Ford Everest: Luxusný ‘Ranger‘ dostal diesel V6. Utiahne 3,5 tony

Po predstavení nového pikapu Ranger bolo len otázkou času, kedy dorazí aj jeho off-roadová verzia Everest. Tá ťaží zo všetkých modernizácií, takže ponúka lepšie vlastnosti v teréne aj na ceste.

03.03.2022 14:00
debata (2)
Ranger je off-road odvodený z pikapu Ranger. Je... Foto: Ford
Ford Everest - 2022 Ranger je off-road odvodený z pikapu Ranger. Je to na ňom vidieť najmä z prednej časti. Aj on dostal svetlá s grafikou svorky.

Ford napreduje v modernizácii svojej terénnej ponuky. Len za posledný rok predstavil nové Bronco, Bronco Sport, Everest aj úplne nový pikap Ranger. To ale nie je koniec. „Prašná lavína“ pokračuje Everestom, teda drsným rámovým off-roadom, odvodeným z Rangeru. Príbuznosť k úžitkovému pikapu naznačuje prednou maskou lemovanou dennými svetlami v tvare svorky. Používa však noblesnejšie dekorácie, napríklad saténový chróm. Robustnosť umocnil o 50 mm rozšírený rozchod kolies a j väčší rázvor náprav.

Napriek drsným základom má dizajn Everestu skôr... Foto: Ford
Ford Everest - 2022 Napriek drsným základom má dizajn Everestu skôr charakter luxusného SUV.
Ford Everest - 2022
Ford Everest - 2022
+23Ford Everest - 2022

Do interiéru zavítala moderna v podobe 12,4-palcového digitálneho kokpitu a 12-palcového vertikálne situovaného infotainmentu SYNC 4. Nechýba hlasové ovládanie, konektivita so smartfónmi či diaľkový prístup k niektorým funkciám vozidla. Dotykový displej poskytuje 360-stupňové zobrazenie okolia, čo je výhodou pri parkovaní aj v teréne. Kvalitatívny posun má byť jasný z výrazne vyššieho akustického komfortu. Sedadlá môžu byť vyhrievané aj ventilované. Variabilitu zabezpečuje druhý posuvný rad sedadiel delený v pomere 60 : 40 a tretí sklopný rad.

Palubná doska môže niesť 12,4-palcový digitálny... Foto: Ford
Ford Everest - 2022 Palubná doska môže niesť 12,4-palcový digitálny kokpit aj 12-palcový tablet najnovšieho infotainmentu SYNC 4.
Ford Everest - 2022
Ford Everest - 2022
+8Ford Everest - 2022

Napriek luxusnému vybaveniu je Everest pripravený na tvrdú službu. Pod kapotou má naftový 6-valec 3,0 V6 alebo 4-valec s objemom dvoch litrov „dopovaný“ dvojicou turbodúchadiel. Oba agregáty sú spojené s 10-stupňovou automatickou prevodovkou. K dispozícii budú verzie so zadným náhonom, ale aj s pohonom oboch náprav a na požiadanie s redukčnou prevodovkou. Vďaka dostatku sily si Everest trúfa na ťahanie prívesu s hmotnosťou až 3,5 tony. Pomáha mu v tom aj špecifický jazdný mód Tow/Haul.

Technika je nanajvýš moderná. Everest poháňa... Foto: Ford
Ford Everest - 2022 Technika je nanajvýš moderná. Everest poháňa buď naftový 4-valec s dvoma turbami, alebo 6-valec s objemom troch litrov. Vždy v spojení s 10-stupňovou automatickou prevodovkou.
Ford Ranger Raptor - 2023 Čítajte viac Ford Ranger Raptor: Surová sila z USA dorazí aj do Európy

Ďalší náklad môže niesť na streche so statickou nosnosťou 350 kg a dynamickou 100 kg. A nebojí sa ani brodov hlbokých 800 mm. Na ceste zas prídu vhod moderné reflektory Matrix LED, ale aj asistenčné systémy ako adaptívny tempomat s funkciou stop&go, udržiavanie v jazdnom prúde, detekcia mŕtveho uhla, ktorá berie do úvahy aj príves so šírkou do 2,4 a dĺžkou do 10 metrov, podpora vyhýbacieho manévru či asistent pre prejazd križovatkou. V bezpečnostnom balíku pribudol stredový airbag.

Bohužiaľ, kým Ford Ranger zavíta do Európy, a dokonca aj v špičkovej benzínovej verzii Raptor, Everest sa k nám nechystá. A dokonca ani do USA. Jeho teritóriom má byť Austrália, Ázia a Afrika.

Ford Bronco Raptor - 2022 Čítajte viac Ford Bronco Raptor: Toto púštne monštrum zvláda duny ako diaľnicu

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Ford #Ford Everest
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek