Ford napreduje v modernizácii svojej terénnej ponuky. Len za posledný rok predstavil nové Bronco, Bronco Sport, Everest aj úplne nový pikap Ranger. To ale nie je koniec. „Prašná lavína“ pokračuje Everestom, teda drsným rámovým off-roadom, odvodeným z Rangeru. Príbuznosť k úžitkovému pikapu naznačuje prednou maskou lemovanou dennými svetlami v tvare svorky. Používa však noblesnejšie dekorácie, napríklad saténový chróm. Robustnosť umocnil o 50 mm rozšírený rozchod kolies a j väčší rázvor náprav.
Do interiéru zavítala moderna v podobe 12,4-palcového digitálneho kokpitu a 12-palcového vertikálne situovaného infotainmentu SYNC 4. Nechýba hlasové ovládanie, konektivita so smartfónmi či diaľkový prístup k niektorým funkciám vozidla. Dotykový displej poskytuje 360-stupňové zobrazenie okolia, čo je výhodou pri parkovaní aj v teréne. Kvalitatívny posun má byť jasný z výrazne vyššieho akustického komfortu. Sedadlá môžu byť vyhrievané aj ventilované. Variabilitu zabezpečuje druhý posuvný rad sedadiel delený v pomere 60 : 40 a tretí sklopný rad.
Napriek luxusnému vybaveniu je Everest pripravený na tvrdú službu. Pod kapotou má naftový 6-valec 3,0 V6 alebo 4-valec s objemom dvoch litrov „dopovaný“ dvojicou turbodúchadiel. Oba agregáty sú spojené s 10-stupňovou automatickou prevodovkou. K dispozícii budú verzie so zadným náhonom, ale aj s pohonom oboch náprav a na požiadanie s redukčnou prevodovkou. Vďaka dostatku sily si Everest trúfa na ťahanie prívesu s hmotnosťou až 3,5 tony. Pomáha mu v tom aj špecifický jazdný mód Tow/Haul.
Ďalší náklad môže niesť na streche so statickou nosnosťou 350 kg a dynamickou 100 kg. A nebojí sa ani brodov hlbokých 800 mm. Na ceste zas prídu vhod moderné reflektory Matrix LED, ale aj asistenčné systémy ako adaptívny tempomat s funkciou stop&go, udržiavanie v jazdnom prúde, detekcia mŕtveho uhla, ktorá berie do úvahy aj príves so šírkou do 2,4 a dĺžkou do 10 metrov, podpora vyhýbacieho manévru či asistent pre prejazd križovatkou. V bezpečnostnom balíku pribudol stredový airbag.
Bohužiaľ, kým Ford Ranger zavíta do Európy, a dokonca aj v špičkovej benzínovej verzii Raptor, Everest sa k nám nechystá. A dokonca ani do USA. Jeho teritóriom má byť Austrália, Ázia a Afrika.
Čítajte viac Ford Bronco Raptor: Toto púštne monštrum zvláda duny ako diaľnicu