Legendou v modelovom rade nemeckej automobilky je jednoznačne kupé 911. Lenže to za posledné desaťročia prešlo zmenou zo športového auta na pohodlné GT. Samozrejme, stále ide o vozidlo, ktoré sa nestratí ani na pretekárskych okruhoch, ale narastajúce rozmery, vyššia hmotnosť a preplňovaná pohonná jednotka menia charakter tohto legendárneho modelu.
Pre priaznivcov tradičného zážitku zo športovej jazdy môže byť správnou voľbou Porsche 718 Cayman. Jeho kompaktnejšie rozmery a nižšia hmotnosť sú zárukou pôžitku z jazdy. Kým základnú verziu 718 poháňa len štvorvalec, verzia GT už dostala pod zadnú kapotu šesťvalec. To však nie je koniec ponuky. Pre záujemcov o maximum, čo dokáže 718 Cayman ponúknuť, pripravilo Porsche verziu GT4 RS.
Novú vlajkovú loď poháňa atmosférický (!) štvorlitrový plochý šesťvalec prevzatý z modelu 911 GT3, ktorý má výkon 368 kW (500 k) a krútiaci moment 450 Nm. To je o 59 kW (80 k) a 20 Nm viac v porovnaní s Caymanom GT4. Obmedzovač otáčok zasahuje až pri hodnote 9 000 ot./min.
O prenos sily motora na zadnú nápravu sa stará sedemstupňová automatická prevodovka PDK. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebehne za 3,4 sekundy a maximálna rýchlosť je 315 km/h. Spomínaným parametrom auto vďačí aj pohotovostnej hmotnosti 1 415 kilogramov.
Pokiaľ ide o vzhľad, na prvý okamžite zaujme veľký zadný spojler. Okrem neho nájdeme aerodynamické vylepšenia aj pred prednými kolesami. Auto dosahuje väčší prítlak vďaka zadnému difúzoru a prednému nastaviteľnému splitteru. Dokonalé obtekanie vzduchu dotvára zakrytý podvozok. Vďaka spomínaným vylepšeniam má Cayman GT4 RS v jazdnom móde Performance o 25 % lepší prítlak ako verzia GT4.
Čítajte aj Porsche 718: Budúcnosť je čisto elektrická. Už v roku 2025Oproti základnej verzii má GT4 RS zníženú svetlú výšku podvozka o 30 milimetrov. Štandardom sú 20-palcové kované hliníkové disky kolies. Keby to niekomu nestačilo, za príplatok je k dispozícii balík Weissach, ktorý obsahuje karbónové diely karosérie vrátane prednej kapoty batožinového priestoru, titánové výfukové potrubie, titánovú výstuž v kabíne a horčíkové dosky kolies.
Interiér rovnako pripomína pretekárske vozidlo. Čierne čalúnenie skrášľujú doplnky z uhlíkových vláken a namiesto rúčok dverí sú len textilné prúžky. Zadné okno je z ľahšieho skla a v interiéri použil výrobca menej izolačného materiálu. Základná cena Porsche 718 Cayman GT4 RS na nemeckom trhu je 141 338 eur.