7-palcovom displeji prístrojového panela medzi ciferníkmi zas pribudla grafika zobrazujúca energetické toky. Daňou za úsporu paliva je menší batožinový priestor s objemom 354 litrov. Vplyvom umiestnenia akumulátora ich ubudlo 68. Po sklopení sedadiel je ale stále k dispozícii veľmi slušných 1 237 litrov.
Na novinku Nissanu si ale ešte počkáme. K prvým zákazníkom dorazí až na jeseň.