Polestar, niekdajší úpravca Volva, je dnes samostatnou automobilovou značkou pod krídlami čínskeho gigantu Geely. Kariéru odštartoval plug-in hybridným GT Polestar 1 v roku 2017 a v roku 2020 pridal do ponuky čisto elektrický sedan Polestar 2, konkurujúci Tesle 3. Vlani, v ťažkých pandemických časoch, sa Polestaru podarilo predaj takmer strojnásobiť. Kým v roku 2010 predal len 10 175 vozidiel, o rok neskôr to bolo približne 39 000. Budúcnosť značky je čisto elektrická. A má naozaj veľké plány. Do konca roka chce zvýšiť počet predajcov zo súčasných 100 na 150 a do roka 2025 rozšíriť ponuku o tri ďalšie modely.
Má ísť o SUV Polestar 3, Polestar 4 a vlajkový sedan Polestar 5, ktorý by mohol byť sériovou verziou konceptu Precept, ktorý debutoval v roku 2020. Teraz tu ale máme ďalšiu štúdiu a ťažko povedať, kam ju zaradiť. Polestar O2 Concept je totiž kompaktným 2+2 miestnym kabrioletom. Hliníková platforma s lepenými spojmi má vychádzať zo spomínaného konceptu Precept a má byť zárukou mimoriadne tuhej karosérie aj bez stredového oblúka. Samozrejme, O2 je výrazne menšie. O to emotívnejší je jeho dizajn. V prednej časti vidíme denné svetlá v tvare Thorovho kladiva, inšpirované Preceptom.
Línia strechy klesá spontánne až k zadnej odtrhovej hrane. Zatmavené predné stĺpiky vytvárajú efekt šiltu motocyklovej prilby. Samotnú strechu tvoria dva odnímateľné transparentné panely. Sú príliš veľké na to, aby sa zasunuli kamsi do zadnej časti karosérie. Predpokladáme, že sa uvoľňujú ručne a uskladnia pod prednú kapotu, kde by mohol byť pre ne dostatok priestoru. Vzadu sú typickým znakom úzke svetlá prísne geometrických tvarov. Celé to dopĺňajú aerodynamicky optimalizované kolesá. S laminárnym prúdením vzduchu pomáhajú kanály ukryté pod kožou karosérie a na podvozku.
Interiér má koncepciu 2+2 a minimalistický dizajn. Polestar sa však pri ňom venuje skôr otázke ekológie. Využíva totiž termoplastický monomateriál na báze recyklovaného polyesteru. Z neho sú vyrobené všetky mäkké časti kabíny. Uľahčuje to recykláciu. Podobne ako označenie niekoľkých druhov použitého hliníka na podvozku. Asi najväčšou vychytávkou je ale dron s kamerou vyvinutý spoločnosťou Aerofugia Hoco Flow. Umiestnený je na výsuvnom „heliporte“ za zadnými sedadlami v oblasti podtlaku. Preto môže vyštartovať na svoju misiu aj počas jazdy. Vozidlo dokáže sledovať do rýchlosti 90 km/h a sám sa vráti.
Videá možno spracovať priamo na 15-palcovom vertikálnom displeji infotainmentu. O technike ale Polestar nič neprezradil. Môžeme sa ale domnievať, že disponuje podobným pohonom ako Polestar 2. To by znamenalo dva elektromotory s výkonom 300 kW a li-ion batériu s kapacitou 78 kWh. Možné sú ale aj iné konfigurácie. „Polestar O2 otvára dvere do našej tajnej komnaty budúceho potenciálu. Toto je ochutnávka toho, čo dokážeme navrhnúť a skonštruovať s talentom a technológiou, ktorú sme vyvinuli vo vlastnej réžii,“ komentuje koncept Thomas Ingenlath, šéf Polestaru, mimochodom bývalý šéfdizajnér Škody a autor prvej novodobej Octavie.
Čítajte viac Euro NCAP: Prvé crashtesty dopadli dobre. Štyri autá - 20 hviezd!